Klossfestivalen – en värld av LEGO-klossar! 16-18 april 2022 på Fyrishov UPPSALA

Startat av Klossfestivalen, 28 Februari 2022 kl. 17:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Klossfestivalen

<(UPDATE 2022-03-03)>
Kära Vänner! Här nedan kommer anmälningslänkarna ni ska använda. Det är en Anmälan för utställare/deltagare + en för Anmälan byggen.
Ser gärna att man anmäler sig som person gärna direkt när man vet att man kommer att delta med att ställa ut byggen så jag får indikation på flödet. Era byggen kan ni anmäla något senare om ni vill. Tack!

Anmälan Utställare Deltagaranmälan   https://forms.gle/gLqA1QPvvmaAu9dG6

Anmälan av Utställning Byggen  https://forms.gle/CZEMVzQc1RQhvbPD7

Utställningen kommer att se ut och innehålla följande:

·         Bord 70x180cm med svarta dukar som finns på plats – obegränsat antal
·         Rejäla staket som skärmar av borden mot besökarna med plats att gå emellan
·         Olika inhägnade öar – smidigare för besökare och utställare.
·         En egen VIP-lounge-del kommer vi ordna till dit ni kan ta er för en kopp kaffe & dryck
·         MOC-kort kommer att styras upp och printas på plats
·         Utställarkort/namnskyltar att fästas på tröjan kommer att finnas för er som inte har egna byggda
·         Infofolder kommer att distribueras digitalt innan eventet med all praktisk info
·         In- och urlastning ska kunna ske på ett smidigt sätt - mer info kommer

Bygga upp sina byggen kan man göra från fredag 15 april från morgonen fram till kl.20 på kvällen.
Nedpackningen sker under måndagen 18 april kl.16-20.

Saker som är lite trevliga för en utställare:

- Entré till eventet gratis för deltagande utställare med familj alla dagar
- Mat för utställaren ingår när man är på plats dvs lunch och middag. Lunchen sker på Fyrishov - inte klart med alla detaljer än. Middag inte klart än hur upplägget blir, men via Fyrishov ska det lösas så ni får något i magen
- Boende - Vi har bokat upp stugor med Fyrishov som har 4-bäddar till ett bättre pris (400kr/stuga). Önskar man sådant boende, så skriv med det i anmälningsformuläret att ni är intresserade - inte bindande
- Lördag kväll kl.18-22 sker en gemensam middag för utställare och arrangörer inne på Fyrishovs Restaurang med buffé och dryck
- Som utställare får man ett loppisbord utan kostnad och kan sälja alla dagar till köpsugna besökare
- Utställare får fribiljetter till Fyrishovsbadet som man använder under festivalen
- Och vi kikar vidare på fler saker som vi kan addera för att det ska bli en så bra och trevlig stund för alla

- Betalande Swebrickmedlemmar som är deltagare som inte själv ställer ut men som ställer upp några timmar som utställningsvärd kommer att få fri entré. Anmäl er i deltagarformuläret.

Vid frågor/funderingar, så bara maila till info@klossfestivalen.se

Ha en fortsatt fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Kära Vänner! Det är nu dags att damma av Klossfestivalen. Äntligen! Och i "nygammal" regi och med 100% fokus.

Klossfestivalen ska bli en turnerande produkt i Sverige med kvalité framför kvantitet. Stora som små event. För barnfamiljer, men också företag. Klossfestivalen som varumärke och produkt ägs till 100% av Conventum i Örebro.

Det görs nu en nysatsning för att fortsätta utveckla Klossfestivalen framåt. En del i detta är att jag, Fredrik Novak, kommer att arbeta som projektledare till 100% med Klossfestivalen. Och driva produkten åt ägaren. Med fokus på kvalité, långsiktighet och vitalisering dvs drivas av förändring och förbättring. Hela tiden. Och redan nu har detta arbete påbörjats.

Och det blir lite av en rivstart med det första eventet på Fyrishov i Uppsala redan 16-18 april dvs under påsklovet. Uppsala stad har väntat länge på att få besök av oss och vill få till detta även om det är med kort varsel. Och självklart fixar vi det! Men Klossfestivalen är inte bättre och starkare än sin svagaste länk. Så alla bitar är lika viktiga.

En av de vikigaste hörnstenarna är NI dvs duktiga Legobyggare från Swebrick. Utställning av fantastiska byggen är en jätteviktig del för att ge inspiration till såväl stora som små besökare.

Jag har varit i kontakt med flera av er medlemmar och delar av styrelsen i Swebrick innan detta inlägg per telefon/teams och informerat och hört mig för hur allt ser ut nu och framåt. Klossfestivalen kan samverka och samexistera med flera andra utställningar och event. Men vi har respekt för hur landet och kalendern ser ut framöver. Vi vill inte krocka med något annat. Det ena eventet utesluter inte det andra.

Med den korta sammanfattningen, så vet ni nu på ett ungefär hur Klossfestivalen kommer verka framöver.

Ser mycket fram emot gamla som nya bekantskaper kring och runt Klossfestivalen framöver!

Nu arbetas det denna vecka med att få siten uppe, biljetter släppta, sociala medier uppdaterade, men framförallt skapa en tråd där ni kan anmäla er och era byggen till Uppsala primärt. Och äntligen lanserar vi Sveriges största Lego-Loppis som alltid finns med under Klossfestivalen. Alla dagar. Och ni utställare får givetvis sälja där också från er privata samling. Perfekt marknadsplats med massor av köpsugna besökare.

Ha en fortsatt fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen
info@klossfestivalen.se

Ps. Vi tar tacksamt emot alla förslag till förbättring och förändring av Klossfestivalen per mail. Även tankar kring saker som kan adderas osv. Tack! Ds.

byStfn

Så kul! Välkommen tillbaka Klossfestivalen! Ser fram emot att återigen vara en del av både scen och utställning men även loppis :D

Emma

Region Mitten

Anders67

dalle

I normala fall hade ju jag varit tänkbar deltagare nummer ett då jag bor en kort promenad från Fyrishov. Men i april så ska jag inte beskåda så några svenska legokreationer utan mästerverk av Michelangelo, da Vinci och Botticelli. Får hoppas att det blir så lyckat att det återkommer till Uppsala och att jag kan vara med då.

Record

Ett sammanträffande, gick och tänkte på klossfetivalen idag, och vips så är den igång igen!

Hoppas det blir bra, verkligen kul att det blir av  :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

pareriksson

Äntligen! Kul att ni kommer tillbaka till Örebro också. Räknar med Göteborg i höst!

Selander

Spännande. Kanske skulle kunna ställa ut Klossboda scenen, det var ett tag sedan ...

Edit: har anmält bygget nu.

Svartkrut

Jesperrydhog

Illuwatar

Kul att detta kommer igång igen!  :)

Tyvärr så hamnar Uppsala-utställningen under påsken, då jag redan har andra planer. Men jag hoppas på fler utställningar framöver, under eller efter sommaren...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Gideon

Påsken kan nog bli lurig att hinna planera in, men passande nog ska jag lämna in semesteransökan strax och nu vet man vad som händer (7?) 8-10 juli :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Klossfestivalen

Hej igen.

Får förträfflig hjälp av en vän i er community att göra klart formulär kring anmälan av utställarobjekt - så det kommer.
Och med tanke på hur bra vi spärrar av plus att vi kommer ha personal som övervakar där det behövs gör att ni behöver inte stå hela dagarna. Lite som det varit sista åren. Mer med tanke på att det finns utställare som inte kan närvara alla dagar.

Tre saker:

- Denna gång just med Uppsala som är med relativt kort varsel behöver jag att ni redan så snart ni vet att ni vill ställa ut skickar iväg ett mail till info@klossfestivalen.se så jag får en hint om att ni kommer och kanske med vad. Vet att det historiskt varit så med Örebro att man anmält sig sista 24-48 timmarna innan anmälan gått ut. Skulle uppskatta mycket om ni slår iväg ett mail så snart ni vet.

- Vi kommer att permanent införa en Legoloppis under Klossfestivalen - alltid. Som varit mycket efterfrågat. Dels från utställare efter våra test under åren och dels från besökare. Så loppisbord kan man få ett utan extra kostnad när man ställer ut sina mästerverk hos oss. Perfekt tillfälle att sälja av lite ni har i gömmorna. Nytt som begagnat. Och ni möter köpsugna besökare som garanterat betalar bra. Även här får ni gärna slänga iväg ett mail.

- Jag har varit i kontakt med några utställare som varit med tidigare som även deltagit i Lego Masters Sverige. Och vi har pratat om att göra något kul på Klossfestivalen. Men jag har inte kontaktuppgifter på alla deltagare från säsong 1 och 2. Så tänker att de jag pratat med får vidareförmedla lite från mig. Och om ni läser detta, så släng iväg ett mail till info@klossfestivalen.se - då jag saknar uppgifter har jag inte kunnat få kontakt med er alla.

Kul!

Vi hörs igen!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Klossfestivalen

*PING*

Nu är första inlägget uppdaterat med anmälningsformulär med länk.

In och anmäl er redan idag!  ;)

Ha en fin kväll!

Fredrik Novak
Klossfestivalen