Nytt tema: Pharoas Quest + andra nyheter

Startat av Etzel, 16 September 2010 kl. 12:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Citat från: Peewit skrivet 28 September 2010 kl. 19:41
Citat från: Mirandir skrivet 28 September 2010 kl. 19:29
insåg just att 2516 Ninja Training ser ut att innehålla minst 2 vita och 2 svarta runda 1x1 plattor med hål i mitten...

tre vita och en svart är det va? hmm.. denna konstruktion ser rätt märklig ut.. kan väll lika gärna vara delen under som inte är en vanlig antenn.. har svårt att förstå att de skulle göra en ny mold bara för en sån sak. Är det nya delar borde de dyka upp i andra set också...

Du har nog rätt om att det är tre vita. Men det är hur som hellst två svarta sådana. En ovanpå och en under de tre vita. Och jo de har hitills varit i princip exklusiva (med undantag för ett promo-set) för brädspelen och då enbart i vitt.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Peewit

Citat från: Peewit skrivet 16 September 2010 kl. 23:02
Citat från: Etzel skrivet 16 September 2010 kl. 22:22
En ganska stor och ganksa suddig bild på 7985 Temple of Atlantis finns på imperiumdersteine.de
Jag är lite besviken på kolonnerna men de är fortfarande ett mycket välkommet tillskott  :)
Och fisk-mannen är ju askul!  :D

jag är mest intresserad av hur gubben bakom D:et i confidential ser ut. Tror inte jag kommer köpa det här settet men en skarp bild på honom kan få mig att ändra mig...

!!! De nya bilderna har stämpeln på ett annat ställe. !!! Det ÄR en guldfärgad spartan-hjälm och benen verkar vara från guldriddaren i drawbridge defence.... nu blir jag kanske tvungen att tänka om....

mechamike

Hittade någon som redan lagt vantarna på Pharaohs Quest Golden Staff Guardians

Har Scaraben ett hjul under sig? ???
Annars gillar jag de printade minifigurerna..

?

Stigge72

Citat från: mechamike skrivet 15 November 2010 kl. 14:49
Hittade någon som redan lagt vantarna på Pharaohs Quest Golden Staff Guardians

Annars gillar jag de printade minifigurerna..

Det ser ut som gubbarna har de som sköldar, så det är nog någon sorts handtag på under-/baksidan.

Etzel

Citat från: mechamike skrivet 15 November 2010 kl. 14:49
Nej, de är ju tänkta att användas som sköldar så det är bara en vanligt horisontellt handtag.

Hoppas setten kommer till Sverige snart också  ::)

mechamike

Ah.. ett hantag givetvis så fel man kan ha..
Hoppas även jag att set'en dyker upp. Dkred och tan är alltid mums.

Noterade att bilderna farbsman tagit  även dykt upp på EB nyhetsida tack vare superkalle.
?

pacc

Tänk om de gjort marknadsståndet och varubilen till city istället för duplo.

Gillade verkligen duplo innan vi bytte upp oss till lego men serien hade stora
problem med bra design som inte passade ihop, hade man kunnat bygga tåg av bilarna
hade lekbarheten varit 3-4 gånger större. De senaste  lastbilarna med stor motorhuv
och den obligatoriska långtradarfångtransporten antar jag är en anpassning till
något stort totalitärt land i väster där barnen ser sånt dagligen, vi måste väl vänja våra barn.

Atlantis ser häftigt ut för Moc'ar, men med det och creatorserien så lär väl priset döda habegäret.
Annars är det väldigt säljande, av de set som verkar utgå.

Peewit

Citat från: Mirandir skrivet 28 September 2010 kl. 21:18
Citat från: Peewit skrivet 28 September 2010 kl. 19:41
Citat från: Mirandir skrivet 28 September 2010 kl. 19:29
insåg just att 2516 Ninja Training ser ut att innehålla minst 2 vita och 2 svarta runda 1x1 plattor med hål i mitten...

tre vita och en svart är det va? hmm.. denna konstruktion ser rätt märklig ut.. kan väll lika gärna vara delen under som inte är en vanlig antenn.. har svårt att förstå att de skulle göra en ny mold bara för en sån sak. Är det nya delar borde de dyka upp i andra set också...

Du har nog rätt om att det är tre vita. Men det är hur som hellst två svarta sådana. En ovanpå och en under de tre vita. Och jo de har hitills varit i princip exklusiva (med undantag för ett promo-set) för brädspelen och då enbart i vitt.

På de nya bilderna ser man nu att antennen sitter bakom och inte genom de runda platta ettorna... så var det med det....

Mirandir

Citat från: Peewit skrivet 17 November 2010 kl. 11:21

På de nya bilderna ser man nu att antennen sitter bakom och inte genom de runda platta ettorna... så var det med det....

Jo, noterade också det. Till på köpet så har ju biker-skelettet tappat hjälmen. :(

Men det finns åtminstone en sak kvar att glädja sig åt: Minifigkaststärnor! :P
Legobloggen: http://legobloggen.com

mechamike

Nu finns det en recension på: 7327 Scorpion Pyramid på Eurobricks.

Mest glad blir jag nog över Anubis

Och den här formen gör möjliggör att bygga Horus

?

Dreadcore

Gillar verkligen designen på pyramiden och de nya gubbarna! Kan mycket väl bli nått jag köper :)