Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Pirates of the Caribbean

Startat av Teabox, 18 November 2010 kl. 21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Citat från: Skrytsson skrivet 02 Maj 2011 kl. 10:06
Citat från: Skafte skrivet 02 Maj 2011 kl. 09:22
och sålde allt utom Luminara för typ 250 på Tradera.  ::)

Luminara Barriss Offee  ;)

::) Jaja, hon med svarta hucklet  ::)

mordatre

Citat från: Skafte skrivet 02 Maj 2011 kl. 10:17
Citat från: Skrytsson skrivet 02 Maj 2011 kl. 10:06
Citat från: Skafte skrivet 02 Maj 2011 kl. 09:22
och sålde allt utom Luminara för typ 250 på Tradera.  ::)

Luminara Barriss Offee  ;)

::) Jaja, hon med svarta hucklet  ::)

Du behöver en kopp kaffe Skafte.  :D 
... och lära dig namnen på de figurer du gett 250:-/st för.  ;D

Men nog med offtopic kanske.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Citat från: mordatre skrivet 22 April 2011 kl. 13:25
Amazon börjar sälja sina set idag (22:a). Har man lite is i magen så kommer de nog börja rea ut vissa av dem snart.

Jupp du hade rätt, Isle De Muerta reas redan  :)

mordatre

Citat från: Skrytsson skrivet 02 Maj 2011 kl. 12:24
Citat från: mordatre skrivet 22 April 2011 kl. 13:25
Amazon börjar sälja sina set idag (22:a). Har man lite is i magen så kommer de nog börja rea ut vissa av dem snart.

Jupp du hade rätt, Isle De Muerta reas redan  :)

Den började de till och med rea redan i början av förra veckan. De kanske inte har så höga tankar om det settet.  :D
Cannibal escape har ju även fått priset justerat då det från början kostade 30 GBP.  Räknar kallt med att kunna köpa Cannibal escape för 20 GBP till sommaren.

studbringer

Citat från: Ras 74 skrivet 18 November 2010 kl. 22:54
SPEL OCKSÅ?!! Det hade jag helt missat.
Seten har man ju förståt att de är på väg ett tag. 8 till antalet till en början vad jag förstått.
Ser sjukt mycket fram emot dem, och spelet nu med.
LEGO spelen är sjukt roliga!!

Citat från: sweMezza skrivet 19 November 2010 kl. 09:55
Nya set, nytt spel (ja, de är riktigt kul) och ny film. Mycket POTC nästa år. En tröttnar säkert på LEGO-spelen men jag är inte en av dem  ;D

Jag är inte heller en av dom ;) men näeee, kunde bara inte med LEGO Star Wars III: The Clone Wars... va ju lite roliga nya funktioner i den annars så standardiserade Lego-spel-mallen TT games är kända för nu men orkar verkligen inte Clone Wars (läs kräk/hata), men då har jag verkligen försökt iaf (urtrista figurer och bleka skepp) :( usch

Då kom Kapten Jack Sparrow å co. som en frisk söderhavsvind och halleluja va kul det är... :D :D :D Kan bara bekräfta att det är sjukt kul ;D, klockren humor som vanligt... massor med nyheter (dock samma grundupplägg) men det här blir aldrig tråkigt !!!

Dessutom är det första gången helt på svenska om man nu gillar det... ett spel att äga och njuta utav, klockren fullpott från mig men som vanligt är det så förbaskat svårt å sluta lira... gaaah måste stänga av nu !!!

Lirar på Wii... vad lirar ni på ?! och tänker ni skaffa liret LEGO Pirates of the Caribbean: The Video Game ?!

Bortsett från standardmallen (4 filmer á 6 episoder med story och free mode) blir det 10/10 dubloner !!!

mordatre

POTC-spelet blir det nog till Xbox. Väntar på att demo´n ska gå att ladda ner. Men köper nog Lego Star Wars 3 först. Barnen älskar Legospelen så jag kan verkligen rekommendera dem.

Mirandir

Någon på Brickset har tydligen fått kromade mynt och guldtackor genom att gnälla hos Lego!!

Fotobevis finnes längre ner i den tråden...
Legobloggen: http://legobloggen.com

mordatre

Har redan gnällt hos deras partsrequest. Får se om det händer något. Uppenbarligen finns det ju chans.

Skafte

Jag bad också att få kromade guldprylar. 299 kr för Isla De Muerta var i saftigaste laget, och så är det inte samma färg på saker i lådan som utanpå.  :(

mordatre

Fick ett automatiskt svar från Lego som sade att mina delar är skickade. Ska bli spännande att se om man får något glänsande.

Sirre

Citat från: mordatre skrivet 12 Maj 2011 kl. 17:57
Har redan gnällt hos deras partsrequest. Får se om det händer något. Uppenbarligen finns det ju chans.

Är det via Replacement Parts man kan fråga efter bitarna? Blev också besviken på Pearl Gold...

mordatre

Ja det är via replacementparts jag gick. Dock finns inte mynten och guldtackorna listade där så man får ange artikelnumret manuellt och beskriva bitarna.

Skafte

Jag fick svar inatt. Förutom det vanliga svamlet om att ABS är ett väldigt bra material etc stod det:

"Nya chrome-guldiga LEGO mynt har skickats ifrån vårt lager i Danmark och kommer att komma fram inom 7 arbetsdagar."

Inget om guldtackorna, dock. Antar att jag kommer få två vanliga mynt-set.  :-\

mordatre

I mitt mail stod det bara att mina nya delar har skickats. Skulle tro att det bara dyker upp några mynt dock.  :(

Skafte

På Eurobricks skriver en tysk -och visar bilder - att han fått kromade mynt (nya) och guldtackor med posten efter att ha klagat. I tråden finns dock alla varianter på svar från LEGO - "Det är pearl gold vi tillverkar de delarna i", "Alla set kommer ha kromade mynt och tackor" etc. Någon har fått massor av "krompåsar" (4 mynt och en tacka) efter att ha köpt alla PotC-set.

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=55426