Swebrick Community Build - Sverigekarta

Startat av Merkurius, 02 November 2010 kl. 15:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilken av de tre finalisterna gillar du

Karta nr 1
Karta nr 2
Karta nr 3

SuperMario

Jättebra!!!  :D

Stor eloge till våra engagerade Swebrickare!!

Teabox

Imponera av att du har tålamodet och orken att bygga ihop det där helt själv tre gånger. När det väl är färdigt på riktigt så tycker jag du med alla rätt ska känna dig väldigt stolt :)

Ras 74

Jag är nöjd, och tack alla för Era vänliga ord.

Varför det i stort sett blev tre olika versioner är som följer:
Den första blev klar så pass att det var 15 kartbitar kvar att göra.
Jag var inte nöjd med hur det blåa och gröna lagret var lagda, plus att bara använda
1x1, 2x2 och 4x4 plates kändes hopplöst idiotiskt.

Allt skrappades och version två var på gång.
Denna gång lades de två grundlagren på ett annat vis vilket blev betydligt bättre.
Använde också flera olika bitar såsom 1x3, 1x4, 2x2 corner plates och 2x4 plates.
Efteratt jag kommit i princip lika långt som version ett, så "försvann" hela den mapp där jag sparat allt vid en stor uppgraddering som våra IT killar gjorde på servern där min "profil" uppdaterades.
Jag frågade om detta skulle påverka det som fanns på min dator, och svaret var Nej.
Med facit i hand, sså gjorde det det.

Nu är version tre så gott som klar. Kompassros och Logga skall addas bara.
Så på måndag går en beställning iväg till LEGO.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Ras 74

Efter att ha gjort tre versioner, så gick den sista ganska fort att göra.
Har tagit mig ungefär 30 timmar att bygga i LDD.

Jag tycker inte Norge och Finland skall vara med.
Dels eftersom de inte kommer få plats i dagsläget, dels för att kartan skulle bli omfattande större.
Skulle de två länderna med, så skulle Danmark behöva vara med också tycker jag.

vi talade ju att göra en över GBG Tellan. Hade varit grymt coolt!!
Får se vad det blir av det i framtiden  ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Citat från: Ras 74 skrivet 19 Januari 2011 kl. 11:31"försvann" hela den mapp där jag sparat allt vid en stor uppgraddering som våra IT killar gjorde på servern där min "profil" uppdaterades.

Nu vet jag ju inte något alls om er miljö, men troligen ligger det kvar på datorn.

Kolla under C:\Documents and Settings\ditt-användarnamn

Troligen finns det två kataloger med ditt användarnamn, din gamla profil (med mappen kvar) och din nya (utan den mappen).

Lite sent nu kanske.  ;)
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Jag har sökt överallt på de ställen jag kan komma på och åt utan resultat.
Men som du säger Tobbe, så spelar det inte någon roll längre.
Nu är det gjort... igen... och igen  ;D

tellblom

Och så skall du maila iväg en bakup nånstans me, glöm inte det Ras :)

Tobbe Arnesson

Backup är för fegisar, riktiga män minns vad de byggt.  ;)
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Ras 74

Då är loggan äntligen klar!

Så här ser den ut. Jag har inte blåa baseplates så det räcker för 5 extra till loggan.
Det saknas 1 st. Är det något som föreningen kan köpa in? Det kommer ju trots allt vara föreningens.

Här är en bild på hur det ser ut:

mechamike

Sweeet!! Det blev ju riktigt bra!
Gå på Nextus , nog borde föreningen kunna sponsra med en blå 32x32. ;)

?

Skrytsson

Citat från: Herr Ambassadör Ras-meister 74 skrivet 02 Mars 2011 kl. 09:10
Då är loggan äntligen klar!

Snyggt. Men känns det inte som att "s" i swebrick är aningen ihoptryckt på bredden?

Ras 74

Kan hålla med dig där Skrytsson. Men om du kollar på loggan längst upp här på forumet,
så ser "S"et ut så.

Skrytsson

Citat från: Herr Ambassadör Ras-meister 74 skrivet 02 Mars 2011 kl. 12:26
Kan hålla med dig där Skrytsson. Men om du kollar på loggan längst upp här på forumet,
så ser "S"et ut så.

Det har du ju iofs rätt i  ;)

Stigge72

Behövs det fem extra? kan man inte bygga loggan i hörnet av den kart-rektangel vi har? eller har vi inte plattor till hela?