Klossfestivalen 2024 - KARLSTAD lördagen 30 November på Karlstad CCC

Startat av Klossfestivalen, 22 Februari 2024 kl. 18:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen

Nu är det dags att anmäla sig och sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen i KARLSTAD lördagen den 30 november!

Deadline 11 november att anmäla sig själv
Deadline 11 november att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/z4RwJ32ipa34cwvX7

Utställningsformulär (Byggen MOCs) https://forms.gle/AsdYNXMzFG8ns9EKA

OBS! Inget mail går ut som ger godkänt av er anmälan - man blir automatiskt godkänd.
OM man inte blir godkänd kontaktar vi den personen separat i mail och telefon.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen i KARLSTAD på Karlstad CCC:

Lördag kl.10-17 - MEN vi öppnar redan kl.9 för besökare som har sk VIP-pass

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen i KARLSTAD:

Fredag 29 november
12:00  Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
OBS! Urlastning av era mästerverk sker till höger om huvudentrén - lite bakom på en lastkaj. Tänk på att era bilar endast får stå där när ni lastar ur - direkt efter bör dessa flyttas då det kommer fler utställare - får inte fungera som parkering.
18:00  Pizza och dryck serveras till utställare
21:00  Karlstad CCC stänger
OBS! Karlstad CCC har en julfest för ett företag våningen längs ned som slutar runt midnatt, men vi har övervakning av det som ställs upp ovanför på de andra planen så ni vet. Och så ni vet varför det verkar vara mycket folk i rörelse längst ned från kl.18.

Lördag 30 november
08:00  Karlstad CCC öppnar för utställare att komma in - då det endast är en dag, så vet du att du kommer och ställer upp lördagen och behöver mer tid dvs komma in tidigare än kl.08.00, så skicka iväg ett mail om detta.
08:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar för VIP-besökare - cirka 500st
10:00  Klossfestivalen öppnar för allmänheten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 09.45)
17:00  Klossfestivalen stänger
17:01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
20:00  Karlstad CCC Stänger

Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick:
Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats, så skriver vi upp dom på Gästlistan.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas pizza + dryck på inflyttningsdagen fredag kl.18.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas lunch lördagen - troligtvis serveras maten i er VIP-lounge
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugnare miljö.
Utställare får utan kostnad delta på LEGO-Loppisen med ett bord - ni anmäler det i anmälningsformuläret
Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 25% rabatt

Deadline 11 november att anmäla sig själv
Deadline 11 november att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/z4RwJ32ipa34cwvX7

Utställningsformulär (Byggen MOCs) https://forms.gle/AsdYNXMzFG8ns9EKA

PARKERING
Som det ser ut just nu finns det inga specialplatser för oss. Men ska finnas gratis parkering under lördagen på markerade gator.

HITTA HIT
Adress: Tage Erlandergatan 8, 652 20 Karlstad

POSTER
Har bifogat en poster stående i JPG-format för er som efterfrågat som vill printa och sätta upp på arbetsplatser osv.
KOMMER UNDER VECKAN
________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något? Bara återkom med frågor!  ;D

OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar

Ha en fortsatt underbar vecka!

Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se

Ha en fortsatt fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Gideon

Nästgårds!
Kul med ännu en Klossfestival inom 2,5 h hemifrån :)
(Lite lurig helg dock)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Chriss77Mstad

Hit planerar jag att komma. Det är nära och bra.
Christian Friberg Särdqvist
Chriss77Mstad
Life In The Wild West 2.x

Klossfestivalen

Ping!

Nu är även anmälningsformulären uppe för Karlstad lördag 30 november.

Vi ses där!

/Fredrik
Klossfestivalen

Anders67

darthemil83

Anmäld !! Karlstad var riktigt trevligt förra året . 

Chriss77Mstad

Hejsan

Vilket hotell planerar ni bo på. Alltid trevligt att ha mer utställare på samma hotell tycker jag.
Chriss77Mstad

Peter.Rohr

Sådär då var man anmäld! Kul med hemmaplan igen - blir nog att släpa med alla MOCs jag har  ;D
Instagram: rohr_bricks

Gideon

Citat från: Chriss77Mstad skrivet 30 September 2024 kl. 10:01Vilket hotell planerar ni bo på. Alltid trevligt att ha mer utställare på samma hotell tycker jag.
Någon som bokat in sig där?
Tänkte nog sova över i Karlstad på fredagkvällen i alla fall.
Flickr   Instagram

robinnilsson403

Vi åker nog över dagen på fredag och lördag. När det är 10 mil lägger jag inte gärna pengarna på boende.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Gideon

Scandic Winn ser ut att ligga närmast (< 400 m) och var även något billigare (iaf om man bokar nåt av de kvarvarande fåtal "cabin"-rummen utan fönster) än Scandic Karlstad City.
Flickr   Instagram

Tornet

Citat från: Gideon skrivet 15 Oktober 2024 kl. 10:07Scandic Winn ser ut att ligga närmast (< 400 m) och var även något billigare (iaf om man bokar nåt av de kvarvarande fåtal "cabin"-rummen utan fönster) än Scandic Karlstad City.
Jag och dottern bor på Winn

Chriss77Mstad

Citat från: Gideon skrivet 15 Oktober 2024 kl. 10:07Scandic Winn ser ut att ligga närmast (< 400 m) och var även något billigare (iaf om man bokar nåt av de kvarvarande fåtal "cabin"-rummen utan fönster) än Scandic Karlstad City.
Just nu ligger jag på 2 hotel ::) ::) scanic winn och Best Western Hotel River C som ligger ett stenkast från arenan. Beror lite på var alla andra planerar att bo...alltid trevligt med mer sällskap

Chriss77Mstad

darthemil83