Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

75192 Millennium Falcon

Startat av Anders67, 31 Augusti 2017 kl. 19:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Boathill

Disney ska ju ha sin andell på SW till skillnad mot Ninjago så inte så konstigt rycker jag.
Region Hufvudstaden

Risgrynsgrot

Tycker det är ett helt okej pris. Finns ju värre Star Wars-set t ex Sith Infiltratorn som var helt sjukt prissatt.

8500 sparar man ju ihop på ett halvår eller så, och ger en enorm wowfaktor - mycket mer än vad 8500 i vanliga set gör ä.

DickBrick

Det är styvt när man precis köpt Ninjago city alla blindbagsen och fiskaffären.
Varför ska allt coolt komma inom loppet av en månad :)

KallEl75

Seriöst borde det gå att styra upp inköp från England på detta set.

Lordflintstone

Kollar av lite intresset för att stå vid öppning på MOS på relasedagen för att hugga en, för att hjälpa BS på traven så det vet om det blir något tryck på det första som kommer ut eller inte
Det är jag som gjort ett inlägg på FB gruppen också så ni behöver inte svara på båda ställena.
Hur många tänker stå i kö vid öppning räcker upp en hand.

Pekblom

Jag tror att jag köper min i USA.
Jag får för mig att det blir billigare?

byStfn

Citat från: Pekblom skrivet 02 September 2017 kl. 13:15

Ska du beställa på nätet får du nog räkna med att betala tull och moms, något som du skulle kunna ha otur att åka på att betala även om du tar med det på flyget pga att värdet är så högt.

Nyllet

Jag har jättedålig koll på SW-set rent generellt, men på S@H finns ju tre stycken Millennium Falcon - , och
Den äldsta har av naturliga skäl gått ut sortimentet, men den sistnämnda kan man ju köpa (back order) för 1699 kr. Är den väldigt mycket mindre / färre detaljer än den nya 75192 som kostar 5 ggr (!) mer?

Tycker priset på den nya Falken är oskäligt högt ... tur att man inte är SW-fan.  :)

TrickBrick

Kommer garanterat köpa denna  8)

Kanske ingen dum idé att åka till MoSet och köpa den där, få se om jag är ledig den dagen.

wollt

Citat från: Nyllet skrivet 04 September 2017 kl. 12:05
Jag har jättedålig koll på SW-set rent generellt, men på S@H finns ju tre stycken Millennium Falcon - , och
Den äldsta har av naturliga skäl gått ut sortimentet, men den sistnämnda kan man ju köpa (back order) för 1699 kr. Är den väldigt mycket mindre / färre detaljer än den nya 75192 som kostar 5 ggr (!) mer?

Tycker priset på den nya Falken är oskäligt högt ... tur att man inte är SW-fan.  :)

Den stora skillnaden är de ca 6200 fler bitarna i den dyra.

Fler bitar genererar i detta fallet en mycket större modell.
Bilden jag bifogar är gamla varianter på millennium falcon, men skillnaden mellan modellerna är ungefär samma på de du listar, dyrast är störst osv osv.   :)

Nyllet

Tack den tydliga jämförelsen, wollt.

Det förklarar prisskillnaderna också. :)

byStfn

Så kul att se den bilden wollt! Jag var i MoS nu ikväll och såg den nya bjässen. Efter att ha hälsat på jemakrol på en kaffe i fredags och fått en guidad tur av 2007:an så måste jag säga att jag är helt brädad av den nya nu. Vilken oerhörd detaljrikedom och storlek! Den känns till och med lite större än den gamla, men det kan ha varit inbillning pga hur den displayades i butiken (på sidan, uppställd på kanten). Hoppas den finns i lager till jul :)

DickBrick

Den näst största ser sämst ut med.
Cockpiten ser off ut och radien är väldigt bruten.

Lamarider

Citat från: byStfn skrivet 02 September 2017 kl. 14:12

Ska du beställa på nätet får du nog räkna med att betala tull och moms, något som du skulle kunna ha otur att åka på att betala även om du tar med det på flyget pga att värdet är så högt.

Ja, herregud, beställ inte från USA om du inte kan köpa den på plats, blir säkert minst 2000:- extra i tull och postens avgifter.

CopMike

Citat från: Lamarider skrivet 05 September 2017 kl. 09:47
Citat från: byStfn skrivet 02 September 2017 kl. 14:12

Ja, herregud, beställ inte från USA om du inte kan köpa den på plats, blir säkert minst 2000:- extra i tull och postens avgifter.
Lugn och fin, han skriver "i" USA. Jag är säker på att han fysiskt kommer att gå in i en LBS, antagligen i Glendale, LA och köpa den där för att sedan flyga i ljusets hastighet hem med den ;D!