Bit för bit - Svenska AFOL-podden

Startat av Skafte, 24 Mars 2023 kl. 22:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Lähnn

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 22 Mars 2026 kl. 09:32När jag nu sitter här och inser att det bara verkar finnas c:a ett halvt olyssnat avsnitt kvar kan jag inte låta bli att reflektera över att det bara tycks vara fr o m avsnitt 21 som nu ligger ute. Vilket gör att frågan blir alltmer pockande: var finns säsong 1...? Kommer det ut en cd-box med Bit för bit - AFOL-podden: The lost episodes?
En exklusiv CD-box med Bloopers och aldrig tidigare spelat material är väl årets givna julklapp!  ;)

Studley Heinsbergen

Citat från: Skafte skrivet 22 Mars 2026 kl. 09:58Alla avsnitt finns på hemsidan, som vi hänvisar till. Fr o m avsnitt 21 finns (lite utan att vi vet hur det gick till) mer lätthittade och -lyssnade.  :)

Jag är antagligen usel på att hitta. Men på sidan för avsnitt ligger de listade från nr 21 (som jag lyssnade klart för en halvtimme sen - superfint! Alltid toppen när @Alma är med), men sen tar det stopp...

AndersI

Jag testade just att gå in på https://www.bitforbit.nu/podd/ och ser alla avsnitt, från det senaste tillbaka till nummer ett. Android läsplatta. Kollade sen med Android telefon och det funkade också. Båda Samsung, Samsung browser, så det kan ju spela roll.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Skafte

Ja, jag ser dem också. Dock, om man skrollar ALLRA längst ner på sidan så finns länkar med bara avsnittstitlarna (utan bild och introtext) förutom de första 20. Men längre upp finns de alltså.

Podducenten (haha) säger att hon kan försöka lägga upp de första 20 som de andra om det funkar med datumen - så att de inte hamnar i fel ordning.

Studley Heinsbergen

Citat från: Skafte skrivet 22 Mars 2026 kl. 13:45Ja, jag ser dem också. Dock, om man skrollar ALLRA längst ner på sidan så finns länkar med bara avsnittstitlarna (utan bild och introtext) förutom de första 20. Men längre upp finns de alltså.

Podducenten (haha) säger att hon kan försöka lägga upp de första 20 som de andra om det funkar med datumen - så att de inte hamnar i fel ordning.

Aha. Nu har jag sceollat långsamt och försiktigt och DÄR ligger de ju. Då är det bara pod-app-länkarna som syns längst ned. Jag har bara scrollat där uppe, sett att Ja här ligger ju de senaste, och sen powerscrollat längst ned utan att inse att då har jag hoppat över alla avsnitten (som jag nu ser!) och ned till den andra sortens länkar, och det är bland dem s01 saknas.

Felkod 40, som IT-folket brukar säga.

Skafte

Det börjar dra ihop sig till sista chansen om ni vill att vi skall ta upp något favoritminne från poddens historia i jubileumsavsnittet!

8)

Eriol

Bläddrade igenom avsnitten lite snabbt, men jag har så förtvivlat svårt att minnas vilka som varit bäst. Däremot ser jag att det är fruktansvärt längesen avsnittet om var och hur man köper Lego sändes. Kanske dags för en uppdatering av det snart? Det händer ju saker hela tiden med butiker som öppnar och stänger osv.

Skafte

Citat från: Eriol skrivet 23 Mars 2026 kl. 20:50Bläddrade igenom avsnitten lite snabbt, men jag har så förtvivlat svårt att minnas vilka som varit bäst. Däremot ser jag att det är fruktansvärt längesen avsnittet om var och hur man köper Lego sändes. Kanske dags för en uppdatering av det snart? Det händer ju saker hela tiden med butiker som öppnar och stänger osv.
Bra tanke! En liten genomgång av bästa köpställena för närvarande. Retrospelbutiken har väl just börjat och Elgiganten är ju rätt nya med. Men jag tycker att vår sammanfattning håller rätt bra än idag, hur var det - Kolla prisjakt för lägst pris på nätet (Toyspace är ofta bäst), S@H för GWP och Insiders-grejer (plus exklusivt) och köp något till fullpris i din fysiska leksaksaffär nån gång då och då.  :)

Sirre

En av mina favoritgrejer är alla "välkommen till xx-podden" när ni spårar iväg i något annat ämne i var och vartannat avsnitt, vilket får mig att skratta varje gång.  ;D Hade varit kul att ha en montage av alla sådana citat!

LToming

Citat från: Skafte skrivet 23 Mars 2026 kl. 21:31Bra tanke! En liten genomgång av bästa köpställena för närvarande. Retrospelbutiken har väl just börjat och Elgiganten är ju rätt nya med. Men jag tycker att vår sammanfattning håller rätt bra än idag, hur var det - Kolla prisjakt för lägst pris på nätet (Toyspace är ofta bäst), S@H för GWP och Insiders-grejer (plus exklusivt) och köp något till fullpris i din fysiska leksaksaffär nån gång då och då.  :)
Snyggt att du precis gjorde ditt 7000e inlägg på forumet, ni gillar jubileum ;)
Ltoming @ Instagram & TikTok

https://flic.kr/ps/47bEQt

Kwagge

Citat från: Skafte skrivet 23 Mars 2026 kl. 21:31Bra tanke! En liten genomgång av bästa köpställena för närvarande. Retrospelbutiken har väl just börjat och Elgiganten är ju rätt nya med. Men jag tycker att vår sammanfattning håller rätt bra än idag, hur var det - Kolla prisjakt för lägst pris på nätet (Toyspace är ofta bäst), S@H för GWP och Insiders-grejer (plus exklusivt) och köp något till fullpris i din fysiska leksaksaffär nån gång då och då.  :)

Har man tid att både vänta o ha koll på priser så är Amazon en bra när butik.. sen finns det de som ALDRIG skulle tänka sig att köpa av de men det är upp tar var o en..

Skafte

Pukor och trumpeter och alla andra festliga ljud - här kommer jubileumsavsnittet! Eller här och här, ni vet drillen, in på hemsidan eller leta på Snotify eller vad ni ungdomar håller på med och lyssna på vad @eMpTyW, @Alma och jag minns från de 99 första avsnitten.

Det är mer än ni tror, eftersom vi fuskar.

Ett varmt tack till alla som genom åren ställt upp som gäster, det är ju liksom er podd det här, liksom alla lyssnares. AFOL-podden, liksom. Vi som jämt är med är typ bara ramverket kring den här Mona Lisan...

Tjingalong!

o0ger

Grattis till 100 avsnitt!!  <3
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LToming

Citat från: Skafte skrivet 26 Mars 2026 kl. 21:42Pukor och trumpeter och alla andra festliga ljud - här kommer jubileumsavsnittet! Eller här och här, ni vet drillen, in på hemsidan eller leta på Snotify eller vad ni ungdomar håller på med och lyssna på vad @eMpTyW, @Alma och jag minns från de 99 första avsnitten.

Det är mer än ni tror, eftersom vi fuskar.

Ett varmt tack till alla som genom åren ställt upp som gäster, det är ju liksom er podd det här, liksom alla lyssnares. AFOL-podden, liksom. Vi som jämt är med är typ bara ramverket kring den här Mona Lisan...

Tjingalong!
Grattis till er och grattis till oss 😍
Ltoming @ Instagram & TikTok

https://flic.kr/ps/47bEQt

Lähnn