Eget bygge/MOC: Soltown - Min stad med video

Startat av Mikael Sol, 21 Januari 2020 kl. 20:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Mikael Sol

Tack!

Ja, jag ska jobba vidare på järnvägen/shoppinggatan. Har suttit och kollat på videos från den där marknaden i Bangkok som är liknande, fast i verkligheten.

andreaseldh

Nu har jag äntligen kommit mig för att titta på de underbara filmerna! Redan efter 5 minuter och 45 sekunder i den första filmen dyker en fråga upp i mitt huvud. Vilket Hogwarts-set utgör grunden till biblioteket?

Mikael Sol

Citat från: andreaseldh skrivet 07 Februari 2020 kl. 19:24
Nu har jag äntligen kommit mig för att titta på de underbara filmerna! Redan efter 5 minuter och 45 sekunder i den första filmen dyker en fråga upp i mitt huvud. Vilket Hogwarts-set utgör grunden till biblioteket?

Kul! Det är set 75948 https://brickset.com/sets/75948-1/Hogwarts-Clock-Tower

Mikael Sol

((sorry, felpostade länken till brickset....)

Mikael Sol

Som många andra älskar jag Jan Lööfs stadsbilder. Inspirerat av dem har jag byggt en tågbro bakom husen i Soltown. Plus att jag behövde nånstans att parkera mitt växellok ...

Mikael Sol

Vänner i Swebrick, idag firar jag min födelsedag med denna februarigenomgång av min LEGO-stad. Mycket nöje!

swemixon

Nu har jag haft en maratonsittning och kollat dina videos Mikael och jag måste säga att de är väldigt underhållande. Kul att följa processen med din Legostad och se hur du löser/utvecklar saker. Gillar din humor också!

Joacim

Mikael Sol

Citat från: Joacim skrivet 14 Februari 2020 kl. 22:05
Åh Nice!
Citat från: swemixon skrivet 13 Februari 2020 kl. 16:57
Nu har jag haft en maratonsittning och kollat dina videos Mikael och jag måste säga att de är väldigt underhållande. Kul att följa processen med din Legostad och se hur du löser/utvecklar saker. Gillar din humor också!

Tack! Det slog mig för ett tag sen hur ovanligt det är med humor bland LEGO-youtubarna, och jag är en kronisk skämtare. Jag kan liksom inte låta bli...

I alla fall, lite sen med min nya video, men här är den! Jag bygger äntligen en till trappa. Av nån anledning älskar jag trappor ...

Mikael Sol

För att fira att det är fredag så tycker jag att det är läge att gå ut och äta på en indisk restaurang, så därför byggde jag en sådan idag!

Mikael Sol

Kära AFOLs! Nu har jag äntligen byggt om mitt hotell inför inseminationsfestivalen!

Mikael Sol

Hoppas alla har en härlig torsdag med mycket LEGO.

Jag fick lite tips om hur jag kunde utveckla mitt spårområde, så här är en video om det!

Mikael Sol

Inseminationsfestivalen är äntligen här! Jag visar även hur du kan bygga din egna custom brinnande vagina (en slags motsvarighet till midsommarstången)!

Mikael Sol

KOMPISAR! I senaste videon bygger jag ett kontor för regnbågstillverkning. Vetenskapen saknar svar på hur regnbågar blir till, så vi i Soltown tog på oss ansvaret att skapa egna!

Mikael Sol

Något diktaturer älskar att sponsra är ju Fake News, så nu har Soltown äntligen fått ett Fake News-mediahus!
(med tillhörande gullig TV-van)