Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig series 3

Startat av Peewit, 18 September 2010 kl. 23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Citat från: Fredrik skrivet 10 Januari 2011 kl. 15:07
Inga fler som kan tänka sig at dela en låda? Jag är en citymänniska så gillar man Elfs och Samurajer så kan ett delande med mig vara intresant.

@Fredrik: Jag la just in en best. på en låda + mer. Kan gärna dela med mig. Av cityfigs är det bara basebollspelarna som jag vill ha flera av, som gammal outfielder. PM mig om vad du är intersserad av.

Wineyard

Citat från: dalle skrivet 10 Januari 2011 kl. 18:04
Inga fler som kan tänka sig at dela en låda? Jag är en citymänniska så gillar man Elfs och Samurajer så kan ett delande med mig vara intresant.

@Fredrik: Jag la just in en best. på en låda + mer. Kan gärna dela med mig. Av cityfigs är det bara basebollspelarna som jag vill ha flera av, som gammal outfielder. PM mig om vad du är intersserad av.

Är intresserad av samurajen, sumobrottaren och alven, lust att dela med dig?

Fredrik

Citat från: Wineyard skrivet 10 Januari 2011 kl. 19:11
Citat från: dalle skrivet 10 Januari 2011 kl. 18:04

Är intresserad av samurajen, sumobrottaren och alven, lust att dela med dig?

Jag pratade med SuperMario innan och han verkar vara intresserad av att dela med mig men ifalldet inte skulle bli nått av det så kan ju vi dela :)

sweMezza

Eftersom jag missade både serie 1 och 2 från Hikmet har jag tjatat på Håkan sen det kom upp i listan. Ni vet väl alla att man kan lägga en bevakning på produkter som är slutsålda? Hålla muspekaren äver "Slut"-knappen så får ni upp en ruta där ni anger e-postadress.

Slog själv till på en låda av serie 3 idag. Precis som Etzel så kliade det i fingrarna över Log Cabin och Pharao's Quest (Scorpion Pyramid, Scarab Attack, Golden Staff Guardians och Flying Mummy Attack).

Tips: Hikmet verkar bara ha två lådor kvar i lager. Lägger man fler än vad som finns i lager i kundkorgen varnar den och lägger bara till så många som finns i systemet. Perfekt för att kolla om de har mycket av ett set eller inte.

Skrytsson

Citat från: sweMezza skrivet 10 Januari 2011 kl. 21:57
Tips: Hikmet verkar bara ha två lådor kvar i lager. Lägger man fler än vad som finns i lager i kundkorgen varnar den och lägger bara till så många som finns i systemet. Perfekt för att kolla om de har mycket av ett set eller inte.

Det gick fort. Dock verkar det som att de begränsar antal av en produkt per kund ibland. Då serie 2 såldes verkade de bara ha 5 st lådor kvar ett ganska bra tag. Det visade sig att andra på foumet hade köpt under tiden men att jag fortfarande kunde lägga till 5 st i kundkorgen.

Sun

Kan någon vänlig själ bekräfta eller dementera pricksystemets giltighet nu när så många tycks ha köpt hela lådor.
Vad gäller? Kan man identifiera innehållet utan att behöva "känna sig fram"?

Skrytsson

Citat från: Sun skrivet 10 Januari 2011 kl. 23:34
Kan någon vänlig själ bekräfta eller dementera pricksystemets giltighet nu när så många tycks ha köpt hela lådor.
Vad gäller? Kan man identifiera innehållet utan att behöva "känna sig fram"?

Jag kan ge dig respons om 14 timmar.

Skrytsson

Vilken butikskedja lyckades du hitta figurerna i?

Peewit

lekia, i mölndalsbro...

Etzel

Nu har jag gått igenom alla mina påsar som jag fick idag. Pricksystemet är inget jag skulle rekommendera, jag använde klämma-på-påsen-metoden och det gick riktigt bra. Fick 4 fiskare i min låda  ;D

SuperMario

Citat från: Etzel skrivet 11 Januari 2011 kl. 17:49Fick 4 fiskare i min låda  ;D
Va? Är antalet figs helt random, alltså?

dalle

Citat från: SuperMario skrivet 11 Januari 2011 kl. 17:51
Citat från: Etzel skrivet 11 Januari 2011 kl. 17:49Fick 4 fiskare i min låda  ;D
Va? Är antalet figs helt random, alltså?
Lugn Mario, det är bara Etzels vanliga tur. ;)

Etzel

^Haha ja det är väl det  :D

Här är vad jag hade i min låda totalt:
Fiskare 4
Piloter 4
Indianhövdingar 3
Samurajer 4
Snowboardåkare 3
Cyborgs 3
Sumobrottare 5
Mumier 5
Alver 3
Tennisspelare 4
Racerförare 5
Gorillakostymkillar 4
Aliens 3
Hula hula-dansare 3
Rappare 3
Baseballspelare 4

Skafte

Är du 100% säker, har du öppnat eller gått på "the magic touch"?

Verkar ju lovande, sandgröna fiskar och det där skägget hör till de mest intressanta bitarna i hela serien...

Stigge72

Med eller utan "prickar"?