Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Sortering

Startat av Danpo03, 18 Oktober 2024 kl. 15:22

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Citat från: Gideon skrivet 01 Mars 2026 kl. 15:49Kan skriva ut några till och ta med till Örebro om nån vill testa själv.
IMG_8707.jpg
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

CopMike

MrLaago

Citat från: Gideon skrivet 01 Mars 2026 kl. 17:17IMG_8707.jpg
Jag är också gärna testpilot!  :)

Gideon

Tar med mig till Örebro så får ni gärna ta hem och prova :)

Tycker iaf ett problem till verkar vara att en av mina knäcktes när jag skulle ta loss dem igen, men kanske inte var så försiktig.
Flickr   Instagram

MrUzagi

Citat från: Gideon skrivet 01 Mars 2026 kl. 21:31Tar med mig till Örebro så får ni gärna ta hem och prova :)

Tycker iaf ett problem till verkar vara att en av mina knäcktes när jag skulle ta loss dem igen, men kanske inte var så försiktig.
Skrev du ut i PLA? De jag skrev ut i PLA gick sönder, så jag använde PETG istället för resterande.
Men även PLA håller tillräckligt länge för att man ska få en uppfattning om det funkar åtminstone.

Gideon

Skrev ut dessa i PETG.

Skulle eventuellt kunna testa med ABS också, har nån rulle sånt men har inte kommit igång ännu pga att jag tänkte ordna nån ventilationslösning först.
Flickr   Instagram

MrUzagi

Klammrarna är rätt tunna, så om man är lite för ivrig och de sitter fast lite väl i plattan så finns väl risken.

Själv har jag inte vågat testa med ABS i min skrivare eftersom det är en öppen skrivare.

Gideon

Satt fast bra i plattan (som PETG alltid brukar göra), men bara den fick svalna så släppte de hyfsat lätt.

Klammern gick sönder i vinkeln när jag skulle lossa den från lådornas sida igen efter att ha testat. Tror inte den gick sönder när jag satte dit den första gången.

Min skrivare är sluten och har kolfilter för att fånga mycket av odören, men skulle ändå vilja ha en slang ut ur garaget när jag värmer upp ABS (eller skriva ut med det när det är varmt nog att man kan ha garageporten öppen).

Flickr   Instagram

Magnus den store

The Swedish Maker har hittat en annan lösning (tror jag):

https://www.youtube.com/watch?v=aiiIGDnT6JQ&t=834s
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

CopMike

Citat från: Magnus den store skrivet 03 Mars 2026 kl. 22:24The Swedish Maker har hittat en annan lösning (tror jag):

Bara att införskaffa en överhandsfräs då ;D!

Gideon

Citat från: CopMike skrivet 04 Mars 2026 kl. 06:47Bara att införskaffa en överhandsfräs då ;D!
Tycker att det såg ut som en vanlig sticksåg ;)

Säg till om du vill ha ett test av de skenorna också!
Flickr   Instagram

Godtfred

Citat från: Magnus den store skrivet 03 Mars 2026 kl. 22:24The Swedish Maker har hittat en annan lösning (tror jag):

Ser ut som en riktigt bra lösning! Den ska jag prova.

Magnus den store

Citat från: CopMike skrivet 04 Mars 2026 kl. 06:47Bara att införskaffa en överhandsfräs då ;D!

Går säkert att lösa med enklare, gammeldagsa verktyg.

Magnus den store

Citat från: Godtfred skrivet 04 Mars 2026 kl. 09:38Ser ut som en riktigt bra lösning! Den ska jag prova.

Bortsett från att det sker en försvagning av lådkonstruktionen.

Godtfred

Citat från: Magnus den store skrivet 04 Mars 2026 kl. 11:27Bortsett från att det sker en försvagning av lådkonstruktionen.
Tur att vi sorterar plastbitar och inte blysänken...