Bit för bit - Svenska AFOL-podden

Startat av Skafte, 24 Mars 2023 kl. 22:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Skafte

Nu summerar vi 2025 och alla set och bitar (särskilt 5852) som kommit ut! Eller alla och alla, det hann vi förstås inte med, men vi klarade av våra favoriter i alla fall!

Skafte

God fortsättning! Nu finns årets och säsongens sista avsnitt upplagt! @krakfot och @eMpTyW samt undertecknad diskuterar de set vi dittills (för ett par veckor sedan) sett skulle komma under 2026. 

Saknas i pratet gör förstås de som annonserats och ryktats om senare än så, men också de vi glömde, struntade i eller missat av andra anledningar. Men kortfattat: vi lär inte lida någon brist på nya set under 2026!

Trolig återkomst i början av mars, nu skall vi ha jullov...

ColA

Skafte

Jaha, det ville sig inte bättre än att det blev mera podd. I avsnitt 97 pratar @krakfot, @eMpTyW oxh undertecknad om alla nya 2026-set vi inte hann prata om innan jul, eftersom vi inte visste om att de skulle finnas då... Samt nya bitar, och kanske lite om de två nya färgerna.

Vi har också en efterlysning mot slutet, ser fram emot svar!

https://bitforbit.nu/podd

Claude76

Toppen!
Som man har längtat.

Blir till att lyssna på långpromenaden med hunden i morgon (som vanligt).
Lego is my drug of choice

Sirre

Lähnn

Manfred87

Jag lyssnade på hela avsnittet på väg till doktorn idag . Första gången jag vågat köra samtidigt på två år. (Blev inte av med körkortet denna gången)  :P

Skafte

Citat från: Manfred87 skrivet 06 Mars 2026 kl. 10:32Jag lyssnade på hela avsnittet på väg till doktorn idag . Första gången jag vågat köra samtidigt på två år. (Blev inte av med körkortet denna gången)  :P
Är det inte du som är doktorn? Förvirrad.  ???

Claude76

Citat från: Skafte skrivet 05 Mars 2026 kl. 22:03Jaha, det ville sig inte bättre än att det blev mera podd. I avsnitt 97 pratar @krakfot, @eMpTyW oxh undertecknad om alla nya 2026-set vi inte hann prata om innan jul, eftersom vi inte visste om att de skulle finnas då... Samt nya bitar, och kanske lite om de två nya färgerna.

Vi har också en efterlysning mot slutet, ser fram emot svar!

https://bitforbit.nu/podd
Som svar på efterlysningen vill jag lyfta avsnitt 72 med ColA och framförallt då ca 23 min in i avsnittet då han citerar sin fru:
"nu stal du igen".
Jag skrattade högt så hunden kollade konstigt på mig när jag va ute och gick.
Och skrattar fortfarande lika mycket varje gång jag hör det.
Hela avsnittet är väldigt intressant och framförallt just delen gällande bricklink-butik.

Jag tycker om podden rakt över och samtliga avsnitt är intressanta på sitt sätt.
Men gillar framförallt avsnitten med en gäst där man får en inblick i deras förhållande till den kära plasten.
Historiskt som nuvarande.
Lika roligt varje gång (i princip) att komma på sig själv med att tänka är det mig dom pratar med.
Igenkänningsfaktorn är stor.
Allt från ja, dom gubbarna/seten har jag med. Eller till det va ju mitt favoritskepp också .

Och, som ni nämner vid flertalet tillfällen, alla är så jäkla trevliga och välkomnande så man känner hela tiden att den där skulle jag "klicka" med direkt.

Tack så jättemycket för många intressanta ämnen och goda skratt!

Keep up the good work!

/Claude76
Lego is my drug of choice

Manfred87

Citat från: Skafte skrivet 06 Mars 2026 kl. 13:03Är det inte du som är doktorn? Förvirrad.  ???
Vi kan ju också vara patienter  ;)

Myko

Physician, Heal thyself.

Skafte

You know the drill, det är torsdag och gotlänningar besudlar ljudvärlden. Som tur är måste man leta rätt på det på min obskyra hemsida om man vill utsätta sig för det. Den här gången pratar vi Ninjago, efter klokt förslag av @MartinD 

MartinD

Citat från: Skafte skrivet 12 Mars 2026 kl. 21:35You know the drill, det är torsdag och gotlänningar besudlar ljudvärlden. Som tur är måste man leta rätt på det på min obskyra hemsida om man vill utsätta sig för det. Den här gången pratar vi Ninjago, efter klokt förslag av @MartinD
Oj oj pang på rödbetan! Att mitt enkla förslag i förbifarten gav resultat så fort ;D

Då får jag ta och lyssna på vad jag orsakat egentligen. "Ninja Go!"