Eventtävling: CB Vasaloppet i Borlänge 4-5 maj. Sveriges längsta CB?

Startat av Nextuz, 20 Februari 2019 kl. 13:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Enligt första posten är bredden valfri (åtminstone upp till 48).

Nextuz

Citat från: Gideon skrivet 24 Mars 2019 kl. 23:24
Citat från: Nextuz skrivet 20 Februari 2019 kl. 13:51

Det verkar som om det blivit oklart kring standarden.
Är det sidan med en plupp eller två pluppar som är "framsidan" mot besökarna?
Eller är det ok med varierande bredd även på framkanten så länge det sitter en technic-brick under vardera spåret...?

Valfri bredd. :)
Bara technicpinnarna sitter under varsitt spår :)

Nextuz

eon

andli

Vi får nog göra ett CB i CB för starten, jag har väldigt gott om vita plates och hinges, men dålig fantasi med gubbar :)

Jag ser framför mig en väldans massa parallella spår i ena kanten som sen går ihop till två spår i andra kanten..
Tänker hinges för att få till böjarna, men vet inte riktigt hur man får ihop sammanfogningen av två spår..

Sen borde man ju haft en kulle precis vid start där alla ska upp för,

48 bred blir ju bara 12 spår....
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

dalle

andreaseldh

Citat från: dalle skrivet 26 Mars 2019 kl. 04:47
Och vilka bygger kontrollerna?

CopMike har byggt Mångsbodarna, det var den enda jag kunde hitta när jag kollade igenom hela tråden. Vet inte om Nilsemans Vasalopps-akuten räknas som officiell kontroll. Och är det egentligen viktigt att alla kontrollerna är med?

dalle

Peter S

Jag kommer inte kunna bygga något alls som liknar verkligheten eftersom jag inte vet något alls om verkligheten (Begreppet folkfest gäller inte hela befolkningen, tvärtom mot vad arrangörer, åskådare och deltagare tror. Precis som Mello). Ett par skidspår som går från vänster till höger ska jag dock kunna klara av.

dalle

Citat från: Peter S skrivet 27 Mars 2019 kl. 07:43
Jag kommer inte kunna bygga något alls som liknar verkligheten eftersom jag inte vet något alls om verkligheten (Begreppet folkfest gäller inte hela befolkningen, tvärtom mot vad arrangörer, åskådare och deltagare tror. Precis som Mello). Ett par skidspår som går från vänster till höger ska jag dock kunna klara av.

Tänk minnestallrik så kanske det går lättare.

andreaseldh

Det behöver inte alls likna verkligheten, jag har både skidskytte och snowboard i mitt bygge och inget av det finns i verkligheten i Vasaloppet. Sedan vill jag påminna om att färdriktningen är från höger till vänster som publiken ser det.

Nextuz

Citat från: andreaseldh skrivet 27 Mars 2019 kl. 16:57

Det behöver inte alls likna verkligheten, jag har både skidskytte och snowboard i mitt bygge och inget av det finns i verkligheten i Vasaloppet. Sedan vill jag påminna om att färdriktningen är från höger till vänster som publiken ser det.

Exakt så...

Bygg allt som kamerorna missar under sändningen :D :P

Och bygg från höger till vänster :)

Misa

Anmäler mitt första bygge:
30*16 pluppar
Har tagit fasta på att alla får vara med.

För markera vilket bygge som är mitt har jag Trans-Dark Pink mellan bitarna med technichål

Illuwatar

Hur pass sen kan man vara i att anmäla en modul?

Jag har en idé, bitarna som behövs och inspirationen kommer tillbaka efter en viss nertid. Och det jag i så fall tänker göra blir rätt så stort i yta (tror dock att det stannar inom 64 x 48 studs - har inte börjat bygga ännu på detta). Det blir en sektion någonstans i mitten, i de delar som TV normalt inte visar...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Nextuz

Citat från: Illuwatar skrivet 05 April 2019 kl. 09:23
Hur pass sen kan man vara i att anmäla en modul?

Jag har en idé, bitarna som behövs och inspirationen kommer tillbaka efter en viss nertid. Och det jag i så fall tänker göra blir rätt så stort i yta (tror dock att det stannar inom 64 x 48 studs - har inte börjat bygga ännu på detta). Det blir en sektion någonstans i mitten, i de delar som TV normalt inte visar...

Vet du att bygget blir av så är det bara att anmäla nu :)