Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Pirates of the Caribbean

Startat av Teabox, 18 November 2010 kl. 21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Citat från: mordatre skrivet 05 Juni 2011 kl. 07:47
Kontaktade Lego igen via deras e-mailformulär och klagade. Använde Micke´s artikelnummer. får se om jag får några tackor jag med. 
Måste man skriva på engelska i deras kontaktformulär?
Det var ett tag sedan jag hade anledning att använda det, men om jag minns rätt, så kunde man välja mellan engelska och sitt eget språk (dvs svenska :P).

Sirre

Vad tusan, jag kontaktade dem 17 maj och jag har ännu inte sett skymten av några ersättningsbitar... :(

Jag tänkte att jag skulle maila igen och klaga, men jag blir bara ledd till samma formulär som förut.
Hur har ni kontaktat Lego? Är det via Replacement Parts, eller finns det något annat sätt där man bara kan tjata på dem?

(Det känns liksom onödigt att behöva fylla i exakt samma sak som förut och sen få samma automatiserade svar som inte leder någon vart, igen...) :-\

mordatre

Fick svar idag på danska (!?) där (förutom att ABS-plast håller bra etc) de sade att mina guldmynt inte finns på lager så de kommer att dröja några dagar extra innan jag får dem.  Bara de inte skickar gamla mynt till mig igen.  >:(   Använde ju Micke´s artikelnummer så det borde bli rätt, men man vet ju aldrig.  

Till Sirre.
Gick först via replacementparts och fick gamla mynt till mig. Senast gick jag via e-mailformuläret där jag kryssade i Faulty part.   Du får nog göra en request till.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Etzel

Citat från: Sirre skrivet 06 Juni 2011 kl. 02:01
Vad tusan, jag kontaktade dem 17 maj och jag har ännu inte sett skymten av några ersättningsbitar... :(

Jag tänkte att jag skulle maila igen och klaga, men jag blir bara ledd till samma formulär som förut.
Hur har ni kontaktat Lego? Är det via Replacement Parts, eller finns det något annat sätt där man bara kan tjata på dem?

(Det känns liksom onödigt att behöva fylla i exakt samma sak som förut och sen få samma automatiserade svar som inte leder någon vart, igen...) :-\
Om du vill tycker jag att du ska testa att ringa, det är väldigt trevliga och hjälpsamma personer som man får prata med och man får hjälp och svar med en gång.

Citat från: mordatre skrivet 06 Juni 2011 kl. 16:39
Fick svar idag på danska (!?)
LEGO Customer service tillämpar språket "Scandi" :P, dvs. norska, danska och svenska behandlas gemensamt av de anställda med dessa språkkunskaper.

Skrytsson

Det finns nu preliminära bilder på Black Pearl som ska komma i november.

Lego kommer att ge oss Davy Jones, Bootstrap Bill och Maccus som minifigurer, detta är goda nyheter! Dessvärre består BP bara av ca 800 bitar - legoversionen gör inte skeppet rättvisa, varken till storlek eller detaljer.

http://img543.imageshack.us/img543/1019/qttemprh2096.png

mordatre

Undrar vad priset blir på Black Pearl?, blir kanske mitt första piratskepp.

micke

Citat från: Skrytsson skrivet 26 Juni 2011 kl. 16:43

Lego kommer att ge oss Davy Jones, Bootstrap Bill och Maccus som minifigurer, detta är goda nyheter! Dessvärre består BP bara av ca 800 bitar - legoversionen gör inte skeppet rättvisa, varken till storlek eller detaljer.

Hur vet man hur många bitar det skall bli? På kartongen finns ingen uppgift om det
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 26 Juni 2011 kl. 18:09

Hur vet man hur många bitar det skall bli? På kartongen finns ingen uppgift om det

Lego-Wikia

Citat från: mordatre skrivet 26 Juni 2011 kl. 18:02
Undrar vad priset blir på Black Pearl?, blir kanske mitt första piratskepp.

Ja, sen tidigare vet vi att:
QAR 1100 bitar - rek pris: 1300 kr
Whitecape Bay 750 bitar - rek pris: 1000 kr

Min gissning är att det rekommenderade priset kommer ligga på 1100 kr - alltså lika mycket som 7962 Anakin's & Sebulba's Podracers.

Hiko lär då förmodligen ta ~780 spänn.

Mirandir

Citat från: Skrytsson skrivet 26 Juni 2011 kl. 18:18
Min gissning är att det rekommenderade priset kommer ligga på 1100 kr - alltså lika mycket som 7962 Anakin's & Sebulba's Podracers.

Hiko lär då förmodligen ta ~780 spänn.

Har inte sett några uppgifter om det officiella rek-priset på BP, då det tydligen är en lite speciell release, men av inköpspriset att döma så är det ett 1099-set.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Teabox

Najs. Tack för bilden :)

mordatre

Idag kom 2 kromade guldtackor och 8 nya mynt i posten. Tack Lego, (och tack Micke för artikelnumret).
Samtidigt lite typiskt att samma dag man beställer  kannibaler från bricklink så sänker Amazon UK priset på det settet till ca: 250:-.   

insurrection

Citat från: mordatre skrivet 05 Juli 2011 kl. 22:08
Idag kom 2 kromade guldtackor och 8 nya mynt i posten. Tack Lego, (och tack Micke för artikelnumret).
Samtidigt lite typiskt att samma dag man beställer  kannibaler från bricklink så sänker Amazon UK priset på det settet till ca: 250:-.   
Du kan ju alltid fråga butiksinnehavaran om du får dra tillbaka din beställning.

mordatre

Citat från: insurrection skrivet 06 Juli 2011 kl. 01:00
Citat från: mordatre skrivet 05 Juli 2011 kl. 22:08
Du kan ju alltid fråga butiksinnehavaran om du får dra tillbaka din beställning.

Jo, men 250:- var ändå inte tillräckligt billigt för att jag ska hoppa på tåget. Har själv spått att det setet kommer gå att köpa för 200:- snart så jag håller mig kall.  8)  Extra kannibaler  går alltid att använda.

Skrytsson

Nu finns det nya, mer högupplösta (officiella?) bilder på Black Pearl att tillgå.

Som förut konstaterats är skeppet inget mästerverk - det känns lite som en bantad version av 7195 QAR i svart färgtema. Skeppet verkar inte ens ha någon riktig akter-del(?)

Men, jag gillar verkligen Bootstrap Bill, Davy Jones och Maccus! Dock känns det som att detta minifigur-val (de tre huvudkaraktärerna från flygande holländaren) gör det mindre sannolikt att vi kommer få se ett set med flygande holländaren i framtiden.

https://exoneit.de/d...054&kat_id=7251

http://www.brickset.com/detail/?Set=4184-1

Teabox

Citat från: Skrytsson skrivet 17 Juli 2011 kl. 15:37
Nu finns det nya, mer högupplösta (officiella?) bilder på Black Pearl att tillgå.

Som förut konstaterats är skeppet inget mästerverk - det känns lite som en bantad version av 7195 QAR i svart färgtema. Skeppet verkar inte ens ha någon riktig akter-del(?)

Men, jag gillar verkligen Bootstrap Bill, Davy Jones och Maccus! Dock känns det som att detta minifigur-val (de tre huvudkaraktärerna från flygande holländaren) gör det mindre sannolikt att vi kommer få se ett set med flygande holländaren i framtiden.

Håller med att figurerna är schyssta. Tråkigt nog ända anledningen till att köpa skeppet  :-\

Tror nog dock det ända som bestämmer om vi ser en flygande holländaren eller inte är hur framgångsrikt temat är och hur mycket Disney trycker på att de ska ge ut fler PotC set. Black Pearl tråkiga utseende kanske är en indikator på att temat inte sålt så bra hittills? Dvs de kanske inte tror det kommer sälja tillräckligt mycket för att de vill lägga något extra krut på setet.