[MOC] Hogwarts - stora salen

Startat av stej123, 02 Juli 2018 kl. 19:00

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Citat från: Emma skrivet 06 Januari 2020 kl. 12:27
Jojo. Det förstås. Vi har faktiskt en plan. Men det är lite problematiskt att salen är så stor att jag får plats inuti den...
MOCTICFI = My Own Creation That I Can Fit In ::)! Wow, en helt ny standard!

Emma

Citat från: CopMike skrivet 06 Januari 2020 kl. 13:27
Jojo. Det förstås. Vi har faktiskt en plan. Men det är lite problematiskt att salen är så stor att jag får plats inuti den...
MOCTICFI = My Own Creation That I Can Fit In ::)! Wow, en helt ny standard!

Lagom lång akronym.
Region Mitten

Nextuz

Emma

Citat från: Nextuz skrivet 06 Januari 2020 kl. 22:25
När får vi en bild på det? :P

Ja, just nu är slottet i Skellefteå och jag i Sundsvall...
Region Mitten

pareriksson

Citat från: stej123 skrivet 06 Januari 2020 kl. 12:33
Citat från: CopMike skrivet 06 Januari 2020 kl. 09:07
Bygget ser väldigt sammanhållet och snyggt ut, och stooort! Ska bli kul att se!

Citat från: Emma skrivet 05 Januari 2020 kl. 21:16
Men det här med att packa.... det tar sjukt stor plats, hur vi än vrider och vänder på det.
Men du är ju drottning av smart modulbygge - vad har hänt hör ;)!?

Eller så är det en möjlighet!
Jag tycker definitivt att ni ska utforska Baba-Jaga-alternativet!

mechamike

Citat från: Emma skrivet 21 December 2019 kl. 22:36
Jag har misslyckats med att logga in på Flickr sen man skulle byta yahoo-adressen mot nån annan e-mail. Eller hur det nu var. Men eftersom jag inte riktigt orkat ta tag i det där med bildhantering så lägger jag bara upp bilder som bilagor just nu.

Du är inte ensam...  :-\

OT:
Snyggt, alltid lite vågat att ge sig på ett tema där det redan finns flera som byggt stort och imponerade, men ni sätter ju helt klart er egen prägeloch dimension  på Hogwarts! Imponerande verkligen!

Ska bli kul att se  slutresultatet! 
?

Emma

Citat från: mechamike skrivet 05 Februari 2020 kl. 14:13
Citat från: Emma skrivet 21 December 2019 kl. 22:36
Jag har misslyckats med att logga in på Flickr sen man skulle byta yahoo-adressen mot nån annan e-mail. Eller hur det nu var. Men eftersom jag inte riktigt orkat ta tag i det där med bildhantering så lägger jag bara upp bilder som bilagor just nu.

Du är inte ensam...  :-\

OT:
Snyggt, alltid lite vågat att ge sig på ett tema där det redan finns flera som byggt stort och imponerade, men ni sätter ju helt klart er egen prägeloch dimension  på Hogwarts! Imponerande verkligen!

Ska bli kul att se  slutresultatet!

Tack för de fina orden!
Region Mitten

stej123

En fördel med att Hässleholm inte blev av är att jag för första gången på länge känner att har tid att lägga på ett annat projekt än bygget jag tänkte ta med dit.

Så i helgen har jag lagt många timmar på att bygga klart gaveln på Stora salen (och det lilla tornet högst upp), samt designat takstolarna. Jag har också byggt om gavelfönstret från scratch. Det var inte meningen, men när det exploderade och jag hade tusentals cheeseslopes i olika färger över hela golvet hade jag inte mycket till val. I slutändan blev det t o m bättre. Nu är fönstret högre (det behövs iom att väggen blev så hög), och byggd utan cheese, vilket gör att det är betydligt lättare att se in genom det.

CopMike

Älskar väggen, och fönstret, och takstolarna .... allt :D!

Anders67

Så maffigt! Det kommer bli spectakulärt,

Joacim

Emma

Bra stej!!! Bygg på! Kul att vi är igång igen.
Region Mitten

JonKlarstrom

Är inte ett dugg fyndig idag.

andreaseldh

Och det osynliga taket, så att man kan se stjärnhimlen, har du fått till alldeles perfekt!

Emma

Citat från: andreaseldh skrivet 18 Mars 2020 kl. 01:27
Och det osynliga taket, så att man kan se stjärnhimlen, har du fått till alldeles perfekt!

Haha
Region Mitten