Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

75192 Millennium Falcon

Startat av Anders67, 31 Augusti 2017 kl. 19:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Selander

Glendale har en rymlig parkering antar jag, så det kommer gå som smort 😀

Hur många kg väger "eländet" om man skulle ha en tom resväska över....?
Kartongen blir väl mos (inte Mos)....men så är det...

Nextuz

Citat från: CopMike skrivet 05 September 2017 kl. 09:55
Citat från: Lamarider skrivet 05 September 2017 kl. 09:47
Citat från: byStfn skrivet 02 September 2017 kl. 14:12
Citat från: Pekblom skrivet 02 September 2017 kl. 13:15
Jag tror att jag köper min i USA.
Jag får för mig att det blir billigare?

Ska du beställa på nätet får du nog räkna med att betala tull och moms, något som du skulle kunna ha otur att åka på att betala även om du tar med det på flyget pga att värdet är så högt.

Ja, herregud, beställ inte från USA om du inte kan köpa den på plats, blir säkert minst 2000:- extra i tull och postens avgifter.
Lugn och fin, han skriver "i" USA. Jag är säker på att han fysiskt kommer att gå in i en LBS, antagligen i Glendale, LA och köpa den där för att sedan flyga i ljusets hastighet hem med den ;D!
Swoosh bara :D

Peter S

Citat från: Selander skrivet 05 September 2017 kl. 11:11
Glendale har en rymlig parkering antar jag, så det kommer gå som smort 😀

Hur många kg väger "eländet" om man skulle ha en tom resväska över....?
Kartongen blir väl mos (inte Mos)....men så är det...
8,5 kg... De flesta USA-flyg godkänner väl 30 kg i två kolli per person?
https://brickshow.com/2017/08/a-round-up-of-everything-we-know-so-far-about-the-lego-star-wars-ucs-millennium-falcon-75192/

Falken163

Citat från: Lordflintstone skrivet 02 September 2017 kl. 12:15
Kollar av lite intresset för att stå vid öppning på MOS på relasedagen för att hugga en, för att hjälpa BS på traven så det vet om det blir något tryck på det första som kommer ut eller inte
Det är jag som gjort ett inlägg på FB gruppen också så ni behöver inte svara på båda ställena.
Hur många tänker stå i kö vid öppning räcker upp en hand.
Jag funderar på att dra dit och hänga på låset.  :)

Citat från: byStfn skrivet 04 September 2017 kl. 20:53
Så kul att se den bilden wollt! Jag var i MoS nu ikväll och såg den nya bjässen. Efter att ha hälsat på jemakrol på en kaffe i fredags och fått en guidad tur av 2007:an så måste jag säga att jag är helt brädad av den nya nu. Vilken oerhörd detaljrikedom och storlek! Den känns till och med lite större än den gamla, men det kan ha varit inbillning pga hur den displayades i butiken (på sidan, uppställd på kanten). Hoppas den finns i lager till jul :)
Jag var också och kikade på den igår, den såg betydligt detaljrikare ut än 10179.
Jag har gått och grämt mig att jag inte köpte den för drygt 10 år sen, jättekul att Lego beslutat sig att göra en ny version utav den.  :D

Metalpastor

Självklart VILL man ha den - men är det bara jag som undrar hur den kan ha mer än 2.000 bitar fler än förra versionen och ändå inte vara en cm större?
Måste vara väldigt många småbitar som vi ska betala över kronan styck för, eller?

...och som undrar varför de inte gjorde en komplett interiör med gångar mellan rummen istället för några tryckta fejkbrickor som dessutom bara minifigsen kan se...Med det priset hade jag faktiskt väntat mig mer, som interiör eller lite ljus i bakänden eller nått...

Ärligt talat en antiklimax för mig - för jag har svårt att motivera 8.500 spänn för den - även om den naturligtvis är brutalt snygg och fet på alla sätt o vis...

Falken163

Citat från: Metalpastor skrivet 05 September 2017 kl. 14:04
Självklart VILL man ha den - men är det bara jag som undrar hur den kan ha mer än 2.000 bitar fler än förra versionen och ändå inte vara en cm större?
Måste vara väldigt många småbitar som vi ska betala över kronan styck för, eller?

...och som undrar varför de inte gjorde en komplett interiör med gångar mellan rummen istället för några tryckta fejkbrickor som dessutom bara minifigsen kan se...Med det priset hade jag faktiskt väntat mig mer, som interiör eller lite ljus i bakänden eller nått...

Ärligt talat en antiklimax för mig - för jag har svårt att motivera 8.500 spänn för den - även om den naturligtvis är brutalt snygg och fet på alla sätt o vis...
Visst är det så, ser man krasst på det så är det 8500:- för lite plast. Vilket känns helt sjukt.
Det känns mer som att det är Disney´s äganderätt till varumärket som trissar upp priset mer än något annat, men det är en ren spekulation.

Men den ser riktigt cool ut!  8)

Skafte

Jag roade mig med att räkna ut snittpriset per bit på de senaste typ fem årens SW UCS och Falken sticker inte ut. Visst hade man hoppats på bättre när den så OFANTLIGT stor, men nä...

lingonfil

Jag kan tänka mig att den förra UCS-falkens närmast mytiska status och smått otroliga andrahandsvärde har påverkat prissättningen av denna version. Kanske blir andrahandsvärdet på denna version lite rimligare.

Jag kan tänka mig att det är mycket svårare att få ekonomi i stora dyra set iom att det blir små upplagor. Å andra sidan så borde de kunna klämma till med lite högre marginaler när det är "premium"-produkter. Dessutom så är det kanske så att ju dyrare UCS-falken blir desto fler fler av Episode VII falken lär de sälja.

Det är rätt mycket att ta hänsyn till när det kommer till prissättning.

Pekblom

Tanken i så fall är att handla den där. Dela upp legot i våra väskor.
Som jag föredrar att tolka tullens regler är det ingen tull längre då. Men inte tax refund  heller.

Ashman

Jag tyxker det sättet som butikerna displayar Falken på är supersnyggt. Nån som sett den på display som kan beskriva stället? Är det nåt slags plastställ eller sitter fast baktill eller....nån som vet hur? På så vis går den in lite smidigare längs en vägg.

Peter S

Vad har LEGO för tillverkningspolicy på UCSer? Gör de ett litet antal som är slut när de är sålda, som Ideas? Eller försöker man hålla den aktuell ett par år tro? Hur ser historiken ut?

Myko

De har historiskt sett producerats i mycket större utsträckning än Ideas i alla fall.

Nyllet

Citat från: CopMike skrivet 05 September 2017 kl. 09:55
Citat från: Lamarider skrivet 05 September 2017 kl. 09:47
Citat från: byStfn skrivet 02 September 2017 kl. 14:12

Ska du beställa på nätet får du nog räkna med att betala tull och moms, något som du skulle kunna ha otur att åka på att betala även om du tar med det på flyget pga att värdet är så högt.

Ja, herregud, beställ inte från USA om du inte kan köpa den på plats, blir säkert minst 2000:- extra i tull och postens avgifter.
Lugn och fin, han skriver "i" USA. Jag är säker på att han fysiskt kommer att gå in i en LBS, antagligen i Glendale, LA och köpa den där för att sedan flyga i ljusets hastighet hem med den ;D!

Hade den bara varit lite större, så kan man modda den med lite PF och flyga hem i den. :)

clali969

Toy's R Us kommer saluföra denna framöver enligt deras kundtjänst.

Priset lär väll inledningsvis ligga på samma som Lego's gissar jag. Förhoppningsvis lägger väll sig någon nätbutik lite inunder så man kan nyttja Toy's pricematch på lego.

jemakrol

Citat från: byStfn skrivet 04 September 2017 kl. 20:53
Så kul att se den bilden wollt! Jag var i MoS nu ikväll och såg den nya bjässen. Efter att ha hälsat på jemakrol på en kaffe i fredags och fått en guidad tur av 2007:an så måste jag säga att jag är helt brädad av den nya nu. Vilken oerhörd detaljrikedom och storlek! Den känns till och med lite större än den gamla, men det kan ha varit inbillning pga hur den displayades i butiken (på sidan, uppställd på kanten). Hoppas den finns i lager till jul :)

:) Säg inte så. Nu måste jag ju också ha den! Som om jag inte "var tvungen" innan... Och folk undrar hur de ska displaya den och få plats med den. Utmaningen kommer när man ska både den nya och 10179! :D ;)
flickr|insta|fb|www
It's a mother beautiful bridge and it's gonna be there, ok?