Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Pirates of the Caribbean

Startat av Teabox, 18 November 2010 kl. 21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

LilaToster

Det är väldigt många hår-bitar som har kommit i år! Det är väldigt roligt med nya delar till minifigsen.

Ser verkligen framemot nya Pirates of the Caribbean-temat, själv gillar jag filmerna väldigt mycket speciellt Capten Jack Sparrow. Tänk att ha honom i lego.  ;)

Gordonblixt

Citat från: Skrytsson skrivet 10 December 2010 kl. 14:58
Synd att de verkar baka ihop Depps huvudbodnad och håret till en och samma bit.

Det är möjligt :(, men det kommer säkert set med honom utan hatt oc bara håret.

Teabox

Preliminära bilder på PotC seten har läckt ut på en nederländsk webshop. Ger en liten uppfattning om hur seten ska se ut iaf :)

http://www.degrotespeelgoedwinkel.nl/sc12-607/lego/pirates-of-the-caribbean.html

Tobbe Arnesson

Oj, nu slant jag så där konstigt igen.
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Inte min grej alls, men en jordglob från 4191 lär det bli!
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Detta är definitivt en serie som jag vill ha.
Bilder på Black Pearl har ju inte cirkulerat innan.
Undra hur den står sig mot Imperial Flagship.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Myko

Jag har inte sett filmerna så mitt intresse är ljummet, men de är setten ser faktiskt riktigt fina ut. Tror den med Londons gator är min favorit.

mechamike

Flesh figs!  Whats not to like?!! heheh. Det blir nog att plocka upp några set och den där jordgloben är ju bara ett måste.
Om inte annat så ser några set ut som trevliga partspack.. nackdelen lär väl vara priset som vanligt när det är licensteama.
?

pacc

Londons gator + the mill,
gillar speciellt att det går att kombinera set från olika teman, både ökar försäljningen och lekvärdet!

Sedan skäms de ju förstås inte om det kör in någon traktor och en grisbonde flyttar in...

Varför satsade de inte på tryck på borgbitarna meddetsamma när de ändå har samma klistermärken ...
Som Ras 74 påpekade nedan så lär de ha fixat detta inför PoC-seten.

Ras 74

Det verkar som om Disney har haft något krav på det att inte ha klistermärken.
För inga av Disneys licens set har det.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skafte

Jag har nästan fixat frestelsen att köpa PoP (utom lite figs och någon struts från BL), men det här blir svårare att motstå!

Tack för länken och bilderna!

LilaToster

Citat från: Ras 74 skrivet 14 Januari 2011 kl. 09:24

Det tycker jag är mycket bra. Inga klistermärken, det är mycket finare utan!

Skrytsson

Det ser bra ut. Dock verkar det generellt vara med ganska lite bitar i alla set, men det är väl inte annat än väntat.

Teabox

Citat från: Ras 74 skrivet 14 Januari 2011 kl. 09:24

Har också läst något om krav på det att inte ha klistermärken, men jag tror det gällde "framtida set" (dvs PotC och kommande). Ett par Toy Story set innehåller nämligen klistermärken, så de har vid en tidpunkt varit okej med klistermärken.

Skrytsson

Jack Sparrow verkar finnas med i alla set. Jag undrar om han kommer att nå samma låga Bricklink-priser som Indiana Jones, Dastan och Harry Potter (dvs ca 11-16 kr). Hoppas det.