Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

The DeLorean kommer tillbaka från förrut-tiden (Back to the future)

Startat av ingels, 18 mars 2022 kl. 07:59

Föregående ämne - Nästa ämne

ingels

The DeLorean is back (..Back to the Future)

Kan bli ett köp eller hur tänker ni? En av filmvärldens absolut coolaste fordon IMHO
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Gideon

Har svårartad nostalgi kring dessa filmer   8)

Tycker det är kul att de äntligen verkar ha gett denna ikon den kärlek den förtjänar i form av en skala som gör formerna rättvisa :)

o0ger

Jag kommer köpa den. Det är en av mina absoluta favorit-filmserier!

Tycker de har lyckats väldigt bra med formen. Vissa detaljer är lite sådär, men överlag bra.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

crowwlime_

Det är min fars favoritfilm, och bil. Så det blir nog ett presentköp till hans födelsedag i maj. Kan ju hoppas att det blir en ingång i denna förtrollade värld av plast.

Teabox

Spontant skapar det ett vill-ha-begär, men ser inga intressanta bitar. Och ser inga bitar med special tryck, allt BTTF specifik ser ut att vara stickers :(

Hade helst set en DeLorian i Speed Champions storlek :)

andreaseldh

Varför är villhöver och budget alltid så långt ifrån varandra?

mossarp

Borde dock gjorts helt i silver och inte ljusgrå med silverdetaljer.

Larry Lars

Citat från: Teabox skrivet 18 mars 2022 kl. 10:03
Spontant skapar det ett vill-ha-begär, men ser inga intressanta bitar. Och ser inga bitar med special tryck, allt BTTF specifik ser ut att vara stickers :(

De lutade bitarna vid motorhuven skulle kunna vara en ny variant av slopes utan studs.

Jag tycker den ser ut att vara välgjord, utan att ge mig köpsug mer än på lösa bitar att MOC:a mig en jag tycker är ännu bättre.

Påminner för övrigt om de MOC:s man brukar se i den här skalan. TLG har bara gett den en "senaste bitarna update" typ. Lite ironiskt med tanke på att de inte kunde hålla sig ett dugg till Ideas-modellen de utgick ifrån förra gången. ;)

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Larry Lars

Citat från: Larry Lars skrivet 18 mars 2022 kl. 13:33
De lutade bitarna vid motorhuven skulle kunna vara en ny variant av slopes utan studs.

Sluttande "tak-nock" 2x4. Har jag inte sett tidigare.

Artikel hos The Brothers Brick
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Gideon

Citat från: Larry Lars skrivet 18 mars 2022 kl. 14:06
Sluttande "tak-nock" 2x4. Har jag inte sett tidigare.
Skum bit men onekligen med potential som topp på tinnar på en sluttande mur etc :)

Skafte

Givet köp! Det kanske bara är jag som är petig, men bilens sidor skall väl vara vinklade? Dörrarna är ju helt vertikala. Det var ju en av de viktigaste kriterierna när de skulle bygga en sån här i Lego Masters Australien.

Anders67

ColA

Fan fan fan jag som försöker intala mig själv köp färre set, köp mer lösa bitar och lösa figurer men så bara kommer dessa nya set hela tiden som man bara "måste" köpa.

CopMike

Me like - givet köp! Gillar setnumret också - set med dessa siffror är bara bäst - ;D!

Gideon

Citat från: ColA skrivet 19 mars 2022 kl. 14:23
Fan fan fan jag som försöker intala mig själv köp färre set, köp mer lösa bitar och lösa figurer men så bara kommer dessa nya set hela tiden som man bara "måste" köpa.
Har exakt samma brottningskamp... det är ju inte som om man redan har för mycket liggandes redan :P

Men denna kommer bli ett undantag, frågan är bara från vilken film den ska vara konfigurerad enligt ::)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.