Klossfestivalen – 1-2 oktober 2022 Partille Arena GÖTEBORG

Startat av Klossfestivalen, 31 Augusti 2022 kl. 12:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Klossfestivalen

God morgon kära vänner!
(ja det känns nästan som att man först nu vaknat efter helgens drabbning...)
Men attans vad kul det var!  8)

Jag vill rikta ett stort tack till alla er som deltog på Klossfestivalen i Partille helgen 1-2 oktober och ställde ut massor av mästerverk! Stort tack!

Och vad jag förstod så var det succé även för er som sålde på Legoloppisen även denna gång - kul! Jag vet att besökarna var supernöjda att dom kunde köpa Lego av er!

Vidare så var det även lite bowling kopplat till utställarmiddagen på lördag kväll för de som stannade kvar. Och en pokal delades ut till vinnaren. Det blev många omgångar så vi tog en summering på de tre första. Vinnare blev Nathanael Kuipers med 432 poäng! Följt av Jonas på 413 poäng, Christian på 379 poäng, Tobias på 370 poäng och Stefan på 370 poäng. Vem som hade den bästa enskilda serien tappade vi bort på vägen  ;)

Vi hade 10.000 besökare under två dagar och det var lite på gränsen enstaka tillfällen, men flöt på förvånansvärt bra. Vi hade kunnat sålt flera tusen biljetter till, men det måste bli en bra upplevelse för besökarna utan att behöva klättra på varandra.

Ni får gärna slå iväg ett mail till mig om ni vill ge ris/ros/idéer om hur det var eller skulle kunna vara. Vi är på en utvecklingsresa framåt och tar gärna emot några rader.

Ännu en gång stort tack till er alla!!!

Vi kanske ses i Helsingborg och/eller Linköping om ett par veckor?!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Klossfestivalen

Hej hej.

Vi får besök av författaren Jens Andersen som skrivit boken "Ett liv med Lego : historien om familjen som skapade världens populäraste leksak" under lördagen på Klossfestivalen i Helsingborg. Hans bok har precis släppts på svenska och han signerar den på plats hos oss!

Men för er som inte kommer dit, så har vi av förlaget fått en speciallänk där ni kan köpa boken till lite rabatterat pris redan nu:

https://www.bokus.com/klossfestivalen

Det står på den landningssidan att man ska använda rabattkoden " LEGO " i versaler. Den använder man i kassan under kampanjkoder. Då dras det av rabatt. MEN det blir frakt på 29kr vilket är surt, så jag bad dom att justera rabattkoden ned en krona så slutköpet blir på 200kr prick - då blir det fri frakt. Så avvakta den liten stund innan ni beställer.

Dela gärna länken till andra!

Ha en fin helg!

Fredrik Novak
Klossfestivalen