Eget bygge/MOC: Soltown - Min stad med video

Startat av Mikael Sol, 21 Januari 2020 kl. 20:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Mikael Sol

Var lite upptagen med att trassla loss ett gäng Lego-snören jag haft i en låda. Tog två kvällar, totalt 7 timmar, men idag hade jag äntligen tid att redigera min senaste video!

Mikael Sol

Den här MOC:en förgjorde mig nästan.

MEN med det sagt, glad påsk!

Mikael Sol

Jag har nu installerat den nya fyren från Hidden Side och den gamla bastionen från Pirates. Känns bra, även om jag nog kommer modifiera de här seten mer framöver.

Mikael Sol

Vad är uppsidan, mina kära vuxna fans av Lego?
Nu har Batwoman äntligen fått sin Batcave i Soltown. Jag glömde bort att nämna det i videon, men det här var faktiskt ett förslag från en av tittarna som jag nappade på.

andreaseldh

Citat från: Mikael Sol skrivet 21 April 2020 kl. 18:12
Vad är uppsidan, mina kära vuxna fans av Lego?

Svenglifiering av "What's up"? Jag brukar svara "Opposite the pull of gravity!"

Mikael Sol

Njaä, i mitt intro säger jag alltid "What's the upside, me dear adult fans of Lego?".

I alla fall, skämt åt sidan, här är min mod av det där gamla Lego Friends kafét! Inspirerat av Downtown Diner.

Mikael Sol

Glad Valborg, kompisar!

När jag såg Letranger Absurdes lösning med att använda stud shooters som påskö-gubbar så föddes idéen att använda dem som souvenirer i Soltown.

Förutom det så har jag gjort en Chocomel-kiosk i den här videon. Chocomel har ett eget lego-set från 1978, set 1620, som jag tycker är så himla fint.

Mikael Sol

Jag har haft ett tungt Minecraft-återfall, så jag har inte hunnit jobba så mycket med mina videos, men här är två av de senaste filmerna!

Först ut är sexbutiken, delvis baserad på upplevelser en kompis till mig hade när han arbetade i en sådan.

Och så för att kompensera för denna syndiga butik har jag upprättat ett kloster för nunnor som lever i strikt celibat.

andreaseldh

Tittar på Bake Off-videon. Menar du smörgåstårta?

Mikael Sol

Smörgåstårta heter väl smargastarta på engelska?

I alla fall! Efter att ha ätit en smargastarta har jag nu pallat att göra en full visning av Soltown!

Mikael Sol

Tack! Det är inspirerat av en viral video jag sett från en marknad i Bangkok där ett tåg går rakt genom en gammal marknad. De som hade marknaden gick inte med på att flytta på den när järnvägen skulle dras, så det blev en intressant kompromiss där de helt enkelt flyttar på sig när ett tåg kommer.

Colligo

Grymt - skrattade högt när kloster/sekt-byggnadens namn nämndes (för visst säger du  Ei saa peittää?).

Mikael Sol

Mikael Sol

Ni gissade RÄTT igen! Här en uppdaterad version av Soltowns propaganda-torn. Jag menar ehm .... informations-torn.

Mikael Sol

Över en månad har gått sen förra Soltown-uppdateringen. Det är alltid en utmaning att hitta plats för fler byggnader, men jag lyckades frigöra lite utrymme för en djuraffär!

VILKET ÄR DITT FAVORIT-HUSDJUR?