Klossfestivalen – en värld av LEGO-klossar! 16-18 april 2022 på Fyrishov UPPSALA

Startat av Klossfestivalen, 28 Februari 2022 kl. 17:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Jag kommer inte kunna vara med i Uppsala, men vilken vecka ska jag planera för Örebro i sommar?
Region Mitten

Ozp

Citat från: Emma skrivet 08 Mars 2022 kl. 07:12
Jag kommer inte kunna vara med i Uppsala, men vilken vecka ska jag planera för Örebro i sommar?

Vecka 27. 8-10 juli

Eriol

Citat från: Klossfestivalen skrivet 28 Februari 2022 kl. 17:21

Bygga upp sina byggen kan man göra från fredag 15 april från morgonen fram till kl.20 på kvällen.
Nedpackningen sker under måndagen 18 april kl.16-20.

Är det krav på att man som utställare ska vara på plats alla dagar under utställningen? Eller kan man ta ledigt någon dag för att göra annat?

Selander

Citat från: Eriol skrivet 08 Mars 2022 kl. 11:48

Bygga upp sina byggen kan man göra från fredag 15 april från morgonen fram till kl.20 på kvällen.

Är det krav på att man som utställare ska vara på plats alla dagar under utställningen? Eller kan man ta ledigt någon dag för att göra annat?

Du kryssar i vilka pass du KAN vara närvarande. T ex lördag fm. Lördag em. Måndag fm.....etc... Så självklart kan du vara frånvarande av orsaker du inte behöver redogöra för.

Eriol

Citat från: Selander skrivet 08 Mars 2022 kl. 12:33
Citat från: Eriol skrivet 08 Mars 2022 kl. 11:48

Du kryssar i vilka pass du KAN vara närvarande. T ex lördag fm. Lördag em. Måndag fm.....etc... Så självklart kan du vara frånvarande av orsaker du inte behöver redogöra för.

Tack! Det är jag som är lat och inte orkar klicka på alla länkar...

Sirre

Åh, så himla fantastiskt med Klossfestivalen i Uppsala!!

Men som andra har sagt, jag kommer tyvärr också vara borta då under påsken. :(

Hoppas på nästa gång!

Klossfestivalen

Hej på er igen!  :-*

Vill bara återigen påminna om att anmäla er - se till att ni anmäler er på denna länk nedan först dvs att ni kommer. Byggena kan ni ta senare.

Deltagaranmälan - https://forms.gle/Y9Eis2FzZ9CM7gVf9

Och jag får frågor i lite olika kanaler om datum och fler orter. Så snart vi har klart så går vi ut med det på www.klossfestivalen.se så inga hemligheter. Kan hända att det kom upp något där idag  ;)  Dock skapar vi inte trådar för dom än. Vi låter Uppsala få bli klart först. Hoppas det är okej?

Ha en fortsatt fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Klossfestivalen

Hej igen!

Dags att damma av tråden igen  ;)

Vi har fått in ett gäng utställare - kul! Men vi tar gärna emot fler!

Redan nu ser intresset ut att vara mycket stort kring eventet från besökare. Så kom ihåg att ni kan stå och sälja på vår LEGO-loppis och nå flera tusen köpsugna besökare. Kostar inget för er entré eller att ha loppisbord.

Så vill bara återigen påminna om att anmäla er - se till att ni anmäler er på denna länk nedan först dvs att ni kommer. Byggena kan ni ta senare.

Deltagaranmälan - https://forms.gle/Y9Eis2FzZ9CM7gVf9

Jag kommer också själv och besöker Hässleholm 2-3 april ifall ni har frågor/funderingar som man vill ta med mig kring Klossfestivalen. Bara haffa mig där.  8)

Ha en fin helg!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

jlivingstonsg

----
Hej.
Jag har en hobby att bygga LEGO telerobotik EV3 robotar.
https://youtube.com/playlist?list=PLi0zyNfBMXA8SMBR8jWbhCJ7RWjkjBnN_
Om ni skulle vara intresserade av att låta folk logga in från hela världen och köra runt hos er i Uppsala,
så kan jag berätta hur de ska byggas.

Mvh MagI
--------------------
3D Tetris mästare  BlockOut.nu
Frågan är om tillståndet i världen någonsin kommer att bli beviljat.......

CopMike

Citat från: Klossfestivalen skrivet 18 Mars 2022 kl. 13:57
Vi har fått in ett gäng utställare - kul! Men vi tar gärna emot fler!
Åhléns anmält som bygge, men inte jag som utställare, enligt överenskommelse :D!

andreaseldh

Citat från: CopMike skrivet 19 Mars 2022 kl. 15:26
Åhléns anmält som bygge, men inte jag som utställare, enligt överenskommelse :D!

Är det samma storlek som vi byggde gemensamt 2014?

jlivingstonsg

Citat från: jlivingstonsg skrivet 19 Mars 2022 kl. 14:23
----
Hej.
Jag har en hobby att bygga LEGO telerobotik EV3 robotar.
https://youtube.com/playlist?list=PLi0zyNfBMXA8SMBR8jWbhCJ7RWjkjBnN_
Om ni skulle vara intresserade av att låta folk logga in från hela världen och köra runt hos er i Uppsala,
så kan jag berätta hur de ska byggas.

Mvh MagI
--------------------

Ni bygger en 2 hjulig LEGO Mindstorms EV3 robot 
och sedan tejpar ni fast en android telefon på roboten
och följer anvisningarna till appen,
som ni installerar från Google Play som heter RoboCam.

https://play.google.com/store/apps/details?id=ru.proghouse.robocam&hl=sv&gl=US

Där finns länk till ritning av den 2 hjuliga roboten i videon och hur ni aktiverar och fjärrstyr roboten i det lokala wifi nätverket.
Vill ni bjuda in folk från hela världen att styra den från andra länder
ska man tex öppna portar sk "port forward" i routern för wifi nätet.

Är det intressant så hör av er så kan jag berätta hur man ska göra.

Vill själv kunna logga in på er utställning från Skåne och köra runt på er utställning.    :D

MagI
-------
3D Tetris mästare  BlockOut.nu
Frågan är om tillståndet i världen någonsin kommer att bli beviljat.......

MBL Designs

Fy va härligt med klossfestivalen igen och nära till Stockholm där jag bor! Jag har anmält diverse byggen! Flera som jag aldrig ställt ut tidigare! Ska bli så kul med event igen, har inte ställt ut sedan innan covid, missade dessvärre Hässleholm så detta ska bli så kul!

MrUzagi

Meh, medan jag velade om vilken dag jag skulle gå så sålde tydligen alla biljetter till alla dagar slut. Inga kan köpas i dörren heller.  :-\

Så jag hoppas att ni som har biljetter (eller ställer ut) tar bilder som vi andra kan få sukta över.  :)

matgri

Citat från: MrUzagi skrivet 15 April 2022 kl. 02:02
Meh, medan jag velade om vilken dag jag skulle gå så sålde tydligen alla biljetter till alla dagar slut. Inga kan köpas i dörren heller.  :-\

Så jag hoppas att ni som har biljetter (eller ställer ut) tar bilder som vi andra kan få sukta över.  :)

Samma för mig.
Hade tänkt gå med grabben.
Men det blir inget.