Swebrick event 2023 29-30 april Örebro

Startat av Ozp, 26 September 2022 kl. 21:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

swemixon

Citat från: andreas E skrivet 01 Mars 2023 kl. 09:50
Citat från: Stigge72 skrivet 01 Mars 2023 kl. 09:38
Citat från: andreas E skrivet 01 Mars 2023 kl. 07:05DEt kommer vara två olika biljettlösningar.
Antigen löser man biljett till oss, då gäller entren bara till vår utställning eller så löser man biljett till klossfestivalen och då gäller den för bägge eventen.

Jag förutsätter att vi som förening får del av KF:s biljettintäckter, om jag tolkat informationen rätt.
Ja det får du ju då ni inte behöver betala för eventmiddag eller någon mat under eventet.
Eventet är gratis för utställare.

Jag tolkar Stigge72's fråga som om vi som förening (alltså Swebrick) och inte som medlem i Swebrick, får ta del av KF's biljettintäkter. Att vi som medlemmar får allt inkluderat ser jag som en oerhörd förmån från Swebrick.

Däremot har jag en fråga gällande entré till KF om man som Swebrickmedlem ställer ut på Swebrickeventet; ska vi lösa biljett för att gå in på KF i händelse att man nu skulle vilja det?

Gideon

Citat från: Teabox skrivet 01 Mars 2023 kl. 11:00
Citat från: robinnilsson403 skrivet 01 Mars 2023 kl. 10:43Lämna gärna förbättringsförslag om ni tycker något är knepigt!
Antar att majoriteten vill gå på båda och om det finns möjlighet att uppgradera sin biljett utan extra kostnad så löser man vad jag misstänker kan bli det vanligaste misstaget.
Klossfestivalen brukar vara slutsålt redan online de flesta gånger tror jag, så det brukar inte gå att köpa biljett "i dörren".
Men Swebrick bör kanske be om att KF planerar för en viss mariginal för att sälja några såna "uppgraderingar".
Begränsningen handlar ju främst som jag förstår det att man nuförtiden vill ge en bra upplevelse till de som köpt biljett, hellre än att maximera antalet besökare per dag.

Utgår från att Klossfestivalens biljetter blir dyrare än att "bara" gå på utställningen, så en extra kostnad för att uppgradera får man väl räkna med i så fall?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

andreas E

Citat från: swemixon skrivet 01 Mars 2023 kl. 11:08
Citat från: andreas E skrivet 01 Mars 2023 kl. 07:05DEt kommer vara två olika biljettlösningar.
Antigen löser man biljett till oss, då gäller entren bara till vår utställning eller så löser man biljett till klossfestivalen och då gäller den för bägge eventen.

Jag förutsätter att vi som förening får del av KF:s biljettintäckter, om jag tolkat informationen rätt.
Ja det får du ju då ni inte behöver betala för eventmiddag eller någon mat under eventet.

Jag tolkar Stigge72's fråga som om vi som förening (alltså Swebrick) och inte som medlem i Swebrick, får ta del av KF's biljettintäkter. Att vi som medlemmar får allt inkluderat ser jag som en oerhörd förmån från Swebrick.

Däremot har jag en fråga gällande entré till KF om man som Swebrickmedlem ställer ut på Swebrickeventet; ska vi lösa biljett för att gå in på KF i händelse att man nu skulle vilja det?
Vi kommer att få armband/badger för att kunna gå emellan.

Nej vi som förening får ingen del i KFs intäkter. Vi har gjort ett avtal med  KF (Conventum) på vissa premisser.

Vad gäller entreerna till KF alternativt swebrick kommer dessa vara i två olika byggnader med entre värdar där i emmellan.
Är övertygad om att KF kommer att lösa detta på ett smidigt sätt så att vi kommer att få en väldigt bra helhetsupplevelse av vårt event.

Klossfestivalen

Hej på er!  :D

Såg lite frågor och funderingar i denna tråd och tänkte att jag kan svara på dessa, då jag är en av projektledarna som kommer att ta hand om er i Örebro på bästa sätt. Och förhoppningsvis blir det lite tydligare. Annars får gärna styrelsen gå in och rätta om något blev fel.

Swebricks Klosskalas kommer till Örebro detta år och har med Conventum avtalat om plats och tid etc. Och det känns jättekul! Swebricks årliga utställning är värd en riktig arena och få allt serverat och ordnat på bästa sätt! Och ska få dedikerade projektledare som sköter det grundläggande och planering, så ni kan fokusera på anmälningar och layouten och det viktiga hos er.

• Swebricks Klosskalas kommer att ske lördag 29/4 kl.10-15 och söndag 30/4 kl.10-15 på Conventum Arena.
  • Swebrickeventet är Swebricks egen utställning precis som vanligt och medlemmar får ställa ut osv. Ja det där kan ni ju själva.
  • Besökare kan köpa biljett till Swebricks event som vanligt och bara gå på Swebrick eventet om man vill. Förköp eller i dörren.

Conventum väljer att ha sin Klossfestivalen samtidigt men i byggnaden bredvid som heter Conventum Kongress. Av flera anledningar.
Dels för att många barnfamiljsbesökare till Swebrickeventet mest troligt också vill bygga Lego, kunna köpa Lego och kunna delta i lite mer aktiviteter.  Och vi kommer ha Klossfestivalen öppet till kl.16 dvs en timme längre än Swebricks Klosskalas. Också för att det blir svårt att anordna en Klossfestivalen på sommaren i Örebro med Swebricks Legoevent så nära inpå. Och dels för att kunna få ner biljettpriset på Swebrickeventet så det landar på ungefär som det brukar. Och dels för att täcka kostnaden för hyran av Conventum Arena när Swebrick är där med kostnader för bl.a vaktmästare & personal, bord, staket, el, dukar, väktare osv. osv. som alltid tillkommer i stora mässhallar.. Och för att kunna erbjuda Swebrickarna bästa möjliga service under sitt event med fria luncher, utställarmiddag, Legoaskar till priser, flera hotellrum för utlottning, bra deal hos Ebrix för Swebrickare osv. Och dels för att kunna driva trafik genom Klossfestivalen till Swebricks eventet. Och genom två event samtidigt sprider man ut besökarna över en större yta vilket är positivt och motverkar att det blir för trångt.

Conventum hoppas och tror att Swebrick som förening och dess medlemmar kommer att få den bästa helhetsupplevelse man kan få på sitt event. Allt ska vara smidigt och enkelt. Det ska vara ett dukat bord för medlemmarna så man känner att allt flyter på och det blir mest tid till att bara njuta. Att projektledningen ska kännas proffsig och tillgänglig.

Conventum kommer också att marknadsföra Swebricksevent i sina kanaler och pusha för det. Även Örebro Convention Bureau och Örebrokompaniet kommer att pusha för Swebricks Klosskalas. Vi kommer försöka få upp Swebrickeventet på allas agendor framöver. Hotellen och näringslivet är redan informerade.

Vi hoppas och tror att Swebricks Klosskalas kommer att bli välbesökt och uppskattat av besökarna. Och att medlemmarna i Swebrick känner att det var en toppenupplevelse och välordnat evenemang.

Vidare så kommer det förfrågningar till oss om att ställa ut på Klossfestivalen - dessa försöker vi så gott det går att vidarebefordra till Swebrick såklart! Men om det kommer utställare under 18år, så får de ställa ut på Klossfestivalen såklart. Även de som inte hinner eller vill bli medlemmar i Swebrick. Så vi kommer mest troligt skapa en tråd för anmälan för de som är sk utanför Swebrick. Mer så ni vet om det.

Biljetterna kommer att släppas inom någon dag:

• Swebricks Klosskalas kommer ha en egen tickster-sida där man kan förköpa sina biljetter (Toppen om den länken är med i Swebricks kommunikation givetvis)

• Vuxen 100kr och barn 50kr - INGEN serviceavgift tillkommer på dessa biljetter (den kostnaden tar Conventum gentemot Tickster)
    • Samma pris i dörren på plats

• Klossfestivalen kommer också ha en egen Tickster-sida där man kan förköpa sina biljetter

• Vuxen 180kr och barn 130kr - som vanligt - Här ingår inträde till Swebricks Klosskalas i biljetten.

På plats i dörren kan man givetvis uppgradera sin inköpta Swebrick-biljett till Klossfestivalen om man så önskar mot ett tillägg. Eller under tiden man är där som besökare och kommer på att man också vill till Klossfestivalen så kan man uppgradera.

Vi säljer endast heldagarsbiljetter initialt - ser vi på förköpen att det blir för mycket tryck på t.ex. lördagen gentemot kapaciteten för lokalen så tar vi beslut först då hur vi ev. agerar i frågan. Viktigt att flödet blir bra och att besökarna får en bra upplevelse och inte panik-mycket folk som varit på vissa tidigare event Swebrick haft.

Gällande Swebrickare som ställer ut, så går ni såklart emellan eventen om ni vill med era armband.
Alla Swebrickmedlemmar som ställer ut får utan kostnad ta med hela sin familj in på Klossfestivalen och Swebricks event såklart!

Utmaningen är såklart som vissa skriver att få det tydligt att det är två olika event, men man ska komma ihåg att oavsett så är det två event som driver varandra positivt om LEGO - de kannibaliserar inte på varandra utan lyfter varandra. Så tillsammans så kommer det massor med Legointresserade besökare till Örebro oavsett vilket/vilka event dom sett i sociala medier. Och har det inte klarnat innan, så klarnar det för dom när dom är på plats ;)  Det kommer att bli bra.

Ha en fortsatt fin vecka!

Vissa av er ser jag snart i Umeå till helgen - kul!

Fredrik Novak

Bokeslundsparken

In vino veritas.

Memmla

Tack, jag tycker det blev tydligare 🙏 ;D

Stigge72

Citat från: swemixon skrivet 01 Mars 2023 kl. 11:08

Det var precis så jag menade, swemixon. :)

Det ska tilläggas att jag när jag skrev det, inte läst tråden om anmälan, och inte visste allt jag vet nu.

Jag tror och hoppas att det här kommer bli en utomordentlig lösning, och speciellt om vi på båda eventen passar på att tipsa besökarna om varandras fördelar. 

THSH83

Låter jätte roligt det här får man ställa ut nått?
/Thord
Dedikerad AFOL. Lego entuseast
Har pysslat med Lego till och från sen jag var liten.
Bygger själv lite. Är ganska aktiv bland Sociala Media och har god vetskap om Lego, Nyheter, osv. och Lego Community.

ColA

Citat från: THSH83 skrivet 04 Mars 2023 kl. 22:11Låter jätte roligt det här får man ställa ut nått?
/Thord
Så klart du får ställa ut! Fyll i anmälan och boka hotell :) 

Varmt välkommen! 

Bricks By Jesper

Har bokat hotellrum på Scandic Grand med ombokning möjligheter😉 
Tänkte försöka komma och mingla lite med er alla, blir första gången jag går på något liknade ☺️

robinnilsson403

Citat från: Jesper_Lundgren skrivet 12 Mars 2023 kl. 12:43Har bokat hotellrum på Scandic Grand med ombokning möjligheter😉
Tänkte försöka komma och mingla lite med er alla, blir första gången jag går på något liknade ☺️

Det blir kul! Se till att säga hej!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Klossfestivalen

För er info:

Biljetter till Swebricks Klosskalas i Örebro 2023 finns att förköpa på Tickster.com på denna länk:
https://www.tickster.com/sv/events/ea6mjnxalb084xc/2023-04-29/swebricks-klosskalas-2023

Biljetter till Klossfestivalen i Örebro 2023 finns att förköpa på Tickster.com på denna länk:
https://www.tickster.com/sv/events/f4ulg7at8mtt8zh/2023-04-29/klossfestivalen-orebro-2023
Och i denna biljett ingår entré till Swebricks Klosskalas

Ha en fin vecka!

Fredrik

Odidoma

Väldigt tydligt. Jag hoppas kunna ställa ut lite. Har bokat hotell. Anmälan kommer. Ses snart i Örebro!

legacyofbricks

Citat från: Odidoma skrivet 14 Mars 2023 kl. 17:53Väldigt tydligt. Jag hoppas kunna ställa ut lite. Har bokat hotell. Anmälan kommer. Ses snart i Örebro!
jätte tydligt, jag frågar mig bara varför krångla till det, varför inte ha en entré ett pris , kan man inte komma överens om pris så ha på olika datum. 
Vi kommer förmodligen som besökare på swebricks klosskalas iallafall, senast jag vi va på en klossfestival som besökare så va vi så otroligt missnöjda så det är ju inget vi lägger pengar på igen. 
Låt swebricks leva ett eget liv tycker vi. 

byStfn

Citat från: legacyofbricks skrivet 31 Mars 2023 kl. 21:12
Citat från: Odidoma skrivet 14 Mars 2023 kl. 17:53Väldigt tydligt. Jag hoppas kunna ställa ut lite. Har bokat hotell. Anmälan kommer. Ses snart i Örebro!
jätte tydligt, jag frågar mig bara varför krångla till det, varför inte ha en entré ett pris , kan man inte komma överens om pris så ha på olika datum.
Vi kommer förmodligen som besökare på swebricks klosskalas iallafall, senast jag vi va på en klossfestival som besökare så va vi så otroligt missnöjda så det är ju inget vi lägger pengar på igen.
Låt swebricks leva ett eget liv tycker vi.
Du svarar delvis på din egen fråga: En del vill inte (eller har inget behov av att) gå på en Klossfestival utan på Swebricks årliga utställning. Det vet Klossfestivalen och subventionerar priset för enbart Swebrick-biljetter. 

Jag förstår att du dömer KF utifrån en personlig besvikelse men att "låta Swebrick leva ett eget liv" är att inte riktigt förstå skillnaden mellan att en ideell förening håller event kontra en stark kommersiell aktör. Det är många i föreningen som kan fokusera på det roliga med att ordna legoutställning nu när KF sköter mycket av det tekniska. 

Men om en månad så ser vi hur det gick! Jag är superspänd på att se hur det löses på plats med de olika inträdena osv men övertygad om att proffsen på Conventum kan sköta det!