Eget bygge/MOC: Soltown - Min stad med video

Startat av Mikael Sol, 21 Januari 2020 kl. 20:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Mikael Sol

När jag fick ny jobbtelefon så synkade den med molnet och jag hittade en gammal video där jag hade filmat min Legostad i september 2018, så i mars-månads uppdatering har jag gjort en sida vid sida jämförelse med hur staden utvecklas, plus att jag byggt om gay-baren!

(YouTube komprimerade ljudet på ett skumt sätt i uppladdningen, tyvärr)

Mikael Sol

Kära VSAL (vuxna samlare av LEGO)!

För många av oss fyller LEGO ett hål i våra själar, men nu har i alla fall jag täckt över ett hål i min LEGOstad.

Mikael Sol

Många som lever idag kommer att dö, men sen komma tillbaka. Ja, det är ett mirakel! Visserligen som spöken, men ändå.

Soltown har äntligen fått en gravplats.

Mikael Sol

Har ni också suttit och funderat över vad tusan man ska göra med Lego Dots?

Well, det slog mig att mini-ramen man fick som gåva från Lego Shop faktiskt funkar bra som fasad för en godisbutik, så här är video på det.

Mikael Sol

Hoppas att alla mår bra där ute!

Men vad är det för ljud jag hör? It's da sound of da police! Woop wood!

ColA

Mikael Sol

Citat från: ColA skrivet 23 Mars 2020 kl. 12:34
Staden växer och växer  :)
Ja, det är kul! Har lite mer tid än vanligt just nu pga jobbar hemifrån ...

Nu är även den nya brandstationen på plats. Byggde en sjukt gullig brandbil till den ...

Jesperrydhog

Ja jag förstår det att den gör. Riktigt roligt.👍 :) ;) :D

Mikael Sol

Okej, tredje delen i en serie om tre, med polisstationen, brandstationen och nu sjukhuset! Med dramatiska berättelser om patienternas traumatiska ... trauman!

Jesperrydhog

Din stad växer för nästan variga gång när man se på dem. Var Roligt. :) ;) :D Jag gillar det. https://youtu.be/qjeIj_WMQSc

Mikael Sol

Citat från: Jesperrydhog skrivet 29 Mars 2020 kl. 21:45
Din stad växer för nästan variga gång när man se på dem. Var Roligt. :) ;) :D Jag gillar det.

Snygg MOC där!

Angående växer, så har jag nu jobbat en del med växter i den nya bergs-djungel-skogs-delen.

Mikael Sol

April april. Äntligen är våren här och en ny månads-sammanfattning i videoformat för alla AFOL:er där ute.
Jag funderar på att göra en version på svenska.

Jesperrydhog

Citat från: Mikael Sol skrivet 31 Mars 2020 kl. 20:10
Citat från: Jesperrydhog skrivet 29 Mars 2020 kl. 21:45
Din stad växer för nästan variga gång när man se på dem. Var Roligt. :) ;) :D Jag gillar det.

Snygg MOC där!

Angående växer, så har jag nu jobbat en del med växter i den nya bergs-djungel-skogs-delen.

Tack för det! :D :)

andreaseldh

Jag har prenumererat på din Youtube-kanal (tips till er andra) sedan Fake News-videon, så jag har fortfarande några äldre videor att se ikapp. Vill bara säga att jag älskar 80-tals-estetiken och dina urklippta bakgrunder bakom flygplatsen! Liten fråga om Pågatåget: Är det ett färgmoddat eller är det mer avancerat? Finns det på någon video jag har missat?

Mikael Sol

Kul!

Ja, snyggt spanat! Det är 7725 som varit grunden. Jag vill göra en med Västtrafiks färgschema också, men har skjutit på det i några år nu ...
Finns en video om det

Nu har jag gått loss på gamla klistermärken jag haft liggande.