Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Sortering

Startat av Danpo03, 18 Oktober 2024 kl. 15:22

Föregående ämne - Nästa ämne

Danpo03

Tripp till Ikea idag. 
Behövde lite tillbehör. 
30 x nojig låda. 10x10x5 cm
3 x samla låda.  28x19x14 cm 5l

Skall inreda låda.  Sortera.  Min helg. 
Bara en bit till

robinnilsson403

Sortering och förvaring är en stor del av hobbyn. En del säger tyvärr. Själv har jag 3 flyttkartonger med byggen och delar som behöver sorteras, och påse från i år och förra året att organisera. Just nu är det kontrollerat kaos.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

lingonmirakel

Härligt! Gillar för det mesta att sortera. Mitt problem är att min samling har växt ur det rum (som också är hemmakontor och gästrum) där jag har mitt Lego.

Men det finns kanske en ljusning. Vi har ett rum i källaren som vi hyr ut till förvaring åt en granne. Denne har lovat att tömma det under hösten och då kan det bli mitt dedikerade Lego-rum.
Instagram: miken_mocs

swemixon

Jag gillar att sortera och organisera mina fina plastbitar.

Danpo03

Blir rätt organiserat.  Lego tar plats bra tillväxt på samlingen.   ;D
Bara en bit till

Joyride

Citat från: Danpo03 skrivet 18 Oktober 2024 kl. 17:58Blir rätt organiserat.  Lego tar plats bra tillväxt på samlingen.  ;D
Dom gick ju in riktigt fint där!
Har sneglat på en Alex med de där bredare, tunna, lådorna. Känns som en lockande möbel för lego.
Instagram: joyride_bricks

Danpo03

Citat från: Joyride skrivet 18 Oktober 2024 kl. 18:06Dom gick ju in riktigt fint där!
Har sneglat på en Alex med de där bredare, tunna, lådorna. Känns som en lockande möbel för lego.

Tack.  En bra möbel.behöver komplettera min med några skruvar.  Tar ca 14 dagar att få dem hemskickade. 
Håller bra i övrigt.  
Bara en bit till

MrUzagi

Citat från: Danpo03 skrivet 18 Oktober 2024 kl. 18:24Tack.  En bra möbel.behöver komplettera min med några skruvar.  Tar ca 14 dagar att få dem hemskickade.
Håller bra i övrigt. 

Vad behöver du skruvarna till?

Danpo03

De har lossnat på en hylla. 
Bara en bit till

MrUzagi

Ah, jag hade nästan hoppats på en intressant modifiering på något sätt. Men det är en rimligare förklaring.  :)

Gideon

Jag skulle vara mycket intresserad om det fanns nån variant att modifiera Alex-hurtsarna så man kunde dra ut lådorna lite längre
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Gideon

Verkar finnas ett enkelt hack för att göra så att lådorna kan röra sig längre ut, ska nog testa det på ett par av mina lådor :)

Flickr   Instagram

robinnilsson403

Citat från: Gideon skrivet 19 Oktober 2024 kl. 13:18Verkar finnas ett enkelt hack för att göra så att lådorna kan röra sig längre ut, ska nog testa det på ett par av mina lådor :)

Tappade hakan! Vi har bara 1 Alex, men har funderat på mer...
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Gideon

Citat från: robinnilsson403 skrivet 19 Oktober 2024 kl. 13:31Tappade hakan! Vi har bara 1 Alex, men har funderat på mer...
Jag har 4 st...hittills :P
2 av dem tror jag dock inte jag kan göra detta på ändå, de står för trångt mot mitt skrivbord...
Flickr   Instagram

andreas E

De askarna som ligger lådorna finns att köpa här:

https://www.esska.se/shop/Hjalputrustning/Fatstall-fatlagring/Forvaringsboxar--20690

Finns lite längre ner på sidan. 5 olika storlekar