Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Projekt: Globoid

Startat av Godtfred, 21 Augusti 2024 kl. 16:12

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonmirakel

Citat från: Godtfred skrivet 18 Oktober 2024 kl. 19:17#020 och Jubileum! Den heliga graalen för mig har varit att få ihop en Ikosaeder med 20 släta liksidiga trianglar. Varsågod! Det är alltså en #019 inuti och 60st trafiksskyltar utanpå. Finns inte så många andra bitar som är liksidiga trianglar, någon som vet någon mer?

Bonusbild som visar en prototyp av en sida inifrån. 20st sådana är vad globoiden består av. Var tvungen att använda den äldre varianten av trafikskylt 892 som har kortare clips.
Mums!
Instagram: miken_mocs

mrlind

Globoid #020, vilken vacker skönhet.  Mycket imponerande bygge.
Have a great build day!
Instagram Flickr

robinnilsson403

I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Bokeslundsparken

Citat från: Godtfred skrivet 18 Oktober 2024 kl. 19:17#020 och Jubileum! Den heliga graalen för mig har varit att få ihop en Ikosaeder med 20 släta liksidiga trianglar. Varsågod! Det är alltså en #019 inuti och 60st trafiksskyltar utanpå. Finns inte så många andra bitar som är liksidiga trianglar, någon som vet någon mer?

Bonusbild som visar en prototyp av en sida inifrån. 20st sådana är vad globoiden består av. Var tvungen att använda den äldre varianten av trafikskylt 892 som har kortare clips.

Snyggast hitills!
In vino veritas.

Godtfred

#021 Vi hoppar från högt till lågt. Går det bygga en Globoid av varmkorvar? Jodå...

Globoid#021.jpg

Godtfred

#022 Blev förvånansvärt rund trots det enkla utförandet.

Globoid#022.jpg

andreaseldh

Äntligen en oktaeder!

Godtfred

#023 Technic dax.

Globoid#023.jpg

Leidermark

Giftigt grön!

Btw vad har du för underlag/bakgrund när du fotar? Vad är det för sorts tyg/väv/papper/plast?

Godtfred

Hittade en bunt olikfärgade tjocka A4-papper (ca 150g?) i en låda. Vet inte var de kommer ifrån... Men lär säljas liknande tex. i hobbyaffärer. Restbitar av tapeter brukar funka bra som bakgrund också.

Godtfred

#024 med D-snoten från SBC måste ju med här också. Uppbygd med 4 likadana ringer på samma sätt som #017.

Globoid#024.jpg

Godtfred

Projektet lever! Fick några 4190, var tvungen att försöka på till en Globoid av dom - det gick!

Globoid#025.jpg

robinnilsson403

Haha! Den var cool!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Godtfred

#026 byggde jag utifrån en hög med 5907.

Globoid#026.jpg

Godtfred

#027 av paraplyer och vägskyltar.

Globoid#027.jpg