Nytt tema: Pharoas Quest + andra nyheter

Startat av Etzel, 16 September 2010 kl. 12:52

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Citat från: Etzel skrivet 16 September 2010 kl. 15:09
CitatAlien (wie aus Spac-police mit Glubschaugen

Utomjording ( med någonting som jag inte vet vad det betyder, strålpistol förmodligen)

Jag tror det är ett "Bug-Eyed Monster" - i varje fall betyder augen ögon. Wie aus Spac-police betyder nog "som i Space Police". I den här stilen alltså: http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?M=sp111
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

mechamike

Citat från: CopMike skrivet 16 September 2010 kl. 18:07
Någon som besökt Legolands nya attraktion Templet?
http://www.legoland.dk/sv/Upplev-LEGOLAND/Aktiviteter/Adventure-Land1/TEMPLET/

;) ;) ;)

Micke

Min bror, hans sambo med barn grabb på 10..
Samtliga blev besvikna..  :-\

Däremot så var tydligen den åkturen man kan programmera själv kul.

Men jag förstår var du syftar.. Smart marknadsföring om dock lite långsökt..
?

Etzel

Det finns bilder på vissa av 2011 år City-set på LowLugs (Nederländskt) forum: länk
Polis och Rymdraketbas är det som gäller.

Mirandir

Polistemat är en besvikelse. Man hade ju hoppats på lite nytänkande men det är ju nästan identiskt med förra omgången. Polishuset är större, men fulare. Enda som är lite intressant är den där polisbåten.

Gällande city-rymd så är väl mitt första intryck ett nja. Uppskjutningsrampen ser ut att kunna innehålla ett par användbara bitar. Men samtidigt ser den ut att ligga i tusenkronorsklassen. Så det är tveksamt om jag kommer att skaffa den.

Synd på nosen på rymdfärjan, även om det var ganska förväntat att de skulla använda just den där saken...

Men det är ju förstaintryck från rätt suddiga prelimbilder. Förhoppningsvis ser de bättre ut när de väl kommer i butik.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Etzel

En ganska stor och ganksa suddig bild på 7985 Temple of Atlantis finns på imperiumdersteine.de
Jag är lite besviken på kolonnerna men de är fortfarande ett mycket välkommet tillskott  :)
Och fisk-mannen är ju askul!  :D

Peewit

Citat från: Etzel skrivet 16 September 2010 kl. 22:22
En ganska stor och ganksa suddig bild på 7985 Temple of Atlantis finns på imperiumdersteine.de
Jag är lite besviken på kolonnerna men de är fortfarande ett mycket välkommet tillskott  :)
Och fisk-mannen är ju askul!  :D

jag är mest intresserad av hur gubben bakom D:et i confidential ser ut. Tror inte jag kommer köpa det här settet men en skarp bild på honom kan få mig att ändra mig...

Dreadcore

Citat från: Peewit skrivet 16 September 2010 kl. 23:02
jag är mest intresserad av hur gubben bakom D:et i confidential ser ut. Tror inte jag kommer köpa det här settet men en skarp bild på honom kan få mig att ändra mig...

Om översättningen stämmer så är det nog statyn som benämns "a military statue" och kan tänka mig att det är en lätt modifierad och guldig version av Atlantis Portal Emperor

robban

Ska jag vara helt ärlig så gillade jag polisstationerna/brandstationerna när dom var endast 32x32 baseplate i storlek, var ju mycket lättare att få dom att passa ihopa med vägplatorna, och lättare att förflytta på den tiden... Måste vara tufft för kidsen nu för tiden..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Ferdik

Citat från: Etzel skrivet 16 September 2010 kl. 21:15
Det finns bilder på vissa av 2011 år City-set på LowLugs (Nederländskt) forum: länk
Polis och Rymdraketbas är det som gäller.

Ny sluttande vindruta på policevanen och vanen till rymdshuttle!  :)

EDIT: Såg att någon redan upptäckt detta på Eurobricks, men men  :)

de Gothia

Citat från: robban skrivet 16 September 2010 kl. 16:13
Citat från: de Gothia skrivet 16 September 2010 kl. 14:06

det stod inget om kingdoms?

Kingdoms kommer i juni har jag hört, så det kommer iallafall igen kommer bli besviken....

juni?! ska vi bara ha de gamla setten fram tills dess?!  :'(

insurrection

Citat från: Dreadcore skrivet 16 September 2010 kl. 23:37

Om översättningen stämmer så är det nog statyn som benämns "a military statue" och kan tänka mig att det är en lätt modifierad och guldig version av Atlantis Portal Emperor

Han ser ju dock ut att ha en minifigserie2-hoplit-hjälm. Men det borde han väl inte ha för minifigsen där skulle vara unika? Eller? Är ju iofs mkt preliminära bilder så de kan ju bytas ut.

Nextuz

Citat från: freddan skrivet 16 September 2010 kl. 18:45
Jag väntar på hur den nya "supercar" kommer att se ut......stod nåt om PF funktioner som öppnar huv och dörrar. Tror inte det blir nån större skräll  :-\
Nummer på den? :O

Etzel

Citat från: Nextuz skrivet 17 September 2010 kl. 15:45
Citat från: freddan skrivet 16 September 2010 kl. 18:45
Jag väntar på hur den nya "supercar" kommer att se ut......stod nåt om PF funktioner som öppnar huv och dörrar. Tror inte det blir nån större skräll  :-\
Nummer på den? :O
8070 Super Car 109,99€

mechamike

2011 Set'et Creator log cabin var ju ett litet annorlunda hus mot de tidigare vi sett.. Lite dåliga bilder men annorlunda idé.

Edit*
Ser ut som en kanadensare i vattnet bredvid stugan  :D
?

Peewit

Citat från: insurrection skrivet 17 September 2010 kl. 15:43
Citat från: Dreadcore skrivet 16 September 2010 kl. 23:37

Han ser ju dock ut att ha en minifigserie2-hoplit-hjälm. Men det borde han väl inte ha för minifigsen där skulle vara unika? Eller? Är ju iofs mkt preliminära bilder så de kan ju bytas ut.

ja plymen ser lite hög ut för "atlantis portal emperor" gubben men jag tycker harnesket liknar hans.. men som du säger det är ju en preliminärbild så den kan ju se helt annorlunda ut sen. Som sagt om han visar sig vara riktigt snyggkan det bli ett köp..annars avstår jag nog...