Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig series 3

Startat av Peewit, 18 September 2010 kl. 23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Fick förresten ett mail från Hikmet nu att figurerna finns i lager! http://www.hikmet.se/Group.aspx?Group=2931&History=1615

Skrytsson

Men Micke: Punkter på baksidan eller inte punkter? Går det att identifiera dem?

micke

Citat från: Skrytsson skrivet 10 Januari 2011 kl. 14:05

Vet inte då jag inte fått mina lösa figurer än utan bara en låda. Öppnar inte den då den skall "ligga" till sig med dem andra
Kan återkomma så snart jag fått hem mina lösa som skall öppnas
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 10 Januari 2011 kl. 14:10
Citat från: Skrytsson skrivet 10 Januari 2011 kl. 14:05

Vet inte då jag inte fått mina lösa figurer än utan bara en låda. Öppnar inte den då den skall "ligga" till sig med dem andra
Kan återkomma så snart jag fått hem mina lösa som skall öppnas

Var köpte du den? Utomlands eller i Sverige?

Den officiella release-dagen är imorgon, enligt BR. Dock har ingen BR-butik i Sverige fått in dem, packat upp och lagt in dem i systemet än. Hikmet har dem och beställer man innan kl 15 får man dem dagen efter. Men innan jeg beställer skulle jag vilja veta: någon som känner till hur det är nu - går det att identifiera dem eller ej?

Etzel

OM det inte finns punkter så finns det ju också alternativet att känna genom påsen. Om man kan sitta hemma i lugn och ro och känna så tror jag nog att man kan identifiera dem ganska säkert då.

Lade just en beställning på en låda från Hikmet (+ 7306 Pharaoh's quest och 5766 Log Cabin)  ;D

Skafte

Jag med, fast med en Bounty Hunter Ship som extra...

Tack för infon!

Skrytsson

Citat från: Etzel skrivet 10 Januari 2011 kl. 14:23
Lade just en beställning på en låda från Hikmet

Jag med  :D

OM det inte finns punkter så finns det ju också alternativet att känna genom påsen. Om man kan sitta hemma i lugn och ro och känna så tror jag nog att man kan identifiera dem ganska säkert då.

"Känna-metoden" är aldrig hundraprocentig. Många figurer är snarlika varandra, t ex Baseball Player och Rapper. Även om det kanske oftast går i lugn och ro så kommer det bli mycket svårt att plocka på sig favoritfigurerna i en fysisk butik där det är fullt med folk och aktivitet.

Skrytsson

Lade just en beställning på en låda från Hikmet

Citat från: Skafte skrivet 10 Januari 2011 kl. 14:26
Jag med

Citat från: Skrytsson skrivet 10 Januari 2011 kl. 14:28
Jag med  :D

Då serie 2 var ny tog Hikmet in 100 lådor som alla gick åt under loppet av bara några dagar. Undra hur många lådor de har tagit in den här gången samt hur länge de kommer att räcka. :D

Skafte

Swebrick borde höra med Hikmet om medlemmar kan få ännu bättre pris eller kanske spons till tävlingar etc, så mycket som vi verkar köpa därifrån. Det här var min första order, väldigt enkelt att shoppa och betala. Hoppas frakten går smidigt också.

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 10 Januari 2011 kl. 14:36
Swebrick borde höra med Hikmet om medlemmar kan få ännu bättre pris eller kanske spons till tävlingar etc, så mycket som vi verkar köpa därifrån. Det här var min första order, väldigt enkelt att shoppa och betala. Hoppas frakten går smidigt också.

Instämmer! Detta är 4:e gången jag handlar hos dem. Har alltid fått ett sms vid 12-tiden dagen därpå där det står att paketet är redo att hämta ut hos mitt postombud: leveranstiden har aldrig varit länge än 1 dag!

SuperMario

Citat från: Etzel skrivet 10 Januari 2011 kl. 14:23Lade just en beställning på en låda från Hikmet (+ 7306 Pharaoh's quest och 5766 Log Cabin)  ;D
Vi handlade samma saker, ungefär. Jag lade till några småset.

Fredrik

Inga fler som kan tänka sig at dela en låda? Jag är en citymänniska så gillar man Elfs och Samurajer så kan ett delande med mig vara intresant.

micke

Kan bara instämma med hur smidigt det är att handla ifrån Hikmet. Har också alltid fått min leverans dagen efter
Mvh
Micke

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 10 Januari 2011 kl. 15:16
Kan bara instämma med hur smidigt det är att handla ifrån Hikmet. Har också alltid fått min leverans dagen efter

Var köpte du din låda?  :)

micke

Citat från: Skrytsson skrivet 10 Januari 2011 kl. 15:20
Citat från: micke skrivet 10 Januari 2011 kl. 15:16

Var köpte du din låda?  :)
¨
Från en kompis som tagit med sig dem hem från en resa.
Nu har jag dock läst att det verkar finnas olika varianter i lådorna så för att vara på "the safe" side får jag nog beställa en från Hikmet också
Mvh
Micke