Swebrick event 2023 29-30 april Örebro

Startat av Ozp, 26 September 2022 kl. 21:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

jemakrol

EDIT: NU hittar jag både Klosskalas och klossfestival. Antingen skit bakom spakarna eller för snabb? Nevermind. Nedanstående är att betrakta som ännu ett kvitto på att jag är ständigt förvirrad och pratar först och tänker sen. Eller bara är otålig. :)

/Jens

Bara en sak... Tittar man på Swebricks annons om Klosskalas som jag såg det - på Facebook - så är det inte alls självklart vad som är vad.  I alla fall just nu, då länken går till Ticksters startsida och inte specifik sida för just Klosskalaset. Klosskalaset finns inte på tickster om man söker heller.

Klossfestivalen finns däremot och tittar jag på Fredriks (?) / Klossfestivalens tydliga inlägg på förra sidan i denna tråd fattar jag precis hur det ligger till.

Men är man inte med på noterna och (just nu iaf) kikar på Swebricks annons - är det alltså mycket lätt hänt att man köper biljetter till Klossfestivalen i tron om att man köper biljetter till Klosskalaset. Om man ens förstår skillnaden. 

Så om syftet med Swebricks annons är att promota biljetter för Klossfestivalen är jag helt med. Men om man, som jag, är förvirrad och rätt inaktiv Swebrickare (eller kanske hört talas om Swebrick men inte är medlem) kan det bli lite... knas? Men kanske dyker Klosskalaset upp på tickster  och då lär det bli tydligare.

flickr|insta|fb|www
It's a mother beautiful bridge and it's gonna be there, ok?

Gideon

Jag har också tyckt att det är något förvirrande... Men om jag har fattat det rätt så har man tillträde till allt ifall man köper biljetter till Klossfestivalen. Däremot finns det kanske risk att besökare blir besvikna om de av misstag köpt biljett till "bara" Swebrick-utställningen och KF blir slutsåld.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

byStfn

Citat från: Gideon skrivet 03 April 2023 kl. 23:21Jag har också tyckt att det är något förvirrande... Men om jag har fattat det rätt så har man tillträde till allt ifall man köper biljetter till Klossfestivalen. Däremot finns det kanske risk att besökare blir besvikna om de av misstag köpt biljett till "bara" Swebrick-utställningen och KF blir slutsåld.
Jag tror alla som vill kommer kunna uppgradera sin swebrick-biljett - jag tror inte det kommer vara så många. Eventuellt är det lika många eller fler som köper biljett till Klossfestivalen och sen inser att de inte nyttjar den delen utan bara swebrick-utställningen. 

Oavsett så lär personalen vara fullt förberedd på de två olika grupperna (hoppas jag) :D

Gideon

Jo att uppgradera en handfull biljetter till att gälla på KF kan nog inte vara kritiskt för att det skulle bli för mycket trängsel där.
Flickr   Instagram

Klossfestivalen

Citat från: jemakrol skrivet 03 April 2023 kl. 19:58EDIT: NU hittar jag både Klosskalas och klossfestival. Antingen skit bakom spakarna eller för snabb? Nevermind. Nedanstående är att betrakta som ännu ett kvitto på att jag är ständigt förvirrad och pratar först och tänker sen. Eller bara är otålig. :)

/Jens

Bara en sak... Tittar man på Swebricks annons om Klosskalas som jag såg det - på Facebook - så är det inte alls självklart vad som är vad.  I alla fall just nu, då länken går till Ticksters startsida och inte specifik sida för just Klosskalaset. Klosskalaset finns inte på tickster om man söker heller.

Klossfestivalen finns däremot och tittar jag på Fredriks (?) / Klossfestivalens tydliga inlägg på förra sidan i denna tråd fattar jag precis hur det ligger till.

Men är man inte med på noterna och (just nu iaf) kikar på Swebricks annons - är det alltså mycket lätt hänt att man köper biljetter till Klossfestivalen i tron om att man köper biljetter till Klosskalaset. Om man ens förstår skillnaden. 

Så om syftet med Swebricks annons är att promota biljetter för Klossfestivalen är jag helt med. Men om man, som jag, är förvirrad och rätt inaktiv Swebrickare (eller kanske hört talas om Swebrick men inte är medlem) kan det bli lite... knas? Men kanske dyker Klosskalaset upp på tickster  och då lär det bli tydligare.

Tack för info.

Nu finns sökningen efter klosskalas tillgängligt på Tickster - det var bara inlagt Swebrick. Nu fixat. Tack!

/Fredrik

THSH83

Hej Hej
Detta vore ju jätte roligt att delta på! Finns det plats och möjlighet att ansöka om att ställa ut nått på festivalen?
/Thord
Dedikerad AFOL. Lego entuseast
Har pysslat med Lego till och från sen jag var liten.
Bygger själv lite. Är ganska aktiv bland Sociala Media och har god vetskap om Lego, Nyheter, osv. och Lego Community.

andreas E

Citat från: THSH83 skrivet 09 April 2023 kl. 23:24Hej Hej
Detta vore ju jätte roligt att delta på! Finns det plats och möjlighet att ansöka om att ställa ut nått på festivalen?
/Thord
Ja som medlem är du välkommen att ställa ut.

Magnus den store

Citat från: andreas E skrivet 10 April 2023 kl. 07:47
/Thord

Det gäller väl bara på vår del? Alla icke-medlemmar är väl välkomna att ställa ut hos Klossfestivalen?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

robinnilsson403

Citat från: Magnus den store skrivet 10 April 2023 kl. 09:24
/Thord

Det gäller väl bara på vår del? Alla icke-medlemmar är väl välkomna att ställa ut hos Klossfestivalen?

Stämmer.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Gideon

Kommer det finnas möjlighet att "panta" kassar i Örebro?
Flickr   Instagram

andreas E

Citat från: Gideon skrivet 10 April 2023 kl. 10:31Kommer det finnas möjlighet att "panta" kassar i Örebro?
Ja den uppmaningen kommer jag med när det närmar sig.

THSH83

/Thord

Ja jag är medlem hur går man vidare?
Vänligen Thord
Dedikerad AFOL. Lego entuseast
Har pysslat med Lego till och från sen jag var liten.
Bygger själv lite. Är ganska aktiv bland Sociala Media och har god vetskap om Lego, Nyheter, osv. och Lego Community.

robinnilsson403

Citat från: THSH83 skrivet 10 April 2023 kl. 19:07
/Thord

Vänligen Thord
Det ser inte så ut.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Magnus den store

Citat från: THSH83 skrivet 10 April 2023 kl. 19:07
/Thord

Vänligen Thord

Du ska ha den där gröna klossen under din avatar och tillgång till medlemsdelen av forumet. Där finns ett underforum som heter: [VIP] Event och utställningar. I den finns en tråd som heter: Swebricks Klosskalas 2023 i Örebro - Inbjudan. Där finner du informationen du söker.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Tunnan

En konstig fråga kanske men som inflyttad  skåning står man ju nu i startgroparna till att kasta på sommardäck men med tre veckor tills man ska köra upp till Örebro så bör man kanske lugna sig? Hur ska alla ni andra göra som tar bilen dit? 
Kan tillägga att de är dubbfria så fullt okej att köra på året runt om nöden kräver det.