Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Pirates of the Caribbean

Startat av Teabox, 18 November 2010 kl. 21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 17 Maj 2011 kl. 08:17
Jag fick svar inatt. Förutom det vanliga svamlet om att ABS är ett väldigt bra material etc stod det:

"Nya chrome-guldiga LEGO mynt har skickats ifrån vårt lager i Danmark och kommer att komma fram inom 7 arbetsdagar."

Inget om guldtackorna, dock. Antar att jag kommer få två vanliga mynt-set.  :-\

Jag har också fått svar från lego nu (kontaktade dem i måndags):
"Guldiga LEGO mynt har skickats ifrån vårt lager i Danmark och kommer att komma fram inom 7 arbetsdagar."

Inget om guldtackor här heller  :( Varför skrev de inte "chrome-guldiga" i mitt fall?  ???

mordatre

idag kom det 3 set ( 4 mynt i varje) med guldiga blanka mynt i brevlådan. De var alla av den gamla sorten (10, 20, 30, 40).

Snällt av Lego, men hela grejen handlade ju om guldtackorna så man känner sig ändå lite snopen.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skafte

Jag fick också de vanliga, gamla krom-mynten, inga guldtackor...

micke

Fick idag hem min "ersättning" från Lego och det blev dubbla uppsättningar guldmynt och tackor :D
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 22 Maj 2011 kl. 17:22
Jag fick också de vanliga, gamla krom-mynten, inga guldtackor...

Samma här.

Citat från: micke skrivet 23 Maj 2011 kl. 17:25
Fick idag hem min "ersättning" från Lego och det blev dubbla uppsättningar guldmynt och tackor :D

Roligt för dig!  :P Skrev du något speciellt i ditt meddelande till lego?

micke

Citat från: micke skrivet 23 Maj 2011 kl. 17:25Fick idag hem min "ersättning" från Lego och det blev dubbla uppsättningar guldmynt och tackor :D

Citat från: Skrytsson skrivet 23 Maj 2011 kl. 17:46Roligt för dig!  :P Skrev du något speciellt i ditt meddelande till lego?

Skrev att jag köpt setet och att det inte var dem delarna som var på utsidan kartongen och i rutan där man skulle skriva vilka delar så skrev jag guldpengar och guldtackor
Mvh
Micke

mordatre

Jag fyllde i delens nummer som det stod på inventariesidan i bygghäftet där pengar och tackor är på samma nummer, skrev även i beskrivningen att det var pengar och guldtackor.  >:(    Får skicka en partsrequest till då.

Sirre

Vad tusan, jag har ännu inte fått några ersättningsbitar.. :(

Borde man ha fått ett mail där det uttryckligen står att bitarna har skickats?
Det enda jag fick var ett mail om att min förfrågan kommer att behandlas så snabbt som möjligt, inte hört något mer sen dess.

micke

Jag fick ett mail där dem uttryckte hur ledsna dem var för dessa felaktiga bitar och att nya riktiga var påväg och skulle nå mig inom 10 dgr
Mvh
Micke

Sirre

Citat från: micke skrivet 24 Maj 2011 kl. 00:19
Jag fick ett mail där dem uttryckte hur ledsna dem var för dessa felaktiga bitar och att nya riktiga var påväg och skulle nå mig inom 10 dgr

Ah, precis så var det! Hur många dagar tog det för dig? :)

Peacegrove

Betyder det att det är felaktiga bitar i alla PoTC setten? :/

micke

Citat från: Sirre skrivet 24 Maj 2011 kl. 01:39

Ah, precis så var det! Hur många dagar tog det för dig? :)

Tror det tog 5 dgr innan jag fick dem men det tog 1.5 veckor innan jag fick svar på mitt meddelande (förutom det automatiska som kom direkt)
Mvh
Micke

micke

Har städat idag och fann följesedeln till mina ersättningsguldpengar och guldtackor

Artikelnr:4631481
Lagerplats:100-0203-21-06

Kanske någon har nytta av detta
Mvh
Micke

Skafte

Hittade nya mynt och guldtackor hemma idag! Vet inte när de kom, men jag skickade ett klagmail den 25 maj:

Hej igen!

Mynten kom fram i förra veckan. Det var dock inte de "nya" Pirates of the Caribbean-mynten, utan de "gamla" vanliga, och inga guldtackor alls. Andra som bett om det har fått ersättningspåsar, jag bifogar bild. Vore tacksam om det fanns till mig också!

Fick inget svar på mailet, men i följebrevet stod:
"Jag beklagar att du fick fel gulddelar, det har varit krångel med dessa delarnaunder den senaste tiden - men nu har jag skickat korrekt delar till dig, så att du kan ha ett komplett set igen. De kommer komma fram inom sju arbetsdagar"

Hurra hurra, tre påsar (12 mynt och tre tackor) fick jag!

mordatre

Kontaktade Lego igen via deras e-mailformulär och klagade. Använde Micke´s artikelnummer. får se om jag får några tackor jag med. 
Måste man skriva på engelska i deras kontaktformulär?