Glumsfield - En Legostad nära mig!

Startat av Glumsfield, 06 Oktober 2017 kl. 22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Glumsfield

Tack för inputen, guys. Kommer fortsatt uppdatera bloggen med bilder för de som vill se uppbygget. Har idag köpt reglar och skall förhoppningsvis få fart på bordsbygget under eftermiddagen, alternativt tidigt nästa vecka...

Glumsfield

Mitt bord är klart! Kommer att rymma 87 basplattor... saknar alltjämt sjutton mörkgröna, men de är på väg från Lego Store.

Underbart!

Nu blir det att småfixa lite i morgon och bara invänta basplattorna, sedan jäklar. =)

Glumsfield

Och nu finns det ett smakprov på Glumsfield nedan:

http://www.glumsfield.wordpress.com

God Jul och Gott Nytt År!

/Lasse

Glumsfield

Håller på med två MOC:s just nu - en Legoaffär och en tågstation. Har ett par BL-beställningar på gång som kommer hjälpa mig att färdigställa byggena men här följer ett par smakprov på respektive bygge:

Hoppas kunna ladda upp en videopresentation i veckan som kommer, med just nu har vi förbenade problem med nätet här ute i skogen (håller på att gräva fiber men det dröjer ett tag till innan allt är up and running).

Gott Nytt År!

/Lasse

Glumsfield

Full tank!

Progress på Legoaffären:

Tågstationen klar utvändigt:

Stenmur runt parkområdet där mitt Ferris Wheel är under construction:

Eigenbrötler

Riktigt härligt! Jag fastnar alltid på bensinmackar när man ser legostäder!  ;D
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Glumsfield

Tack! Kul med lite uppmuntrande kommentarer, alltid kul att visa upp sin pride and joy.  :D

andreaseldh

Glumsfield

Tack! Kan dock inte fullt ta åt mig äran, defaulten är hälften så stor, passade på att köpa två och bygga ihop dem när de var apbilliga på Ge-Kås (350 spänn).

byStfn

Glumsfield

Tack! Kul att du uppskattat den. Hoppas på fortsatt intresse.

Glumsfield

En liten update från The City Of Glumsfield:

Our Ferris Wheel is done:

The Magenta Tree Park:

Träden börjar pluppa upp lite varstans runt om i Glumsfield:

Stenmuren runt parken med vårt Ferris Wheel är klar:

Har påbörjat ännu en MOC – en gammal industribyggnad som kommer att stå tom i bottenvåningen, men med fyra läckra lägenheter på övervåningen. Man kan ju inte ha för mycket bostäder i en Legostad. =)

Joacim

Gillar verkligen din stad härlig inspiration.

Glumsfield

Tusen tack, Joacim! Bygger du själv på en stad?

Joacim

Citat från: Glumsfield skrivet 16 Januari 2018 kl. 08:55
Tusen tack, Joacim! Bygger du själv på en stad?

Jag försöker få till en stad just nu renoverar jag även vårt hus... Jag bygger min stad på moduverseplattor så det som jag beställt plattor och vägar till nu ska bli stadens centrum men på närmaste utställningarna får det vara en byggarbetsplats... ::) :o

Fokus för mig just nu är att få ihop bitar till mina MOCs som kommer att vara stadens Downtown, inspirerade av USAs öst och västkust. Tyvärr som blir många bitar och inte så mycket pengar över för lego...   :'(