Klossfestivalen 2024 - ÖREBRO lördagen 6 juli på Conventum Arena

Startat av Klossfestivalen, 14 Februari 2024 kl. 13:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

MrUzagi

Jag har anmält mig själv och bokat boende på Scandic Grand. Nu ska jag bara bestämma mig för vad jag ska ha med mig.

Chriss77Mstad

Wild West kommer ligga på is under 2024 då min vapendragare har bestämt sig för att göra lumpen....jag kommer bara vara med med lite små byggen resten av året med start i Örebro. Sedan satsar vi på en ny layout till Swebricks event i Göteborg 2025.
Christian Friberg Särdqvist
Chriss77Mstad
Life In The Wild West 2.x

CopMike

Citat från: Chriss77Mstad skrivet 27 Maj 2024 kl. 09:29Wild West kommer ligga på is under 2024 då min vapendragare har bestämt sig för att göra lumpen....jag kommer bara vara med med lite små byggen resten av året med start i Örebro. Sedan satsar vi på en ny layout till Swebricks event i Göteborg 2025.
Vilda Västern är ett kul tema och ert bygge i Sundsvall var fantastiskt fint :)! Du får gärna lägga upp lite bilder i en tråd!

humlan

Jag har funderat en stund... Och jag har semester... Och bobilen är fit-for-fight... Och jag har försiktigt nämnt det för frun, då vi ändå ska söderöver....  8)

Så det finns en mikroskopisk risk att jag kastar in mitt LandSHIP och lite smågrejer och passerar Örebro. Ska ta beslut närmare midsommar, först blir det en sväng till Lofoten med bobilen  ;D

Är lite revansh-sugen då jag missade Swebricks event i Sundsvall, har fortfarande inte varit på nåt event söder om Umeå...  :o  ::)  ;D
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

ColA

Citat från: humlan skrivet 07 Juni 2024 kl. 22:45har fortfarande inte varit på nåt event söder om Umeå...  :o  ::)  ;D
Då är det på tiden ☺️

T-86

Precis anmält mig för jungfrufärd i utställarsammanhang till Örebro 6:e juli. Ska bli riktigt kul att vara med "på riktigt" och inte bara i den digitala världen! 
Take care- stay strong, and enjoy every sandwich!
Finns på: FLICKR INSTAGRAM

andreaseldh

Kan vara trevligt att köra GBC i Örebro, det var alldeles för länge sedan jag var på utställning. Vågar dock inte lova något om CB Idiom.

narwo

Nån skåningar som ska åker upp? Är liten sugen nu...men tåg är lite konstigt denna helgen.

Klossfestivalen

Hej på er!

Snart är det dags för Klossfestivalen i Örebro. Ska bli kul!

Jag har löst så det blir en sk utställarmiddag på fredagen 5 juli med start kl.19.30 med buffé och dryck. Inne på arenan.
Jag utgår från de anmälningar som kommer in fram till på måndag - jag vet vid det här laget ungefär vilka som har med sig barn och respektive etc plus matpreferenser. Men vill ni förtydliga hur många ni är eller specialmat, så messa/maila mig bara - inga problem.

Vidare så har jag även löst så ni får tillgång till det sk Green Room som ni hade under förra året, så ni kan komma iväg och lugna öronen. Dit får ni ta med er kaffe och mat om ni vill, men det serveras inte där denna gång.

Ni får gärna skriva i era social medier att ni kommer till Klossfestivalen i Örebro 6 juli och uppmana alla att komma dit såklart! Använd bilder från våra kanaler om ni vill och behöver.

Ha det bäst!

Fredrik Novak
Klossfestivalen
info @ klossfestivalen .se
0708 - 42 42 24

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 09 Juni 2024 kl. 00:45Kan vara trevligt att köra GBC i Örebro, det var alldeles för länge sedan jag var på utställning. Vågar dock inte lova något om CB Idiom.

Men tyvärr, vi får ses någon annan gång.

MrUzagi

Någon idé om parkering?
I första posten nämns att det ska finnas gott om gratisparkering, men som utböling vet jag inte var de finns. Det ser ut att finnas gott om parkeringsgarage i närheten åtminstone, men de lär kosta en bit. Förra året, på Swebricks utställning, så stod jag i ett garage men det kostade typ 200/dygn. Nu är inte det någon enorm utgift i sammanhanget med bränsle och hotell, men ändå. ;D

Ozp

Finns en parkering på andra sidan Södra Station.
Gratis kvällar och helger tidigare iaf

MrUzagi

Citat från: Ozp skrivet 20 Juni 2024 kl. 15:04Finns en parkering på andra sidan Södra Station.
Gratis kvällar och helger tidigare iaf

Jag borde ha tänkt på det tidigare, men nu kollade jag Örebros hemsida och hittade samstämmiga uppgifter:

Citat från: karta.orebro.seSvanå Bangatan (Parkerinqen norr om Södra stationen) (BA220)
Zon: 1601 (Flowbird), 1621 (Flowbird boende)
Avgift tid vardag: 8-18
Avgift tid lördag: -
Avgift tid söndag: -
Avgift första timmarna: 10 kr/tim
Avgift följande timmar: 10 kr/tim

På den sidan finns det, som nämns i första inlägget, gott om gratisparkering. Bara inte där jag hade letat på Google Maps. ::)

MrLaago

Ser fram emot Örebro och få träffa er alla!

@Svartkrut blir det något CB Idiom? Jag har en klar och några på gång.. vore kul att hänga på där!  :)

ColA

Hur många gånger har jag anmält mig denna gången? 🤣 

Fru + 3 och lite Lego kommer 😊