Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Pirates of the Caribbean

Startat av Teabox, 18 November 2010 kl. 21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Tänkte på det med innan. Han omnämns i texten, men frågan är om han kommer vara en minifigur?
Men hade absolut varit kul som sagt.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Fredrik

Detta verkar lovande :) ser fram emot detta tema :D Någon som vet när seten släpps?

Skrytsson

Ras 74

Citat från: Ras 74 skrivet 29 November 2010 kl. 20:13När är det de nya seten kommer vara ute?
Har helt glömt av det...

Citat från: Etzel skrivet 29 November 2010 kl. 21:08April, maj någon gång, Typ när filmen har premiär skulle jag tro.

Citat från: Fredrik skrivet 29 November 2010 kl. 23:07Någon som vet när seten släpps?

Bara ett par posts ovanför din fråga  ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Teabox

Citat från: Ras 74 skrivet 30 November 2010 kl. 09:16
Citat från: Ras 74 skrivet 29 November 2010 kl. 20:13När är det de nya seten kommer vara ute?
Har helt glömt av det...

Citat från: Etzel skrivet 29 November 2010 kl. 21:08April, maj någon gång, Typ när filmen har premiär skulle jag tro.

Citat från: Fredrik skrivet 29 November 2010 kl. 23:07Någon som vet när seten släpps?

Bara ett par posts ovanför din fråga  ;)

Officiellt har det sagts att release av filmen, dataspelet och seten ska sammanfalla ungefär samtidigt. Och dataspelet ska släppas i Maj vad jag har hört. Skulle inte bli förvånad om seten släpptes först. Släpptes inte Pop-seten ett par månader före filmen?

Ras 74

Seten brukar alltid komma lite förre filmen.
När sista SW filmen släptes, så kom den i mars, men seten släpptes i januari.
Finns hur många exempel som helst på detta. Toy Story, PoP, SW, Spiderman osv.

Skafte

En ännu bättre liknelse kan väl Indiana Jones vara? Tre filmer som kom ut för ett tag sedan och nu en ny film som kommer i maj. Då kom seten från de tidigare filmerna i januari och till den nya i maj, samtidigt som eller lite innan filmen.

Teabox

Citat från: dalle skrivet 30 November 2010 kl. 12:30
Citat från: Aro skrivet 29 November 2010 kl. 23:14
...
...

Åååå.... en del av mig "Yay!!!" en annan del "Hur fan ska jag ha råd med att köpa allt?"

Edit: På begäran tagit bort citaten.

Ferdik

Citat från: teabox skrivet 30 November 2010 kl. 13:39
Åååå.... en del av mig "Yay!!!" en annan del "Hur fan ska jag ha råd med att köpa allt?"

Stora skepp låter frestande. Det känns som legobudgeten kommer öka i år. Igen! Trots att jag noggrant väljer modeller jag tycker är "godbitar".

Ejdeholm

Tror 2011 blir året man är med i Lyxfällan  :-\
Gråter när de tvingar mig att sälja oöppnade lego kartonger

Ras 74

Citat från: Ejdeholm skrivet 30 November 2010 kl. 15:52Tror 2011 blir året man är med i Lyxfällan  :-\
Gråter när de tvingar mig att sälja oöppnade lego kartonger

Eller året då dom på Efterlyst tar upp den nya Swebrickligan...

Teabox

Från classic-pirates.com.

Verkar som vi måste vänta tills Maj för PotC seten.

Skrytsson

Citat från: teabox skrivet 10 December 2010 kl. 13:04
Från classic-pirates.com

Coolt!  :D

Citat från: teabox skrivet 10 December 2010 kl. 13:04
Verkar som vi måste vänta tills Maj för PotC seten.

Mindre coolt.  :(

Synd att de verkar baka ihop Depps huvudbodnad och håret till en och samma bit.

mechamike

Ja det är ju en mold som kanske inte är så lätt att implementera i MOC's
?

Skrytsson

Får hoppas på att någon av de andra karaktärerna bär med sig några ny smaskiga hår-bitar. Man börjar ju bli lite bortskämd med dem - under det gångna året kom det 10 stycken nya - en ökning med 28 % av hela arsenalen av legohår!