[MOC] Doctor Who BrickHeadz

Startat av andreaseldh, 03 Februari 2022 kl. 22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

MrUzagi

Citat från: andreaseldh skrivet 18 September 2023 kl. 22:38Version 05 har samma öron, @MrUzagi jag förstod inte hur du menade med 35480 och 25269.
Jag är inte säker på att jag vet själv ärligt talat. Det jag har i huvudet blir inte alltid så bra i verkligheten. Men det ser ju rätt bra ut med en curved slope.

andreaseldh

Behövs mun, jag har ju ingen på mina figurer hittills?

Judoon_WIP_07.jpg

MrUzagi

Har någon brickhead någon mun? Officiella eller ej.

andreaseldh

Aldrig officiella så vitt jag vet. Men att hitta ett exempel på en MOC med mun tog mindre än en minut: Baylan Skoll av CLUN_k

Men tillbaka ånn tåppick så har jag bestämt mig för att Judoon får stanna vid version 06.

crowwlime_

andreaseldh

swemixon

Handlar inte dessa exempel mer om att illustrera skägget än att framhäva munnen?

andreaseldh

andreaseldh

Slutgiltiga versionen av Judoon är klar. Men jag vågar inte lägga upp den på Rebrickable innan jag har provbyggt den i plast. Eller om någon annan känner för att regnbågsbygga halspartiet med gångjärn och slopes? Studio- och pdf-filerna ligger kvar här till dess. Bilder på originalet finns i ett tidigare inlägg.

Judoon_DG.jpg

andreaseldh

Regnbågsbygget är klart och fungerar alldeles utmärkt! Från och med nu hittar ni filerna på Rebrickable.

P9271585.JPG

P9271586.JPG

andreaseldh

Vet inte om man kan kalla det BrickHead eller om det bara är en "modell i motsvarande skala"? Face of Boe dök upp redan i det andra avsnittet vid nystarten 2005. Ögonen 14769pb583 finns tyvärr inte i Stud-io, så det får bli till att beställa bitarna och fotografera innan jag kan lägga upp honom på Rebrickable.

Face_of_Boe_WIP_02.jpg

Face_of_Boe_WIP_04.jpg

Face_of_Boe_WIP_05.jpg

Face of Boe V2 - 1920x1080.jpg

face-boe1.jpg

andreaseldh

Nu med Photoshoppade ögon!

Face_of_Boe_WIP_06.jpg

andreaseldh

Dagens gubbe är Rassilon, president på doktorns hemplanet Gallifrey. Jag kunde inte bestämma mig om jag skulle bygga Donald Sumpter eller Timothy Dalton, så det blev en blandning; Sumpter med Daltons tröja.

Rassilon.jpg

d273a8ed-fa14-4b9e-ae5b-a5b5caff2265_1280x720.jpg

Rassilon - 1920x1080.jpg

andreaseldh

Dagens gumma är Jo Grant som spelas av Katy Manning.

Jo_Grant.jpg

e8520fcf16dfda356d968c3575d41342.jpg

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 01 November 2023 kl. 16:39Dagens gumma är Jo Grant som spelas av Katy Manning.

... men senare på Rebrickable stöter jag på denna MOC ...

MOC.jpg

... som får mej att fundera på om jag ska göra om frisyren?