[MOC] Hogwarts - stora salen

Startat av stej123, 02 Juli 2018 kl. 19:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Jag har byggt en del senaste dagarna. Just nu är det entréhallen som klossas på. Jag har byggt ena entrédörren. Det ska vara en dubbeldörr, så dags att bygga en spegelvänd kopia. När dörren var klar insåg jag att jag suttit 1 timme och 20 minuter med dörren. Jag byggde först en konceptdörr, när jag var nöjd fyllde jag igen tomrummen mellan alla snottade bitar. Nu är den stabil.
Region Mitten

Skafte

Citat från: Emma skrivet 12 Oktober 2019 kl. 21:53
...fyllde jag igen tomrummen mellan alla snottade bitar.

Ser lite ut som en helgutmaning, eller vad säger o0ger?  ;)

Emma

Och nu har jag byggt om dörren, cheesen sticker inte ut längre.
Region Mitten

stej123

Citat från: Emma skrivet 14 Oktober 2019 kl. 16:58

Supersnyggt!

Svartkrut

Bokeslundsparken

Det där är riktigt snygga dörrar!
In vino veritas.

Emma

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 16 Oktober 2019 kl. 21:35
Det där är riktigt snygga dörrar!

Tackar!
Region Mitten

Emma

Inte för att oroa någon, men jag vände just hogwarts upp och ner. Jag behöver bygga berget som entréhallen står på.
Region Mitten

Emma

Tavlor till hallen.
Region Mitten

Emma

Tegelstenarna slut. Igen?? Men ååååååh. Långsamt går bygget framåt, som pausunderhållning när jag ledsnar på att parta upp allt osorterat från Lego World (nä, jag är inte klar än....).
Region Mitten

Emma

Jag grävde lite i min låda med "skräp och skrymmande bitar". Jag hittade några fönster som får duga till support inuti hörn-pelarna!
Region Mitten

BrickMe

Citat från: Emma skrivet 10 December 2019 kl. 15:41
Jag grävde lite i min låda med "skräp och skrymmande bitar". Jag hittade några fönster som får duga till support inuti hörn-pelarna!

Bra där Emma, lite gott & blandat funkar hur bra som helst när man ändå bygger in det :). På träffen vi hade i söndags fanns bl a några 33240 bland klossarna när vi byggde. Tanken slog mig att man även kan få god användning av dessa innanför skapelser som skjuter i höjden ;)

Svartkrut

Helt sinnessjukt bygge. Detaljnivån! 😍👌

Emma

Jag har misslyckats med att logga in på Flickr sen man skulle byta yahoo-adressen mot nån annan e-mail. Eller hur det nu var. Men eftersom jag inte riktigt orkat ta tag i det där med bildhantering så lägger jag bara upp bilder som bilagor just nu. Till saken hör (i allra högsta grad) att jag varit utan dator ett år eller så. Jag tänker ju att jag ska köpa en dator, men jag skyndar långsamt och intresset är inte jättestort från min sida att få det att hända, om jag säger så.

Med den offtopic-utläggningen, här fortskrider byggandet på slottet!

Klockan representeras av en oliv-grön dish, Stefan har den riktiga klockan i Skellefteå.

Modulärt på höjden. Hela slottet går att dela då som jag delat på entrén i sista bilden.
Region Mitten

swemixon