Swebrick Community Build - Sverigekarta

Startat av Merkurius, 02 November 2010 kl. 15:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Vilken av de tre finalisterna gillar du

Karta nr 1
Karta nr 2
Karta nr 3

Ras 74

Citat från: Etzel skrivet 17 November 2010 kl. 15:56Så blir det bara om man bifogar bilderna (dvs. lägger upp dem dirket till Swebrick) så det är inget vi mods kan ändra på.

Ok, vilken "knapp" är det då? I så fall kan jag ändra det i min post så den inte blir GIGANTISK!

@ Alla: Göteborgsgänget kan tänka sig att göra A1 - A11 om det är ok med alla?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Ras, klicka på "Fler alternativ" under meddelanderutan (där du skriver meddelande) och använd Bifoga...
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Skall testa det nästa gång Tobbe.

EDIT:
Tack för tipset. Funkar kanon. Gillar den egenskapen starkt!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Ras 74

En liten fråga. Man skall inte lägga ett helt platt lager med blått på baseplatsen och därpå lägga själva Sverige?
Det går åt fler bitar, men blir en höjdskillnad från "havet" vilket jag tror ser bättre ut.
Har byggt det som en grund iaf. i LDD nu. Bild? Visst!

Ras 74

Här är en bild som Mezza skickade mig igår efter att vi diskuterat lite kring bygget.
Är det något ni tycker att vi skall lägga till? Ändra något. Förslag är välkommna.

dalle

Tycker att det är för mycket av "små" sjöar. Det brukar på denna typ av kartor att rensa bort en del och bara ha kvar dom (7-8) stora kvar. Älvarna är geografiskt viktigare och dom är inte med alls vad jag kan se.

Stigge72

En kompassros har vi pratat om förut, och jag skulle gärna se en sån. Jag tror att de brukar vara i sydöstra hörnet, men som det ser ut nu passar nordvästra bättre.

Carl T

När det gäller färgen: det går att bygga i relief och snackas olika vertikala skalor, så varför använda färgen bara till att indikera höjden? Mycket av Sverige är täckt av gröna skogar så mestadels ser det rätt ut, men det finns ju också odlad mark (rapsfält!) och stadsbebyggelse som är stor nog att synas i den här skalan.

På tal om skala - vilken skala är kartan nu i (i meter per avelshanne*)?

* stud - ö.a.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Ras 74

Kompassros var det med ja.
Om någon hittar en bra så lägg upp länk bild här, så kan Mezza kanske ordna en pixlad bild
till mig, så fixar jag i LDD med den.

AndersI

Citat från: dalle skrivet 18 November 2010 kl. 11:50
Tycker att det är för mycket av "små" sjöar. Det brukar på denna typ av kartor att rensa bort en del och bara ha kvar dom (7-8) stora kvar. Älvarna är geografiskt viktigare och dom är inte med alls vad jag kan se.

+1
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Ras 74

Citat från: dalle skrivet 18 November 2010 kl. 11:50Tycker att det är för mycket av "små" sjöar. Det brukar på denna typ av kartor att rensa bort en del och bara ha kvar dom (7-8) stora kvar. Älvarna är geografiskt viktigare och dom är inte med alls vad jag kan se.

Kan hålla med om att det ser lätt hysteriskt ut när dom är så ljusa.
Det går ju lätt att justera bort några onödiga under byggandets gång helt klart.

@Mezza: Kan du testa den bilden med fast med den vanliga blåa en gång?

Nextuz

Citat från: Ras 74 skrivet 18 November 2010 kl. 10:58
Här är en bild som Mezza skickade mig igår efter att vi diskuterat lite kring bygget.
Är det något ni tycker att vi skall lägga till? Ändra något. Förslag är välkommna.

jag hade nog gärna sett vitt bakom Swebrickloggan =)

Ras 74

Citat från: Nextuz skrivet 18 November 2010 kl. 23:13jag hade nog gärna sett vitt bakom Swebrickloggan =)

Jag har också tänkt det. Blir det inte för "skrikit" och sticker ut aldeles för mycket om man gör så.
Vi kan absolut testa för att se hur olika alternativ ser ut kanske.
MEZZA!! Mer jobb  :P

Vad tycker andra??

Stigge72

Citat från: Ras 74 skrivet 18 November 2010 kl. 23:20
Citat från: Nextuz skrivet 18 November 2010 kl. 23:13jag hade nog gärna sett vitt bakom Swebrickloggan =)

Jag har också tänkt det. Blir det inte för "skrikit" och sticker ut aldeles för mycket om man gör så.
Vi kan absolut testa för att se hur olika alternativ ser ut kanske.
MEZZA!! Mer jobb  :P

Vad tycker andra??

Står det något skrivet om loggan?
Jag håller med om att det nog borde vara vitt, men det beror lite på hur det blir.

Stigge72

Citat från: Ras 74 skrivet 18 November 2010 kl. 12:47
Kompassros var det med ja.
Om någon hittar en bra så lägg upp länk bild här, så kan Mezza kanske ordna en pixlad bild
till mig, så fixar jag i LDD med den.
hittade den här

här
Annars finns det ju några här... :)