Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Pirates of the Caribbean

Startat av Teabox, 18 November 2010 kl. 21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Riktigt riktigt surt men tyvärr verkar det vara så detta syns även i den rysska recensionen som det länkas till ovan.

Gissar att Legos kundservice kommer att bli nerringda med klagomål. Särskillt eftersom guldtackorna ser ut att vara Chrome gold på lådan...

Vet inte vilket geni som kom på att göra dem i perl gold men beslutet verkar vara fattat relativt sent för på dessa bilder tagna på en leksaksmässa så kan man tydligt se att tackorna är i Chrome Gold.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Skrytsson

Det där borde vara olagligt. Vilseledande marknadsföring ju

mordatre

Enligt svar från Hiko´s kundtjänst kommer säljstarten vara under slutet av nästa vecka.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Mirandir

28:e beräknar HB Adventure att få in sina majnyheter så det torde väl tala för den 27:e i Sveriges södra halva...

Skrytsson

Mirandir, kommer detta set släppas i Sverige?

Mirandir

Citat från: Skrytsson skrivet 19 April 2011 kl. 16:43
Mirandir, kommer detta set släppas i Sverige?

Har i skrivande stund ingen aning. Men det är mycket möjligt. Alternativet verkar vara en Black Pearl i mikroskala.

Skrytsson

Har du nån aning om hur setet, i sådana fall, kommer distribueras? Säljas i butik? Ges bort som Promo? Ges bort som Promo vid köp över visst belopp? Slunmpas med via S@H?

Mirandir

Citat från: Skrytsson skrivet 19 April 2011 kl. 17:05
Har du nån aning om hur setet, i sådana fall, kommer distribueras? Säljas i butik? Ges bort som Promo? Ges bort som Promo vid köp över visst belopp? Slunmpas med via S@H?

Nej, den enda information jag har är att vi kommer att få två andra påsar och de skall inte innehålla exklusiva/special gubbar och de kommer att komma under sommaren/hösten.

Min gissning är att vi kommer att få se någon kampanj i samband med den andra vågen som släpps i Augusti... Lär väl förmodligen finnas hos samma gamla topp 100 butiker som vanligt. Men det är ren och skär spekulation från min sida.

Skrytsson

Amazon.co.uk har nu ändrat sitt säljstart-datum på PotC-seten till 21 april (tidigare 3 maj).

studbringer

Citat från: Myko skrivet 18 April 2011 kl. 16:03
http://www.bricklink.com/message.asp?ID=531878

Surt att det inte är kromat guld, speciellt när det ser ut så på förpackningen.

Meh det vala höjden av snålhet... pearl gold ser ju inte alls ut som guld direkt, liknar ju mer nån matt orange tråkfärg (hatar pearl gold ända sen C3PO) tummen ner för tråkdanskarna, aldrig får man vara 100% nöjd... bara 99% hela tiden ;D

Allt som glimmar torde ju vara Chrome tycker en... men dom lipar väl på kostnader igen som vanligt om vi klagar

studbringer

Citat från: Skrytsson skrivet 18 April 2011 kl. 14:34
En komparativ studie:

BR (Säljstart: 27 apr):
4742 kr för alla

Webhallen: (Säljstart: 1 maj)
3772 kr för alla (+ eventuell frakt)

Brittiska amazon (Säljstart: 3 maj - i handen ca 10 maj):
3740 kr för alla (inkl svensk VAT & "frakt")

Studbringer (i handen ca 15 maj):
3655 kr för alla (inkl frakt)

Hiko: (säljstart: ??)
3447 kr för alla (inkl frakt)

Kontenta: Hiko.se är billigast, till och med billigare än Amazon.co.uk och studbringer.

Creds till dig Skrytson som ställer upp så fint ;D men det grämde mig att jag inte va billigast så jag sänker mitt pris omedelbums, 3399 kr för hela serien !!! (inkl frakt) men vart är piratsmileyen som har en kniv mellan tänderna när man som mest behöver den ?! Awwwwreeey mates... hoist the sails, yer pirate life awaits !!!

mechamike

"Allt är inte chromegold som glimmar"

Onekligen en trist utveckling..undrar hur länge det dröjer innan chromebrick börjar sälja chomade tackor?

?

Skrytsson

Uppdaterad lista följer nedan!

De förändringar som har gjorts är:
1) Studbringer har sänkt paketpriset
2) BR tar tydligen 600 kr för Kvarnen
3) Byggleksaker.se har skrivits till i listan

BR:
4850 kr för alla

Webhallen:
3772 kr för alla (+ eventuell frakt)

Byggleksaker.se
3697 kr för alla + frakt

Brittiska amazon:
3650 kr för alla (inkl svensk VAT & "frakt")

Hiko:
3447 kr för alla (inkl frakt)

Studbringer:
3399 kr för alla (inkl frakt)

mordatre

Amazon börjar sälja sina set idag (22:a). Har man lite is i magen så kommer de nog börja rea ut vissa av dem snart. Verkar vara svidande åtgång på Captains cabin då de endast har 11st kvar.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Citat från: mordatre skrivet 22 April 2011 kl. 13:25
Verkar vara svidande åtgång på Captains cabin då de endast har 11st kvar.

Nu är det 10  ;) Endast 13 kvar av Ungdomens källa också. I dagsläget finns det egentligen ingen anledning till beställa från dem, Hikmet är/kommer vara billigare och lär börja sälja seten innan en ev amazon-leverans når Sverige...