Klossfestivalen – 1-2 oktober 2022 Partille Arena GÖTEBORG

Startat av Klossfestivalen, 31 Augusti 2022 kl. 12:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Stork

Jag testade positivt för Covid nu ikväll, så det blir ingen KF för min del.

Måste ha blivit smittad i Skaerbaek.

Så oändligt tråkigt!

Om inga fler blir sjuka blir det en stor GBC-bana ändå.
Brick After Brick: Back on Bricklink!

Klossfestivalen

Citat från: Stork skrivet 27 September 2022 kl. 20:36Jag testade positivt för Covid nu ikväll, så det blir ingen KF för min del.

Måste ha blivit smittad i Skaerbaek.

Så oändligt tråkigt!

Om inga fler blir sjuka blir det en stor GBC-bana ändå.

Det var riktigt tråkigt!  :'(  Men du får krya på dig!!!  8)

Klossfestivalen

Hej på er!

Det börjar närma sig Partille Arena! Ska bli riktigt kul!

Ni har den info ni behöver i första inlägget.

Vidare så är det inflyttning/uppbyggnation nu på fredag 30 september - tider nedan:

12:00   Uppställning av era byggen kan börja - drop-in
18:00   Mackor och kaffe/dryck serveras till utställare - finns även specialkost
21:00   Partille Arena stänger - tidigare om alla är klara

Kommer man tidigare än kl.12, så är det inga problem!

Ni kommer alla att få ett kuvert på plats innehållande info/tider/schema, armband etc.

Vill också redan nu uppmana alla att visa hänsyn till varandra vid in-/utfart till Partille Arena och att inte parkera i vägen eller allt för länge. Plus att när ni lånar palldragare och vagnar, så tänk på att det finns andra utställare som också gärna lånar dessa, så ni samsas på ett bra sätt. Det har fungerat bra senaste åren, så kommer säkert gå bra även denna gång.

Parkering sker på baksidan för er som vill ha det - krävs inget speciellt tillstånd.

Ser verkligen fram emot denna helg som blir ett nytt spännande kapitel i Klossfestivalens historia. Kul!

Varmt välkomna alla!  :-*

Fredrik Novak
Klossfestivalen

andreasn

Hej!
Jag hade rört ihop datumen lite och anmälde min lilla MOC en dag för sent. Är det kört eller finns det chans att den kan komma med?

Klossfestivalen

Citat från: andreasn skrivet 28 September 2022 kl. 00:31Hej!
Jag hade rört ihop datumen lite och anmälde min lilla MOC en dag för sent. Är det kört eller finns det chans att den kan komma med?
Jag såg att den kom in idag - inga problem! Jag löser det!

/Fredrik

Klas Almqvist

Även ja har testat positivt för covid så jag kan inte delta i KF

Klossfestivalen

Hej hej.

Har fått frågor om hur man får biljetter till sin familj när man ställer ut.

Ni får armband av oss på plats på fredag när ni bygger upp era mästerverk som ni ger era familjemedlemmar så kommer de och går hur de vill under helgen. Ni får även ett kuvert med lite info + ert egna armband i annan färg + Legobiten med tryck.

Snart syns vi! Kul!  :D

Fredrik Novak
Klossfestivalen

GustavF

Citat från: Klas Almqvist skrivet 28 September 2022 kl. 20:28Även ja har testat positivt för covid så jag kan inte delta i KF

Nej vad tråkigt... Det måste varit danskarna som smittat er? :(

pareriksson

Är det i västra kortsidan vi kan köra in med bil för avlastning inne i Partille Arena? Se bifogad bild.

jjform55

Utställningsdelen är ju i B-hallen, och den är väl på övervåningen? Det finns hiss upp, men kommer många samtidigt så kan det bli kö. Trappor upp finns också om man kan bära upp grejerna.

Var kommer loppisborden att stå?

mullemannen

Hej svejs! Jag kommer efter jobbet imorgon och är på plats efter 17:30 någon gång, vill ni att jag tar med mig lite extra lego som kan ställas ut, har ett par saker till som jag kan ta med som ej är anmälda?
Mvh

Mullemannen

jjform55

Jag skulle vara tacksam för hjälp att köra hem mina lådor efter utställningen! Jag bor i Linné och har fem banankartonger och fyra lite större lådor. Betalar givetvis till de som hjälper till!

Klossfestivalen

Okej! Det börjar närma sig.
Vi var på plats idag för att reka igen och kolla upp vad som är bästa lösningen på allt och om vi skulle tänka om kring något. Plus lite ny info från arenan om B-hallen och tiden plus lite tips om inlastning etc. Alltid är det något...

Vi har också fått in önskemål kring loppisen och dess placering och även att flera utställare vill stå tillsammans osv osv. Plus att det blivit bortfall pga sjukdomar. Så skisser för utställningarna har gjorts och kastats och gjorts om...

Så denna gång gör vi så här - vi testar lite nytt och önskar tålamod för det - så utvärderar vi efteråt om det blev bättre/sämre:

> Utställning OCH Loppis sker i B-hallen dvs man kan sälja i direkt anslutning till sin utställning. Då slipper man vara på två ställen samtidigt. Och pga att önskemål om detta kommit från flera håll och vi testar gärna.

> Vill man stå bredvid varandra och ställa ut och kommer på det på plats - lös det på plats.

> Vi kommer att markera på golvet med vit tejp var det ska vara rena/tomma gångar som INTE får stängas/fyllas.

> Vi vill ha rena och raka gångar - gäller bord och bikeracks.

> Vi hjälps åt med bord och Bikeracks - dessa levereras till arenan på framsidan under förmiddagen fredag. Borden ska upp till B-hallen först - sedan ska bikeracksen upp.

> Vi har vissa utställare som har en angiven plats markerad - OM ens plats inte finns markerad betyder det att man fyller på eftersom i raderna - lite som på Klossfestivalen i Örebro där era lappar var utlagda, men att ni justerade tillsammans och kom överens om bästa möjliga placering.

> Har man anmält att man ska sälja på Loppisen så har man max ett (1) bord som man säljer på. Inte två eller tre. EJ heller flera då man "säljer tillsammans" då detta inte fungerade i Örebro då det missbrukades av någon procent - i stort fungerade det perfekt. Och ingen försäljning i "kommersiell form" och det betyder i stor skala typ Bricklink. En av våra kommersiella aktörer hoppade av efter Örebro. Vill man sälja med stor plats och stor volym som butik - då kan man kontakta oss och komma överens om upplägg.

Notera också följande:

> Inlastning av era saker sker på framsidan där man går in på arenan - närmast till hiss upp till B-hallen. MEN parkera om er bil direkt efter att ni lastat ur bilen.

> B-hallen öppnar kl.12 för utställning, då gymnasiehandboll håller till på fm. Och det är på plan 2.

> Parkera kan ni göra på baksidan, men under fredagen så är det en personalparkering så kan vara brist på lite platser - men på lördag och söndag helt rent. Och för att komma in på arenan så är det en kod som ni får på plats och kan förmedla emellan er - skriver den inte här.

Ska bli kul att också testa ett nytt grepp där ni som utställare träffar besökarna och samtidigt säljer. Tror det kommer bil bra. Men bygger också på tålamod och respekt för varandra på plats.

Ser mycket fram emot att se era mästerverk under Klossfestivalen!

Ha det bäst!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Stork

Hoppas ni får ett toppenevent idag!

Hade så gärna varit med!  :)
Brick After Brick: Back on Bricklink!

Ozp