Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SHIPtember 2018

Startat av o0ger, 14 Augusti 2018 kl. 13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

janho

Lite mer WIP...

Det går inte fort... Och det blir svårt att hitta bitarna. Jag har byggt om det centrala bygget minst 3 gånger för att korrigera olika saker. Hoppas att det ska funka nu!

lingonfil

Bara tre gånger? =P

janho

Citat från: lingonfil skrivet 11 September 2018 kl. 08:02
Bara tre gånger? =P
Jag tröttnar ganska fort... Och jag hade många små bygg som var inte fast så att jag kan fixa lätt saker. Men det hände flera (3?) gånger att jag tänkte att jag kunde fästa allt, och då gick det snett.

o0ger

Okej, så efter att ha byggt ena tanken var det inte så svårt att bygga en till (spegelvänd). Sen tänkte jag bygga en smäcker balk i mitten av skeppet som allt ska hänga på. Jag byggde först en med två rader technic bricks, men det höll inte. Så jag fick bygga om. Nu har jag lagt till en rad i mitten av balken och nu håller den som ni ser för att hålla uppe båda tankarna utan att svikta. Tyvärr blev den ju lite tjockare än jag hade tänkt mig, och mina vita bitar tog slut. Hoppas på att det inte syns så mycket när allt är klart.

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

lingonfil

Skulle konstruktionen bli mycket svagare om man bytte ut de vertikala stöden mot tiles. Det skulle kanske bli snyggare.

o0ger

Citat från: lingonfil skrivet 15 September 2018 kl. 19:58
Skulle konstruktionen bli mycket svagare om man bytte ut de vertikala stöden mot tiles. Det skulle kanske bli snyggare.

Det skulle nog funka. Får testa senare om jag får tid.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Fortsatt på bygget denna helgen också, denna helg var det framförallt att se till att formen blir rätt och bakra motorerna på vingen, hoppas ni tycker att det ser OK ut.
Kvar är massor av tiles och grebling innanför, men formen börjar ta sig.

Side view by Anders Horvath, on Flickr

Rear engines by Anders Horvath, on Flickr

Rear wing engins by Anders Horvath, on Flickr

Untitled by Anders Horvath, on Flickr

Body form by Anders Horvath, on Flickr
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Godtfred

Det går inte fort fram om man säger så... Väntar på lite bitar till "ögat" och har en bra plan på hur jag ska bygga skeppet, förutom fram- och bakändan, där har jag ingen aning, hoppas på att inspirationen anländer när det blir dags...

Anders67

Ser vasspt ut!

Godtfred

Inser nu likheten. Kunde vara värre. Äger ingen sådan maskin, så det är helt oavsiktligt...

Den här inspiration är däremot helt avsiktlig:

o0ger

Så mäktigt Anders! Kommer du täcka den med curved slopes nu?

Godtfred, om du ska fortsätta med geting-spåret hela vägen så borde du ju ha någon sorts käkar i fören, och en gadd i aktern. Kanske en dockningsanordning och antenner?

Godtfred

Jodå, allt ovanstående är under övervägande. Inklusive några symboliska vingar...

Peter S

Citat från: o0ger skrivet 17 September 2018 kl. 08:35
Så mäktigt Anders! Kommer du täcka den med curved slopes nu?
Tänkte detsamma. Undrar om man kan lägga lite extra plates närmast skarvarna så att trappstegen inte känns så höga och så jämnt fördelade...

Anders67

Ja både curved slopes och vanliga slopes tiles sedan kommer det också vara en del överlapp för att minska de synliga skarvarna, jag är med hur ni tänker! Utmaningen är tiden, har bara 3 byggdagar kvar inte lätt när man bara har helgerna till bygga!

janho

Här kommer mitt framsteg efter helgen:

Jag provade en liten "swoosh" men det gick inte så bra för en av vingarna. Lyckligtvis tog det bara några minuter för att sätta ihop den tillbaka.

Nu vet jag att det kommer bli ganska ömtålig men tyvärr är det för sent för att fixa det...

Jag har inte haft mycket tid för annat.