Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Årets Julpyssel 2023

Startat av andreaseldh, 24 December 2023 kl. 22:13

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Traditionen är inne på det sjunde året. Istället för Julklappar, skänker jag pengar till välgörenhet och ger mina släktingar ett LEGO-pyssel som ledtråd till vilken välgörenhet. Och sedan får alla i Swebrick vara med och gissa!

Och som alltid: svara absolut INTE här i tråden utan skicka PM till mig istället!

I år bestod ledtrådarna av 4 föremål som byggdes efter instruktioner i lag om två personer. Alla gissade rätt i samma ordning som de blev klara med sina respektive byggen. Men här presenterar jag dem i en annan ordning för att det ska bli lite mer spännande, ett föremål eller ledtråd varje kväll och sedan får ni facit efter nyår!

Första föremålet är denna trumpet som ursprungligen byggdes av @byStfn och gavs till @Skafte i Julklapp förra året.

PA271631.JPG

Och för er som är nyfikna på tidigare års pyssel och/eller vill utesluta dessa välgörenhetsorganisationer, här är listan!

andreaseldh

Först att svara rätt i år var @Jesper_Lundgren Grattis! Vet inte hur mycket chansning det var, men den råkade gå hem. Priset är som alltid: Ära och berömmelse!

Skafte

Munstycket är bakåfram! :)

Bricks By Jesper

Citat från: andreaseldh skrivet 25 December 2023 kl. 00:32Först att svara rätt i år var @Jesper_Lundgren Grattis! Vet inte hur mycket chansning det var, men den råkade gå hem. Priset är som alltid: Ära och berömmelse!
Ja ibland ska man ha tur🙈 men det var den första välgörenhet organisationen jag kom på😃

andreaseldh

Citat från: Skafte skrivet 25 December 2023 kl. 08:54Munstycket är bakåfram! :)

Ja minsann! Där ser man hur länge sen det tidiga nittonhundratalet var, när jag spelade liten tuba i Kommunala Musikskolan. Något mindre länge sen bytte jag till slagverk.

andreaseldh

andreaseldh

Silverplatsen går till @embe Grattis!

andreaseldh

Tredje pris: @humlan
Fjärde pris: @Lähnn
Femte pris: @Godtfred

Glömde förresten säga att priserna är de traditionella.
Första t.o.m. tredje: Ära och berömmelse (och om ni vill bygga er egen medalj i guld, silver respektive brons).
Fr.o.m. fjärde: Berömmelse och ära (och välja själv vilken metall ni vill använda till medaljen).

Ny ledtråd kommer i kväll!

andreaseldh

Bygge/ledtråd nr 3:

PA271654.JPG

andreaseldh

Sjätte pris går till @Emma Grattis!

andreaseldh

andreaseldh

Åttonde pris till @Silence101 Grattis!

andreaseldh

Och för er som ännu inte gissat rätt, här är ledtråd nr 4:

PA271625.JPG