Klossfestivalen 2024 - KARLSTAD lördagen 30 November på Karlstad CCC

Startat av Klossfestivalen, 22 Februari 2024 kl. 18:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Gideon

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Klossfestivalen

Citat från: Gideon skrivet 25 November 2024 kl. 23:15Hur funkar det med parkering under helgen?
Hej hej.

Karlstad CCC har dessvärre inga platser att erbjuda oss. Men de skriver: I direkt anslutning till Karlstad CCC finns 128 parkeringsplatser varav 4 är för rörelsehindrade. Inom fem minuters gångavstånd finns det cirka 500 p-platser plus parkeringshus och parkeringsmöjligheter på gator.

Sedan kan man gå in på denna länk för att se:
https://karlstad.se/trafik-och-gator/parkering

Har för mig att det förra året fanns platser som var gratis helger och kvällar. OM ni får göra utlägg för parkering, så ta kvittot och ta det med mig så ersätter jag er givetvis.

Varmt välkomna!

Fredrik Novak

Gideon

Ok, det ska nog gå att hitta nån plats då. "Grön zon" ett par gator bort ser ut att vara avgiftsfri från kl 18 på vardagar och även både lördag och söndag ("gul zon" som är närmare CCC och Scandic är avgiftsbelagd även på lördagar).

Citat från: Klossfestivalen skrivet 26 November 2024 kl. 09:10I direkt anslutning till Karlstad CCC finns 128 parkeringsplatser varav 4 är för rörelsehindrade.
Kan man parkera där under fredagkvällen medan man ställer iordning byggena, bara man flyttar bilen innan besökarna kommer på lördagen?
Flickr   Instagram

robinnilsson403

Haga-området (grönt) tolkar jag som fritt på lördagen.

I grön zon får fordon parkeras mot avgift vardagar utom dag före söndag och helgdag mellan klockan 09.00 och 18.00.
    Avgiften är 8 kr per timme.
    Lördagar, söndagar och helgdagar är avgiftsfria.

Skärmbild 2024-11-26 095450.png
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Chriss77Mstad

Parkerar i parkeringshuset vid WINN. Har förmodligen släp med mig (bygget har blivit för stort för bilen :o :o ) och vill inte ställa det ute. Kostar en del men då står det inne. Blir liten promenader men det kan vara skönt.
Christian Friberg Särdqvist
Chriss77Mstad
Life In The Wild West 2.x

Gideon

Citat från: robinnilsson403 skrivet 26 November 2024 kl. 10:00Haga-området (grönt) tolkar jag som fritt på lördagen.
Ja det var så jag tolkade det också. Så det borde väl gå att köra dit bilen efter kl 18 efter att man lastat in byggen mm på CCC så länge inte alla gröna platser är fulla redan vid det laget. I så fall är väl plan B att man ställer sig nånstans "gult" och betalar för lördagen tänker jag.
Flickr   Instagram

robinnilsson403

Kan nämna att de har gjort något konstigt med easypark. Om man lovar och svär att bara parkera i Karlstad så är det annan taxa, eller något sånt.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Anders67

Detta blir setupen i helgen - CB Blue Harvest 17e event

Karlstad_layout-2024-11-30-24x4.png

Gideon

Citat från: Anders67 skrivet 26 November 2024 kl. 22:24Detta blir setupen i helgen - CB Blue Harvest 17e event
@Anders67 har alltså med sig 7,7 m2 😮
I sig själv lär det ju vara en av de största layouter som nån Swebrickare ställt ut...? 
Flickr   Instagram

darthemil83

Det blir sista  KF för året . Det skall bli kul att komma till Karlstad igen. Tyvärr hann jag inte med något nytt bygge. Men vi ses på fredag. Min pappa åker med denna gången , han var med mig i Karlstad förra året också. 

Klossfestivalen

Hej på er. 

Vi behöver köpa in lite mer däck och fälgar till våra Legohav. Vet att många av er har drivor av dom på vinden osv. 

Vi köper nya som begagnade. 

Maila till mig på Fredrik @ Klossfestivalen .se
Så tar vi det därifrån. 

Tack!

/Fredrik

darthemil83

På plats !! 🖤😊😊

Gideon

Jag och resesällskapet lämnar Ludvika! Framme ca 16:40 🚙

IMG_2609.jpg
Flickr   Instagram

CopMike

Svartkrut

Har varit på den lokala bokhandeln och ställt iordning årets juldisplay efter jobbet idag, men nu är bilen lastad och redo för tidig avfärd mot Karlstad imorgon bitti. 

När man ska lasta ur vid 8 imorgon. Vart beger jag mig då? Och finns det någon/ några morgonpigga som vill hjälpa till att bära? (Har med Tomteverkstan, Barbie och NCIS.)