Bit för bit - Svenska AFOL-podden

Startat av Skafte, 24 Mars 2023 kl. 22:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Här kommer en godbit: jag fick prata med Vidar (@VPLO STUDIOS) och Albin (@AlbinHansson) på söndagseftermiddagen efter Swebricks workshop i Norrköping! I veckans avsnitt pratar vi mest med Vidar, om hans 9-5jobb med att bygga Lego och filma det!

Mot slutet blir det lite teaser inför nästa veckas avsnitt om LMAUS7:GMOTG! Eller vad det kan heta.

Skafte

Då är det dags att höra inside information från Down under!

@AlbinHansson och @VPLO STUDIOS berättar om sina upplevelser från Lego Masters Australia S7: Grand Masters of the Galaxy! 

Vi går igenom alla avsnitten (ganska detaljerat), så om du inte sett programmet än och inte vill bli spoilad så kan du vänta med att lyssna!

Säsongen finns just nu att se på TV4+. Om kanalen inte ingår i ditt vanliga TV-utbud så kan man (om jag förstått det rätt) pröjsa 69kr för en månad och sedan direkt säga upp abonnemanget. Alla elva avsnitt finns att se, det blir bara drygt sex spänn per avsnitt. Det är värt det!

AlbinHansson

Citat från: Skafte skrivet 20 November 2025 kl. 22:22Då är det dags att höra inside information från Down under!

@AlbinHansson och @VPLO STUDIOS berättar om sina upplevelser från Lego Masters Australia S7: Grand Masters of the Galaxy!

Vi går igenom alla avsnitten (ganska detaljerat), så om du inte sett programmet än och inte vill bli spoilad så kan du vänta med att lyssna!

Säsongen finns just nu att se på TV4+. Om kanalen inte ingår i ditt vanliga TV-utbud så kan man (om jag förstått det rätt) pröjsa 69kr för en månad och sedan direkt säga upp abonnemanget. Alla elva avsnitt finns att se, det blir bara drygt sex spänn per avsnitt. Det är värt det!
Superkul att vara med! O tack för lite gratis reklam ;)

Skafte

Skafte

Hemma på ön igen så tar vi oss an Modulex! Historiker-@krakfot och arkitektpolo-@Tektor gör oss sällskap i småklossarnas värld. Tänk vad mycket information man kan hitta på internet!  ;D

Tektor

Citat från: Skafte skrivet 27 November 2025 kl. 23:37Hemma på ön igen så tar vi oss an Modulex! Historiker-@krakfot och arkitektpolo-@Tektor gör oss sällskap i småklossarnas värld. Tänk vad mycket information man kan hitta på internet!  ;D

Kul att få vara med igen, även om man i Modulexvärlden mer känner sig som storögd upptäcksresande än "expert".

Skafte

I veckans avsnitt snackar vi vidare med @Tektor och @krakfot - den här gången om icke-Lego. Fejk. Flego. Uschiamej!

janhansson

Citat från: Skafte skrivet 04 December 2025 kl. 21:49I veckans avsnitt snackar vi vidare med @Tektor och @krakfot - den här gången om icke-Lego. Fejk. Flego. Uschiamej!
Nerladdningslänken för avsnitt 93 leder till en jpg-bild. 

Myko

Skafte

Godtfred

Ohh, trodde det var avsiktligt att avsnittet som handlade om piratlego var tomt...

LToming

Citat från: Godtfred skrivet 05 December 2025 kl. 10:58Ohh, trodde det var avsiktligt att avsnittet som handlade om piratlego var tomt...
Hade varit en rolig tvist 😂
Ltoming @ Instagram & TikTok

https://flic.kr/ps/47bEQt

Skafte

Det börjar närma sig avsnitt 100 av det här projektet... En av de viktigaste personerna är min kära hustru Susanne ( @Alma ) och det är väl inte mer än rätt att hon skall få vara med bakom en mikrofon då och då och inte bara klippa och klistra och producera och... liksom sköta allt.

@eMpTyW och jag svarar så gott vi kan på hennes frågor, men spårar förstås ut en del ändå.

o0ger

Citat från: Skafte skrivet 16 Maj 2024 kl. 21:32Nu är det i alla fall rattmuff av och hörlurar på (eller hur man nu väljer att lyssna), för här kommer ett eldsprutande poddavsnitt om fyrbenta... vänta nu... flerbenta (mer än ett, oftast, tydligen) varelser som förekommer i de flesta kulturer jorden runt:

DRAKAR!

@krakfot framlägger fakta och teorier, @eMpTyW ställer frågor och själv försöker jag hålla i trådarna. Lite Lego pratar vi också.

Lite sen på bollen här, men lyckodraken i Den oändliga historien heter Falkor!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko