Swebrick Community Build - Sverigekarta

Startat av Merkurius, 02 November 2010 kl. 15:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilken av de tre finalisterna gillar du

Karta nr 1
Karta nr 2
Karta nr 3

Ras 74

Ja, vi vill ju landa det här projektet nån jäkla gång.
Och tro mig, det kommer fortfarande bli ett massivt bygge!!

Det kommer nog dröja totalt ett tag att få allt rätt med alla bitar, sortera ut, vem skall ha vad,
hur många av varje, göra listor till LEGO med bvad som skall beställas o.s.v, o.s.v.
Kommer få alla Base Plates imorgon som det ser ut nu i allafall.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

tellblom

Nu tycker inte jag du skall få leka alldeles själv RAS :)
Det e lite fuskigt.......

Ras 74

Jag tar gärna hjälp av er andra som bor nära när allt skall sorteras upp i små högar.
DET är inget jag ens VILL leka med själv!!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

tellblom

Stigge72

Citat från: Ras 74 skrivet 06 December 2010 kl. 13:16
Jag tar gärna hjälp av er andra som bor nära när allt skall sorteras upp i små högar.
DET är inget jag ens VILL leka med själv!!

Läge för en träff i samband med det?

EDIT:
Då kan man kanske spara in lite på frakt till några också.

Ras 74

Tja Stigge, kanske inte en så dum idé att alla verkligen skulle bygga kartan på plats med.
Skulle kunna bli riktigt skoj.

På stämman sa vi att vi här i GBG skulle ordna en träff till våren.
Kanskeskulle försökt rodda ihop en till i mitten/slutet på februari istället.

Det hör kanske inte hemma att diskuttera här. Jag skall kolla med övriga i Göteborg och
återkomma i en ny tråd.

Stevex

Om det är möjligt så är jag gärna med på någon träff någon gång, då jag har kvar allt lego hemma så tar jag alla lägen jag kan få  ;D

Nextuz

Citat från: Ras 74 skrivet 06 December 2010 kl. 18:40
Tja Stigge, kanske inte en så dum idé att alla verkligen skulle bygga kartan på plats med.
Skulle kunna bli riktigt skoj.

På stämman sa vi att vi här i GBG skulle ordna en träff till våren.
Kanskeskulle försökt rodda ihop en till i mitten/slutet på februari istället.

Det hör kanske inte hemma att diskuttera här. Jag skall kolla med övriga i Göteborg och
återkomma i en ny tråd.

jag kommer.. tid plats o boende? :P

Ras 74

Citat från: Stevex skrivet 06 December 2010 kl. 20:40Om det är möjligt så är jag gärna med på någon träff någon gång, då jag har kvar allt lego hemma så tar jag alla lägen jag kan få  ;D

Det är bara att hänga på forumet och hålla sig uppdaterad  ;)

Citat från: Nextuz skrivet 06 December 2010 kl. 21:47jag kommer.. tid plats o boende? :P

Hehe. Lovar att personligen meddela dig så fort jag vet något!

sweMezza

Citat från: Ras 74 skrivet 06 December 2010 kl. 11:16
Ja, vi vill ju landa det här projektet nån jäkla gång.

Du envisades med att bygga i LDD själv... ;)

Jag tar också gärna en sväng till Göteborg. Blir det inte lagom till en träff får vi väl ta oss ned bara för att hjälpa till med sorteringen! Och så kan jag låta bilen stå den här gången  ;D

Ras 74

Citat från: sweMezza skrivet 06 December 2010 kl. 23:09Du envisades med att bygga i LDD själv... ;)

Jag tar också gärna en sväng till Göteborg. Blir det inte lagom till en träff får vi väl ta oss ned bara för att hjälpa till med sorteringen! Och så kan jag låta bilen stå den här gången  ;D

Det var bara för att få likhet och att alla Base Plates håller samma mönster i grunden vilket det
gör nu. Ser riktigt bra ut. Måste optimeras lite bara.
Pratade med LEGO igår som tyckte det med när jag berättade om den plattan som blev 800 + bitar.

Vi skall nog sy ihop någonting. Hade varit kul att haft hela projektet som ett grupp/event projekt.

sweMezza

Klart vi får ihop något!

Ingen behöver vara sysslolös utan kan bygga sevärdheter under tiden ;)

Akki

Citat från: sweMezza skrivet 06 December 2010 kl. 23:09

Eller så kör jag : )

Stigge72

Ras 74

Ja.

Har varit lite stiltje ett tag nu under alla helgdagar.
Kommer inom en väääldigt snar framtid se till att GBG - gänget får till stånd vad vi behöver för ett
Event här i Göteborg.
Tills dess är karta klar, bitar beställda och skickade till mig/oss.