Författare Ämne: The DeLorean kommer tillbaka från förrut-tiden (Back to the future)  (läst 1494 gånger)

Utloggad andreaseldh

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Andreas Eldh
  • Antal inlägg: 6 602
SV: The DeLorean kommer tillbaka från förrut-tiden (Back to the future)
« Svar #15 skrivet: 20 mars 2022 kl. 23:42 »
Men denna kommer bli ett undantag, frågan är bara från vilken film den ska vara konfigurerad enligt ::)

Häll bara alla bitarna i en hög, från tredje filmen strax efter överfarten av Eastwood Ravine ;)

Utloggad Larry Lars

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 1 399
« Svar #16 skrivet: 21 mars 2022 kl. 11:25 »
Det kanske bara är jag som är petig, men bilens sidor skall väl vara vinklade? Dörrarna är ju helt vertikala.

När man bygger efter verklig förlaga så görs ju en tolkning där Lego-systemets egen estetik tas med i ekvationen.

Om jag i det här fallet skulle agera "The Designers Advocate" ;), så skulle jag säga att lutningen på dörrens övre del representeras av de cheese slopes som sitter upptill mot fönstret. Eftersom lutningen ska vara samma över hela bilens sida så blir det här ett sätt att komma runt svårigheten att ha lutning som går förbi hjulhusen.

Fler bilder hos The Brothers Brick
« Senast ändrad: 21 mars 2022 kl. 11:36 av Larry Lars »
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Utloggad o0ger

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 6 546
    • Flickr
« Svar #17 skrivet: 21 mars 2022 kl. 16:31 »
Bra recension här och genomgång av nya och ovanliga bitar: https://www.newelementary.com/2022/03/lego-review-10300-back-to-future-time.html
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Utloggad Gideon

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 5 527
« Svar #18 skrivet: 21 mars 2022 kl. 20:58 »
Bra recension här och genomgång av nya och ovanliga bitar: https://www.newelementary.com/2022/03/lego-review-10300-back-to-future-time.html
New Elementary gör ett fantastiskt jobb som vanligt :)

Spontant är de lutande takås-bitarna och de sandgröna dubbel-krökta 1x1 49307 extra intressanta, men även t ex svarta krökta herdestavar 49492 och ziplines 27965

Utloggad GustavF

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 120
« Svar #19 skrivet: 23 mars 2022 kl. 10:31 »
Tycker bilen är sådär faktiskt, men är ingen bilnörd iofs. Hade doc(k) kunna köpa setet enbart för Emmet Brownfiguren :D