2011, andra vågen. Massor av bilder

Startat av Tobbe Arnesson, 25 December 2010 kl. 10:24

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Lego Harry Potter Nattbussen

Som kul kuriosa ser jag att brickfactory skriver om första upplagan 4755 - Knights Bus!

Nya 4866.

Den här modellen känns som en stor besvikelse. Ytterst lite har gjorts för att förändra den sedan första utgåvan. jag tycker helt enkelt inte den liknar en buss.

384 från 1975 är SÅÅÅÅ mycket bättre.

Jag får väl skaffa den och bygga om den, 4866 alltså.

Myko

Hela vitsen med bussen är väl att producera lila bitar? :P

shutter

Jag gillar lila bitar. Och rosa. Och ljusblå. Och alla andra färger också för den delen.
År 2010 hade LEGO 2 350 olika legobitar och 52 olika färger.

Skrytsson

Lego Cars

Består av 35 delar och kostar har ca-pris på 100 kr. (~3 kr/bit!) Med tanke på att det inte medföljer någon figur alls är detta nästan värre än Swamp Speedern.

shiftaltcmd

Ja småbilarna var inte billiga.

Såg alla Cars-seten i butik idag, Lekplaneten Sundsvall. 99:- för de minsta, 1099 för den största.
Även Star Wars och city-hamn men inte Alien Conquest eller Kingdoms.
1899 för Millenium Falcon

mordatre

hiko har listat Millennium Falcon för 1349:-, finns inte i lager dock. Helt ok pris om man jämför med 1900:-.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Pekblom

1400 inkl frakt känns helt okej men jag tror att just den modellen kommer gå som smör i solsken även för 1900 ute i butikerna. "LEGO Millennium Falcon" är något som barn och deras föräldrar gärna snackar om när man börjar prata LEGO, men de har ingen aning om att det har funnits olika falkar genom tiden. Den kommer sälja sig själv helt enkelt tror jag.

Skrytsson

Citat från: Skrytsson skrivet 24 Maj 2011 kl. 17:02
Lego Cars

Består av 35 delar och kostar har ca-pris på 100 kr. (~3 kr/bit!) Med tanke på att det inte medföljer någon figur alls är detta nästan värre än Swamp Speedern.

Komiskt nog så har seten som är aningen större ett relativt bra bitpris. T ex 8206 kostar 149 kr (rekommenderat pris) och innehåller 147 delar. Det amerikanska priset är 14,99 USD, "bara" faktor 10, alltså. Detta medan 8200 som kostar 7 USD motsvaras av 99 kr. Ibland är det väldigt godtyckligt.

mordatre

Bilderna är ute på nya Hothbasen.
http://starwars.lego.com/de-DE/Products/7879.aspx#7879

Känns väldigt klen jämfört med Battle of Endor.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

mechamike

Asken visar en Taun-Taun och Han. Lite mindre bitar än Endor men lite mer playfeatures känns det som..

Är en sucker på Hoth så det blir väl ett köp hur eller hur. Finns den röda protokolldroiden med i filmen?

?

Myko

Skrytsson

Luke i underkläder, var det verkligen med i filmen..?

studbringer

Citat från: mechamike skrivet 01 Juni 2011 kl. 22:23

Asken visar en Taun-Taun och Han. Lite mindre bitar än Endor men lite mer playfeatures känns det som..

Är en sucker på Hoth så det blir väl ett köp hur eller hur. Finns den röda protokolldroiden med i filmen?

Tur du inte är ensam å vara en Hoth sucker då ;) lär väl bli ett köp men setet i sig är ju ganska tamt som sagt och ogillar playsets... men säljer säkert bra ändå, men vart i hela galaxen är huvudgenearatorn då ?!?! den mest centrala delen på hela planeten och det imperiet jagar mest för att försvaga rebellerna... som bortblåst ur huvudena på designerna :o som jag väntat å längtat och tänkte nog nu kommer den med detta set, men ikke då... hur svårt kan det va, om dom nu inte håller på just den detaljen för ett kommande set 2012 ?! alla utgivna AT-ATs har ju ingenting å skjuta på !!! :'( sikken miss om inte den kommer lixom...

shutter

Jag gillar också Hoth även om den delen "ligger lite på is" just nu.
Det här setet klarar jag mig utan men det känns fint att LEGO håller liv i just Hoth.
Så till den stora frågan, använder verkligen Imperiet speeders på Hoth?
Det har jag inte sett på film iaf...