Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SHIPtember 2018

Startat av o0ger, 14 Augusti 2018 kl. 13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

janho

Efter kvällen känner mig rätt nöjd. Jag tycker att jag närmar slutet.

Här kommer en bild av en del av den centrala hubben med kopplingen till en ving. De fyra "mixel joint" former tyvärr den svagaste punkten i bygget men de tillåter att få vingarna horisontella eller diagonala.

Man ser också lite "tan" på under- och baksidan: Jag skulle ha vilja undvika den men jag bestämde att det var bättre än alternativen.

o0ger

Väntar med spänning på en bild på det färdiga bygget Janho. :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Jobbigt när man inser att man inte blir nöjd utan vill ha en mjukare form - det innebär att 8x8 plates är för stora och man behöver gå ner till 6x6 eller 4x4 plates - många skarvar blir det.

Så shiptember blir nog Failtember  ;D

Men ska försöka slutföra det likväl - man lär sig alltid något när man misslyckas!
Nästa helg blir det grebbeling längs med insidan och motor grebbling. Hoppas B&P bitarna från LEGO kommer i veckan.

Untitled by Anders Horvath, on Flickr

Tiles from rear by Anders Horvath, on Flickr

Tiles, tiles, TILES by Anders Horvath, on Flickr
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

drdoddo

Förmodligen haft de stressigaste 2 v nånsin vilket gjort att SHIPtember hamnade väldigt långt ner på prio-listan. Fick dock loss ngr h nu i helgen så för att stressa ner lite blev d ändå ett SHIP. Mäter drygt 120 studs. Inte så mycket WIP-bilder då det hela gått rätt snabbt. Ska försöka hinna ta ordentliga bilder innan deadline men så här ser den ut i nuläget i alla fall. Utgångspunkten är long-range utforskar-skepp-ish ;)

Peter S

Citat från: Anders67 skrivet 23 September 2018 kl. 15:54
Jobbigt när man inser att man inte blir nöjd utan vill ha en mjukare form - det innebär att 8x8 plates är för stora och man behöver gå ner till 6x6 eller 4x4 plates - många skarvar blir det.

Lite sämre måste det väl vara för att kallas fail? Jag tycker det ser bra ut. Såklart, allt kan ju alltid vara ännu bättre...

janho

Citat från: Peter S skrivet 24 September 2018 kl. 10:16

Lite sämre måste det väl vara för att kallas fail? Jag tycker det ser bra ut. Såklart, allt kan ju alltid vara ännu bättre...

Håller helt med Peter S...

lingonfil

Citat från: Peter S skrivet 24 September 2018 kl. 10:16

Då kan jag ge ett bättre exempel. =)
Har bara detta efter 24 dagar. =/ Det har varit så himla fint väder, så jag har försökt vara hemma så lite som möjligt. Det saknas en del bitar. Så även om jag skulle gasa sista dagarna så kommer det inte bli klart.

Jag gör klart det, men i min egna takt. =)

Anders67

Ja, allt är relativt, får se det som en beta version 0,9 och förfina/bygga om tills man är nöjd! :D

o0ger

Missade att lägga upp min senaste bild här.

SHIPtember 2018 WIP5 by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Detta var förra veckan. Börjar bli klar nu. Måste hinna fota i helgen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Så, hur går det för er?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Anders67

Jag hade en liten kollaps i vecka så jag har lagat och förstärkt men jag hoppas bli klar idag och foto imorgon!

Godtfred

Vi kör väl en Swebrick SHITtober uppföljare? (Seriously Huge Investment in Time)

Anders67

Citat från: Anders67 skrivet 29 September 2018 kl. 15:13
Jag hade en liten kollaps i vecka så jag har lagat och förstärkt men jag hoppas bli klar idag och foto imorgon!
lite mer WIP foton - som ni ser har jag en hel del kvar
Den som är observant kan se att jag gjort om benkonstruktionen lite - mer stabila nu.
Bygget väger en hel del men jag ska nog kunna swosha den!

Rear view by Anders Horvath, on Flickr

Rear grebbling work by Anders Horvath, on Flickr

Side view by Anders Horvath, on Flickr

Cargo by Anders Horvath, on Flickr

Magnus den store

Greeblingen ser rätt häftig ut. Var det stödbenen som kollapsade?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Anders67

Citat från: Magnus den store skrivet 29 September 2018 kl. 18:29
Greeblingen ser rätt häftig ut. Var det stödbenen som kollapsade?
Japp, nu har de även stöd i sidled, lite stabilare