Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Pirates of the Caribbean

Startat av Teabox, 18 November 2010 kl. 21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: teabox skrivet 17 Juli 2011 kl. 20:24
Håller med att figurerna är schyssta. Tråkigt nog ända anledningen till att köpa skeppet  :-\

Tror nog dock det ända som bestämmer om vi ser en flygande holländaren eller inte är hur framgångsrikt temat är och hur mycket Disney trycker på att de ska ge ut fler PotC set. Black Pearl tråkiga utseende kanske är en indikator på att temat inte sålt så bra hittills? Dvs de kanske inte tror det kommer sälja tillräckligt mycket för att de vill lägga något extra krut på setet.

Fast visst är det väl så att utvecklandet av ett set tar betydligt längre tid än ett antal månader. Så hur bra första vågen av PotC-seten säljer borde rimligtvis inte påverka skeppets då designen redan varit mer eller mindre "klar" sedan en tid tillbaka.

Jag misstänker att Lego börjatt inse hur pass avgörande figurerna egentligen är för hur försäljningen av licensierade set går och helt enkelt lagt det mesta av krutet på dessa. En detaljerad och väldesignad Davy Jones säljer bättre än ett genomarbetat bakstycke på Black Pearl.

mordatre

Tycker Davy Jones ser ofärdig ut. Fel färg och inget direkt tryck utom ögonen. Visst är skeppet slätstruket men jag tror Lego vet att det räcker med att setet heter black Pearl för att det ska sälja.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Ras 74

Jag hörde att denna skutan skulle bli ganska liten. Därför sjönk mina förväntningar dramatiskt.
Skulle nog ändå vilja säga att när man ser dessa högupplösta bilder så är den ändå bättre än jag förväntat mig.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

insurrection

Citat från: Skrytsson skrivet 17 Juli 2011 kl. 15:37
Som förut konstaterats är skeppet inget mästerverk - det känns lite som en bantad version av 7195 QAR i svart färgtema. Skeppet verkar inte ens ha någon riktig akter-del(?)
ehrm, 4195...

;)

Skrytsson

Citat från: insurrection skrivet 20 Juli 2011 kl. 21:33
Citat från: Skrytsson skrivet 17 Juli 2011 kl. 15:37
Som förut konstaterats är skeppet inget mästerverk - det känns lite som en bantad version av 7195 QAR i svart färgtema. Skeppet verkar inte ens ha någon riktig akter-del(?)
ehrm, 4195...

;)

Oops, måste gått lite för fort där ;) är för övrigt också ett fint set...

Tufs

Är inte prästen bunden i masten i Set 4195 Queen Anne's Revenge.
Om jag nu minns rätt från filmen.. :/

micke

Läste nu att Lego Pirates Of The Caribbean - Black Pearl kommer in till butik 27 oktober

Lägger till en bild här då den saknas på bricklink
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke