Swebrick Community Build - Sverigekarta

Startat av Merkurius, 02 November 2010 kl. 15:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilken av de tre finalisterna gillar du

Karta nr 1
Karta nr 2
Karta nr 3

Nextuz

Citat från: stigge72 skrivet 18 November 2010 kl. 23:24
Citat från: Ras 74 skrivet 18 November 2010 kl. 23:20
Citat från: Nextuz skrivet 18 November 2010 kl. 23:13jag hade nog gärna sett vitt bakom Swebrickloggan =)

Jag har också tänkt det. Blir det inte för "skrikit" och sticker ut aldeles för mycket om man gör så.
Vi kan absolut testa för att se hur olika alternativ ser ut kanske.
MEZZA!! Mer jobb  :P

Vad tycker andra??

Står det något skrivet om loggan?
Jag håller med om att det nog borde vara vitt, men det beror lite på hur det blir.

Testa  och  göra de  svarta  på  loggan  vitt,  och  legobiten  grön.  Grön  är  komplementfärg  till  röd  :)

sweMezza

Ett par sena kvällar och nästan två timmars telefonsamtalande med några kära forumkollegor under kvällen resulterade i att jag somnade på soffan och vankade först... nu!

Jag drar mig tillbaka och återkommer med mer kartdetaljer först imorgon, nu tar jag time-out för natten ;)

Ras 74

Fått alla bilder av Mezza, så nu återstår "bara" att lägga ner Sverige på de olika delarna med.

Skall vi skapa en ny tråd, eller lägga upp här vilka kartdelar man vill bygga i slutändan?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Ras 74

För allas information:

Håller som bäst på att skapa Sverigekartan i LDD nu.
Har gjort en tredjedel ca. Återkommer inom kort när den är färdig.

@ sweMezza: Kan du ta fram bilder på Swebrick loggan med som du gjorde den på 4 (?) baseplates och hitta en kompassros att göra på ytterligare en baseplate?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Ras 74

Mer information!

Våra Base Plates har kommit och kommer skickas till mig på måndag.
Jag kommer sedan att skicka ut dessa tillsammans med det LEGO som vi kommer få för att bygga
ihop Sverige kartan (kommer dröja ett litet tag till).

Satt igår hela kvällen och byggde på vårt projekt. Nu är det "bara" 8 kartdelar kvar
plus att göra en genomgång av vad jag har gjort hittintills.

Har gjort ett litet tilllägg till vad vi diskuterat tidigare.
Har gjort en "gräns" där Sverige skiljer sig från Norge och Finland i dark-red.
Det här verkade vettigt just eftersom Sverige blir väldigt avhugget annars vid gränserna.
Speciellt där det är "berg".
Kom gärna med synpunkter på det, för det är bara tillagt som ett förslag.

Har även "höjt" bergsområden med en plate högt (dark-grey) för att få till lite mer höjdskillnad.
Detta är bara gjort där lagret under kan ha en stud fri åt alla håll (se ref. bild nedan).
Detta är också bara ett förslag, så kom gärna med synpunkter.

Ras 74

Notera att Base Platen är vit här. Det kommer den ju inte vara IRL. Detta var bara för att
visuelt göra det enklare för mig när jag bygger.

Stigge72

Kul att höra att det händer saker.

Bra idé med en gräns. Hur blir det om man låter den gå runt hela hörnen (om jag uttryckt mig nog tydligt)?

En tanke till är att kanske olika färg på norska och finska gränsen.

dalle

Gränsen mot Finland är en älv, för det mesta (Torneälv?). Tokigt att bakgrunden är blå i detta fall.
Citat från: stigge72 skrivet 02 December 2010 kl. 11:46
Kul att höra att det händer saker.

Bra idé med en gräns. Hur blir det om man låter den gå runt hela hörnen (om jag uttryckt mig nog tydligt)?

Ras 74

Citat från: stigge72 skrivet 02 December 2010 kl. 11:46Hur blir det om man låter den gå runt hela hörnen (om jag uttryckt mig nog tydligt)?

Nej jag är inte riktigt med på vad du menar med går "runt hela hörnen".
Kan du utveckla det lite?

Tror det blir lite rörigt att lägga in en färg till. Att det blir för mycket färger.
Men tycker fler att vi skall göra så, så kan jag naturligtvis prova detta för att se.

Citat från: dalle skrivet 02 December 2010 kl. 12:34Gränsen mot Finland är en älv, för det mesta (Torneälv?). Tokigt att bakgrunden är blå i detta fall

Skall experimentera om jag kan lägga en "gräns linje" så att en del av Torne kommer med.

tellblom

@RAS 74: skall vi ha byggkväll innan jul?

/Martin

Ras 74

Det hade varit grymt trevligt! Vet bara inte om vi kommer hinna få alla bitar tills dess.
Jag kommer ha kartan klar på söndag senast (har fått gjort ett par till delar).
Sedan skall jag "räkna" efter på allt som behövs, och sedan skicka en beställning.

Men vi kan sikta på det!!

tellblom

Stigge72

Citat från: Ras 74 skrivet 02 December 2010 kl. 14:35
Citat från: stigge72 skrivet 02 December 2010 kl. 11:46Hur blir det om man låter den gå runt hela hörnen (om jag uttryckt mig nog tydligt)?

Nej jag är inte riktigt med på vad du menar med går "runt hela hörnen".
Kan du utveckla det lite?

Jag kan försöka... på bilden ser man att en del pluppar innehåller Sverige, och efter sista sverige-pluppen på varje rad, så är en gränsplupp, men om man ser på två olika långa rader som ligger bredvid varandra, så kan man gå diagonalt vid gränsen och komma rakt ut på det blåa.

Ras 74

Det där förvirrade mig ännnu mer  ;D

Jag PMar dig mitt mob. nummer istället. Ring mig när du har tid idag.

Tobbe Arnesson

Översättning: Istället för gränsen byggd som den till vänster, hur skulle det funka med den till höger? Så hörnen på gränslinjen inte blir "öppna".

::)
Blogg: Robotkampen