Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SHIPtember 2017

Startat av o0ger, 10 Augusti 2017 kl. 10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Zilmrud

Citat från: drdoddo skrivet 11 Augusti 2017 kl. 19:35
Tveksam om jag kommer kunna vara med i år...dock var d ju väääldigt roligt sist...🤔  Får se helt enkelt om jag kommer på nån vettig ide å har bitar nog att ro hem det.

Äsch! Du byggde ju två förra året XD
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

lingonfil

Jag började bygga ett SHIP för några dagar sen men just nu står det still. Jag har inte velat lägga upp npgra WIP-bilder innan jag bestämt mig för att försöka slutföra. Vi får se...

drdoddo

Citat från: Zilmrud skrivet 07 September 2017 kl. 15:21
Citat från: drdoddo skrivet 11 Augusti 2017 kl. 19:35
Tveksam om jag kommer kunna vara med i år...dock var d ju väääldigt roligt sist...🤔  Får se helt enkelt om jag kommer på nån vettig ide å har bitar nog att ro hem det.

Äsch! Du byggde ju två förra året XD
Haha, förvisso. Men d blir nog nåt i år också ser d ut som...😛 Har fegat lite med WIP-bilder men återkommer inom kort med detta då jag ser ut att ro i-land det även detta år.

drdoddo

Here we go ;)

Hade ärligt talat inte en susning om vad jag ville bygga annat än att jag ville utmana mig själv lite. Letade runt lite i ungarnas DUPLO-låda (#o0ger, haha!) och hittade några bitar som jag tyckte såg rätt coola ut. Börjat få upp farten nu så dags att bjuda på lite WIP-bilder så det händer nåt i denna tråd ;)

Introducing the DUPLO destroyer (working title, may come to change).

SHIPtember 2017 WIP day 1-3 by Andreas Lenander, on Flickr

o0ger

Härligt! :D jag har själv funderat på att använda de där pelarna flera gånger.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Citat från: lingonfil skrivet 08 September 2017 kl. 06:46
Jag började bygga ett SHIP för några dagar sen men just nu står det still. Jag har inte velat lägga upp npgra WIP-bilder innan jag bestämt mig för att försöka slutföra. Vi får se...
Lägg upp lite i hemlighet här så kanske d kommer ideér som gör att du ror hem det?

Citat från: o0ger skrivet 09 September 2017 kl. 17:42
Haha, tackar! De var de enda roliga bitarna jag hittade å tänkte att nåt kul borde man ju kunna göra med dem. Har ångrat mig typ 7 ggr...haha! Ffa färgschemat som det fuckar upp en del då jag varit sugen på att konvertera till CS eller liknande. Men det blir en rolig utmaning å jag tror att det kommer bli helt ok till slut. Var har vi Swestar förresten? ;)

swestar

Citat från: drdoddo skrivet 09 September 2017 kl. 19:00
Citat från: lingonfil skrivet 08 September 2017 kl. 06:46
Lägg upp lite i hemlighet här så kanske d kommer ideér som gör att du ror hem det?

Citat från: o0ger skrivet 09 September 2017 kl. 17:42
Haha, tackar! De var de enda roliga bitarna jag hittade å tänkte att nåt kul borde man ju kunna göra med dem. Har ångrat mig typ 7 ggr...haha! Ffa färgschemat som det fuckar upp en del då jag varit sugen på att konvertera till CS eller liknande. Men det blir en rolig utmaning å jag tror att det kommer bli helt ok till slut. Var har vi Swestar förresten? ;)
En kraftig förkylning sedan 2-3 veckor tillbaka i tiden tillsammans med att jag börjat ett nytt jobb har tagit all min energi för tillfället. Därav blir det inget SHIP för mig i år, tyvärr. Du får axla swebrick's SHIP-bygge själv i år drdoddo ser det ut som.  ;) :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

drdoddo

Citat från: swestar skrivet 09 September 2017 kl. 20:18
En kraftig förkylning sedan 2-3 veckor tillbaka i tiden tillsammans med att jag börjat ett nytt jobb har tagit all min energi för tillfället. Därav blir det inget SHIP för mig i år, tyvärr. Du får axla swebrick's SHIP-bygge själv i år drdoddo ser det ut som.  ;) :)
Trist man, krya på dig. Jag får försöka bära fanan högt och hoppas att någon annan också får blodad tand. Fortfarande mycket kvar av september ;)

drdoddo

Gårdagen var hyfsat produktiv då resten av familjen ligger sjuka  ::)

SHIPtember 2017 WIP day 4. by Andreas Lenander, on Flickr

Magnus den store

Duplo har en del guldkorn. Snyggt integrerat.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

drdoddo

Citat från: Magnus den store skrivet 10 September 2017 kl. 15:26
Duplo har en del guldkorn. Snyggt integrerat.
Tack så mycket :) Svårt att få till en bra bild bara som visar dem på ett vettigt sätt när allt e klart  ???

drdoddo

Här har vi då det färdiga skeppet. USS Column 57888-class destroyer. Mäter ca 115 studs, byggtid 6 dgr.

SHIPtember 2017 Column - 57888 class destroyer by Andreas Lenander, on Flickr

andreaseldh

Tjusigt! Och fiffigt namn...

drdoddo

Anders67

Imponerad som vanligt, snabbt och med massor av kvalitet!