Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SHIPtember 2017

Startat av o0ger, 10 Augusti 2017 kl. 10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

It's happening

Jag kommer nog förmodligen inte kunna vara med i år. Vad har ni andra för planer?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

Har nog inte heller tid, måste bygga till Skärbäck.

Illuwatar

Får se om jag gör något för detta - dessa långa skepp tar sådan plats att förvaras och transporten till utställningar är lite bökig...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Peter S

Har inget Flickr-konto så jag blir inte med i den officiella tävlingen. Men det kanske är ett bra tillfälle att börja bygga ändå?

humlan

Jag har en latent idé, men jag kommer nog inte hinna iår heller   :(
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

drdoddo

Tveksam om jag kommer kunna vara med i år...dock var d ju väääldigt roligt sist...🤔  Får se helt enkelt om jag kommer på nån vettig ide å har bitar nog att ro hem det.

Kwagge

Citat från: Peter S skrivet 10 Augusti 2017 kl. 12:37
Har inget Flickr-konto så jag blir inte med i den officiella tävlingen. Men det kanske är ett bra tillfälle att börja bygga ändå?

El dags att skaffa ett konto  ;)

andreaseldh

Citat från: Kwagge skrivet 11 Augusti 2017 kl. 19:56

EN fördel med flickr är att man inte behöver bekymra sig om att ens högupplösta bilder eventuellt skulle vara för stora för Swebrick alternativt oroa sig för att skala ner bilderna för mycket så att detaljerna försvinner.

En liten nackdel skulle kunna vara lotteriet med hur ful bilden blir om höjd/bredd-förhållandet är något annat än liggande 4:3. Men det brukar alltid lösa sig när man klickar på bilden!

Peter S

Citat från: andreaseldh skrivet 11 Augusti 2017 kl. 21:19

EN fördel med flickr är att man inte behöver bekymra sig om att ens högupplösta bilder eventuellt skulle vara för stora för Swebrick alternativt oroa sig för att skala ner bilderna för mycket så att detaljerna försvinner.

En liten nackdel skulle kunna vara lotteriet med hur ful bilden blir om höjd/bredd-förhållandet är något annat än liggande 4:3. Men det brukar alltid lösa sig när man klickar på bilden!
Möjligen det då. Men min morot att bygga är ju inte att visa upp mig på webben. Fast jag minns ju den söta smaken i munnen när någon sugit upp mitt bidrag till plast from the past och hyllade den. Fast då kommer det ju andra kvaliteer till också förutom själva byggandet. Fotografering typ.

Kwagge

Citat från: Peter S skrivet 11 Augusti 2017 kl. 22:32
Citat från: andreaseldh skrivet 11 Augusti 2017 kl. 21:19

Möjligen det då. Men min morot att bygga är ju inte att visa upp mig på webben. Fast jag minns ju den söta smaken i munnen när någon sugit upp mitt bidrag till plast from the past och hyllade den. Fast då kommer det ju andra kvaliteer till också förutom själva byggandet. Fotografering typ.

Fast själva fotograferingen bryr inte jag mig om iaf  ;)

Man kan välja att inte ha bilderna är "public". Jag har några sådana album. Sen behöver man inte lägga de i någon grupp, då ser "bara" de som följer dig bilderna.

Jag ser det också som att spara sina bilder i ett moln.

Lite off topic nu  ;)

Magnus den store

Redan dags! Jag kommer följa det men jag har inte tid att delta. Har inte ens fotat det som jag har färdigställt långt efter senaste shiptember.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

lingonfil

Jag ska försöka bygga. Oklart om det blir ett officiellt SHIPTemberbidrag. Jag hade förhoppningen att få hem lite bulkbitar i tid. Då tänkte jag bygga ett nytt SHIP. Men det ser mörkt ut på den fronten så jag tror jag att jag nog bara kommer att göra en version två av mitt förra skepp. Jag har lite lösa planer på att göra en tvådelad stomme för att underlätta vid transport. Kanske något för dig också Illuwatar? =)

Min plan är att köra vidare på Borto... eller jag menar Exodus. Bygga lite fler mindre skepp runtikring och kanske lite fler asteroider.

Wolcker

Skulle vilja vara med men väntar på LUGen för delar som behövs =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

lingonfil

Citat från: Anders67 skrivet 14 Augusti 2017 kl. 20:10
Inget nytt på Ambassadörsforumet förutom att de har påbörjat skeppning till länder utanför EU som vanligt är prioriterade pga den längre logistik vägen. Och det verkar som de har 31a oktober som internt deadline då alla bulker ska vara utlevererade.

Så i bästa fall kommer bitarna en månad för sent. =/

o0ger

Inte mycket liv i den här tråden :(

Jag har precis fått en idé som gör att jag eventuellt kan kombinera SHIPtember med Rebricks Star Wars-tävling. Får se om jag lyckas. Jag vill inte lägga upp några WIP-bilder eftersom jag tänkte hålla mitt bidrag hemligt tills det är klart.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!