Klossfestivalen – 1-2 oktober 2022 Partille Arena GÖTEBORG

Startat av Klossfestivalen, 31 Augusti 2022 kl. 12:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Klossfestivalen

Klossfestivalen liten flyer GÖTEBORG.jpg

Klossfestivalen Partille Arena 1-2 oktober 2022
Nu är det dags att anmäla sig och sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen.
Senast 26 september.

Deltagaranmälan   https://forms.gle/85C9VJRggKBqJPWt9
Utställningsformulär (Byggen MOCs)  https://forms.gle/4mz8uJdj3XYqHoUG6

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen på Partille Arena:
Då vi besöker en storstad som Göteborg/Partille, så är trycket från besökarna stort. Och vi är bara där under 2 dagar - och inte i samband med något lov som vi brukar. Vi har fått ändra om upplägget på öppettiderna för att så många som möjligt ska kunna besöka oss. Vi gör lite som nöjesparker numera delar upp sina dagar - så vi har förmiddagsbiljetter och eftermiddagsbiljetter, så kommer vi ha öppet enligt följande:

Lördag/Söndag kl.9-13
STÄNGT kl.13-14
Lördag/Söndag kl.14-18

Besökarna köper alltså biljett till antingen förmiddag eller eftermiddag respektive dag - finns alltså 4 olika biljetter att köpa. Ingen heldagsbiljett. Dock kommer det finnas ett fåtal VIP-paket där besökare köper hotellpaket med en biljett som gäller hela dagen utan att de behöver lämna arenan mellan kl.13-14.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen Partille Arena

Fredag 30 september
12:00   Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
18:00   Mackor och kaffe/dryck serveras till utställare
21:00   Partille Arena stänger

Lördag 1 oktober
08:00   Partille Arena öppnar
08:30   Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00   Klossfestivalen öppnar upp för förmiddagsbiljetten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 08.45)
13:00   Klossfestivalen stänger för förmiddagsbiljetten
13.00-14.00 Klossfestivalen har stängt - perfekt tid att vila och äta lunch i VIP-loungen
14.00   Klossfestivalen öppnar upp för eftermiddagsbiljetten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 13.50)
18:00   Partille Arena stänger för eftermiddagsbiljetten
19:00   Utställarmiddag för utställare på Restaurangen John Scott på Partille Arena
23:00   Restaurangen John Scott stänger

Söndag 2 oktober
08:00   Partille Arena öppnar
09:00   Klossfestivalen öppnar upp för förmiddagsbiljetten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 08.45)
13:00   Klossfestivalen stänger för förmiddagsbiljetten
13.00-14.00 Klossfestivalen har stängt - perfekt tid att vila och äta lunch i VIP-loungen
14.00   Klossfestivalen öppnar upp för eftermiddagsbiljetten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 13.50)
18:00   Partille Arena stänger för eftermiddagsbiljetten
18.01   Nedplock av Klossfestivalen börjar (eventuellt något tidigare - se vår uppdatering i inlägget nedan)
21:00   Partille Arena stänger

Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick
  • Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats på arenan så skriver vi upp dom på Gästlistan.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas mackor & fika + kaffe/dryck på inflyttningsdagen fredag kl.18.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas sittande lunch lördag och söndag i VIP-loungen.
  • Utställarmiddag på lördag 1 oktober med start kl.19 ingår utan kostnad inkl. dryck till maten. Extra dryck kan köpas på plats. Och för de som vill ingår bowling
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugn miljö.
  • Utställare får utan kostnad delta på LEGO-Loppisen med ett bord - ni anmäler dagar i anmälningsformuläret
  • Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 25% rabatt

Deadline 26 september att anmäla sig själv och sina byggen

Deltagaranmälan   https://forms.gle/85C9VJRggKBqJPWt9
Utställningsformulär (Byggen MOCs)  https://forms.gle/4mz8uJdj3XYqHoUG6

BOENDE
Vi har möjlighet att få fram bra priser på de Elite Hotell som finns i Göteborg för de som önskar. Kontakta bara oss om intresse finns. Annars finns det andra billigare alternativ om ni bokar redan nu på andra boenden på t.ex. Hotels.com och liknande.

PARKERING
För er utställare så har vi ordnat parkering bakom Partille Arena inhägnat. Anmäl i formuläret om ni behöver parkering. Annars finns det gott om parkeringar runt om som när gratis i 4 timmar.

HITTA HIT
Klicka på denna länk så kommer ni till Partille Arenas info:
https://www.partillearena.se/om-arenan/hitta-hit/

________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något som vanligt? Säkert! Bara återkom med frågor!  ;D

OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar - vi ska försöka vara supertydliga när detta sker. Vi skriver i inlägget efter detta (nedanför) när vi gör uppdateringar

Ha en fortsatt underbar vecka!

Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se

Ps. Vi tar tacksamt emot alla förslag till förbättring och förändring av Klossfestivalen per mail. Även tankar kring saker som kan adderas osv. Tack! Ds.

Klossfestivalen

Uppdateringar av info i tråden ovanför:

Vi kommer att försöka stänga Klossfestivalen på söndagen 2 oktober kl.17 - istället för kl.18 - bl.a för att vissa utställare som kommer inresta måste komma iväg lite tidigare. Detta kommunicerar vi till besökarna i alla våra kanaler. Men vi hade missat den detaljen på vissa ställen dessvärre initialt (även här i denna tråd - sorry). Men hoppas och tror att besökarna respekterar detta. Men det betyder att det kan bli en "mjuk" stängning mellan kl.17-18. Men slussas besökarna ut på ett fint och bra sätt innebär det att vi mest troligt kan packa ned och ihop tidigare än kl.18.01. Tack för er förståelse.

byStfn

Det här ska bli kul! Kanske kan det bli den första bowlingmästerskapet i Swebrick under utställarmiddagen?

Jag önskar vegan-mackor på fredagen (och vegansk mat på lördagen), annars ser allting prima ut!

ColA

Citat från: byStfn skrivet 01 September 2022 kl. 13:33Det här ska bli kul! Kanske kan det bli den första bowlingmästerskapet i Swebrick under utställarmiddagen?

Jag önskar vegan-mackor på fredagen (och vegansk mat på lördagen), annars ser allting prima ut!

Vi har en bowling vandrings pokal för vi kör ett Swebrick mästerskap i Skaerbaek 😎

Klossfestivalen

Citat från: byStfn skrivet 01 September 2022 kl. 13:33Det här ska bli kul! Kanske kan det bli den första bowlingmästerskapet i Swebrick under utställarmiddagen?

Oj! Är du vegan? Hade jag inte en aning om...tur att du sa till  ;)

Ja såklart vi kör ett bowlingmästerskap - vem bygger pokalen?!  8)

byStfn

Citat från: ColA skrivet 01 September 2022 kl. 13:40Vi har en bowling vandrings pokal för vi kör ett Swebrick mästerskap i Skaerbaek 😎

Bowling i Skaerbaek? Finns det? :D

Klossfestivalen

Hej alla!  :)

Hade idag ett trevligt samtal med Emil (Region Väst) om Klossfestivalens planering för Partille Arena och för att informera att vi ligger i fas med allt osv.

Kom då på att jag borde kanske informera om att anmäler man sig till Klossfestivalen som utställare och ska ställa ut MOCs och samlingar etc. så är ALLA välkomna! Så fort man anmäler sig, så är man automatiskt godkänd. Ingen har historiskt någonsin blivit nekad (vad jag kan minnas...kan ha varit en gång då någon ville ha med sig Cobi...) Kan vara bra att få den infon om man kanske är ny medlem i Swebrick eller kanske också helt ny på att ställa ut och inte är säker på hur allt fungerar.

Har ni frågor/funderingar, så släng iväg ett mail annars så tar vi det därifrån.

Ha en fortsatt fin kväll!

Fredrik Novak
Klossfestivalen
info @ klossfestivalen.se

Klossfestivalen

Hej igen.

Gick precis igenom deltagaranmälan och sedan utställningsformulären - liten påminnelse bara att ni fyller i era byggen som ska ställas ut så snart ni vet - ni kan alltid redigera mått etc. i efterhand.

Men jag ser gärna att det man ställer ut läggs till då vi löpande planerar plats och skissar. Vill gärna inte få in det i sista stund. Tack för er förståelse.

Tack.

Fredrik Novak
Klossfestivalen

GustavF

Citat från: Klossfestivalen skrivet 14 September 2022 kl. 10:32Hej igen.

Gick precis igenom deltagaranmälan och sedan utställningsformulären - liten påminnelse bara att ni fyller i era byggen som ska ställas ut så snart ni vet - ni kan alltid redigera mått etc. i efterhand.

Men jag ser gärna att det man ställer ut läggs till då vi löpande planerar plats och skissar. Vill gärna inte få in det i sista stund. Tack för er förståelse.

Tack.

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Jag har medvetet avvaktat med att anmäla mina 2 byggen. Ett är inte hundra färdigställt så hade ingen lust att skicka in bilder på något halvklart. Men vill du att vi anmäler detta ändå? Jag vet ju trots allt storleken på bygget.

Klossfestivalen

Citat från: GustavF skrivet 14 September 2022 kl. 13:43
Citat från: Klossfestivalen skrivet 14 September 2022 kl. 10:32Hej igen.

Tack.

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Jag har medvetet avvaktat med att anmäla mina 2 byggen. Ett är inte hundra färdigställt så hade ingen lust att skicka in bilder på något halvklart. Men vill du att vi anmäler detta ändå? Jag vet ju trots allt storleken på bygget.

Hej GustavF.

Jag förstår att det alltid finns byggen som är WIP och ska bli klara till Klossfestivalen, men försök gärna anmäl dessa ändå, så får vi ett bygge och en ungefärlig storlek - man kan alltid skriva med att mer utförlig info kommer.

Toppen! Tack!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Klossfestivalen

Hej på er alla!

Vet att deadline att anmäla sig och sina byggen är nu på måndag 26 september.

MEN jag vill gärna uppmana era alla - som inte anmält sig, men planerar på att göra det - att göra det rätt så omgående.

VIKTIGASTE är att man anmäler sig som utställare omgående - sedan har ni fram till 26 september att få in era byggen.

Tack på förhand!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

pareriksson

Hej Fredrik,

Vi i Swebrick Väst har en studiecirkel hos NBV (www.nbv.se). De vill gärna ha med sin logga när vi ställer ut våra MOCs. Skulle det vara OK att ha med NBVs logga i ena hörnet på de mock-kort som vi skapar själva till de byggen vi ställer ut på Klossfestivalen?

//Pär

Klossfestivalen

Citat från: pareriksson skrivet 22 September 2022 kl. 16:27Hej Fredrik,

Vi i Swebrick Väst har en studiecirkel hos NBV (www.nbv.se). De vill gärna ha med sin logga när vi ställer ut våra MOCs. Skulle det vara OK att ha med NBVs logga i ena hörnet på de mock-kort som vi skapar själva till de byggen vi ställer ut på Klossfestivalen?

//Pär

Absolut. De kort ni skapar själva kan ni ha med det. Inga problem!

Magnus den store

Jag och mina byggen är anmälda sen någon vecka tillbaka, men nu har jag även mailat bilder.

Classic Space: Rymdbas
Mikropolis: Pluppsala
Tavla: Darth Vader
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!