Nytt tema: Pharoas Quest + andra nyheter

Startat av Etzel, 16 September 2010 kl. 12:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

1001steine.de verkar de ha fått nys om nästa års set. Länk

Det jag tycker verkar mest intressant är det egyptiska temat, Pharoas Quest. Förmodligen ett Adventurers-liknande tema då det tydligen finns med både ett biplan och en "halv-bandvagn" (förmodligen något sånt här):
CitatDie Ägypte-Sts sind auf den ersten Blick sehr ansehnlich, wobei mich etwas stört, dass hier viel geschossen und gekämpft wird. Auch hier kann man wie bei Atlantis verschiedene Sachen sammeln, die in den verschiedenen Sets untergebracht sind. Als neue Teile fallen mir Flügel, Messer, Priesersta, Käfer und eine erhöhte Bodenplatte auf. (Hoffentlich sind die Sachen bedruckt und nicht mit Aufklebern zu verzieren!

7327 Pyramide des Pharaos 99,99€ (inkl. Halbkettenfahrzeug)
7325 Verwunschene Kobra 29,99€
7307 Duell in der Luft 19,99 (Toller Doppeldecker)
7306 Jagd nach dem Goldstab 9,99€
7305 Angriff des Skarabäus 4,99€
7326 Geheimnisvolle Sphinx 49,99€
Min ungefärliga översättning:
"De egyptiska setten verkar vid första anblick mycket snygga, men någon som stör mig är att det är mycket skjutande och stridande. Liksom i Atlantis kan man här samla olika föremål som finns i de olika setten. Nya delar som jag minns är vingar, knivar, prästerskap/prästinnor?, skalbaggar (förmodligen skarabéer) och en upphöjd basplatta. (Förhoppningsvis är delarna tryckta och inte försedda med klistermärken!)

7327 Faraos Pyramid 99,99€ (inkl. "halv-bandvagn")
7325 Förtrollad Kobra 29,99€
7307 Duell i luften 19,99€ (Jättesnyggt biplan)
7306 Jakten på Guldstaven 9,99€
7305 Skarabéernas Attack 4,99€
7326 Mystiska Sfinxen 49,99€"

Jag är försiktigt förväntansfull inför detta tema som enligt källan kommer ut i April.  :)
Vad tycker ni?

Anders Nolberger

Superintressant!

Jag köpte ett 5988 Pharao's förbidden ruins på Tradera i går så jag hoppas att de nya seten passar bra med det.

Med de beskrivningarna så kanske det blir köp av allihop.

Etzel

Inga bilder än. Informationen kommer säkert från någon som fått titta i en sk. dealers-katalog. Bilder lär väl dyka upp så småningom men det är ganska långt till april...

mechamike

Citat från: Etzel skrivet 16 September 2010 kl. 12:52
1001steine.de verkar de ha fått nys om nästa års set.
-8<--------snip
Jag är försiktigt förväntansfull inför detta tema som enligt källan kommer ut i April.  :)
Vad tycker ni?

WhoooHooo!! ;D Mer TAN!  Desutom Scarabéer  ;D ;D
Jag gillar dom gamla adventure set'en även om jag bara lyckats komma över ett par till överkommligt pris.

Dessutom har jag sedan efter jag  besökte Luxor och Kairo får ett par år sedan ett sug att göra något i Lego.  Kanske Karnak templet i minifig skala  ;D   
?

robban

Tycker även att detta ninjago låt häfftigt som det  också stod om i Länken (ninja möter exp-force) Värkar ju vara mycket gött nästa år..

Och ett gäng pyramider vill man ju ha..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Mirandir

Mycket spännande nyheter där. Misstänkar att Pharaos Quest som kommer ersätta Atlantis.

BTW. ser jag rätt om att det är nya runda klossar med "räfflor" som används till pelare i Atlantis temat?
Legobloggen: http://legobloggen.com

de Gothia

nån som kan översätta minifigsen serie 3? :)

Hawaiianerin (mit den vom Mexikaner bekannten Rassel in Braun und einem Baströckchen), Häuptling, Mandschurin-Kämpfer, Abenteuer-Pilot (nettes Gesicht), Angler mit Angel und Fisch, halb Mensch - halb Roboter - Wesen, Snowboarderin (mit rosa Helm), Rennfahrer, Rapper, Elf, Sumo-Ringer mit Pokal vom Karateka, Alien (wie aus Spac-police mit Glubschaugen, Mumie mit Skorpion, Sportlerin?, Baseballspieler mit BAt und Gorilla mit Banane.

det stod inget om kingdoms?

Etzel

Citat från: de Gothia skrivet 16 September 2010 kl. 14:06
nån som kan översätta minifigsen serie 3? :)

Hawaiianerin (mit den vom Mexikaner bekannten Rassel in Braun und einem Baströckchen), Häuptling, Mandschurin-Kämpfer, Abenteuer-Pilot (nettes Gesicht), Angler mit Angel und Fisch, halb Mensch - halb Roboter - Wesen, Snowboarderin (mit rosa Helm), Rennfahrer, Rapper, Elf, Sumo-Ringer mit Pokal vom Karateka, Alien (wie aus Spac-police mit Glubschaugen, Mumie mit Skorpion, Sportlerin?, Baseballspieler mit BAt und Gorilla mit Banane.

Hawaii-dansös (med bruna maracas som mexikanen och en bastkjol), Indianhövding, Samuraikrigare, Äventyrspilot (snällt/trevligt ansikte), Fiskare med fiskespö och fisk, Halv-människa-halv-robot-varelse, Snowboardåkerska (med rosa hjälm), Racerförare, Rap-artist, Alv, Sumobrottare med trofé, Utomjording ( med någonting som jag inte vet vad det betyder, strålpistol förmodligen), Mumie med en skorpion, Kvinnlig idrottare, Basebollspelare med slagträ, Gorilla med banan

Citat från: Mirandir skrivet 16 September 2010 kl. 14:01
Mycket spännande nyheter där. Misstänkar att Pharaos Quest som kommer ersätta Atlantis.

BTW. ser jag rätt om att det är nya runda klossar med "räfflor" som används till pelare i Atlantis temat?
Ja, det verkar mycket intressant. Kanske blir lite Atlantis till sist ändå för min del ;)

Teabox

För oss som inte kan Tyska :)

http://alturl.com/sxxeu

Längtar efter bilder. Vill se de nya Atlantis seten. De ska innehålla romerska kolonner sägs det :)

Edit: Jag ändrade till en kortare länk så att inte tråden ser konstig ut för de med liten skärm
/Etzel

mechamike

Citat från: Etzel skrivet 16 September 2010 kl. 15:09

Halv-människa-halv-robot-varelse,

eller Cyborg som vi Sci Fi nördar brukar säga  ;D

Citat från: Etzel skrivet 16 September 2010 kl. 15:09
Mumie med en skorpion

Ahhh.. perfekt! Hopliter i all ära men en mumie armé smäller högre.. Synd bara att barcode trixet inte kommer funka.. måste öva mina fingar att känna igen en skorpion i minifig påse  :P
?

robban

Citat från: de Gothia skrivet 16 September 2010 kl. 14:06

Kingdoms kommer i juni har jag hört, så det kommer iallafall igen kommer bli besviken....
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Stigge72

Citat från: mechamike skrivet 16 September 2010 kl. 15:56
... måste öva mina fingar att känna igen en skorpion i minifig påse  :P

Skorpioner känns inte som det svåraste att känna igen... I så fall är brottaren från serie 1 värre, som inte har något utmärkande alls (utom manteln, som är i stort sett omöjlig att känna genom påsen).

CopMike

freddan

Jag väntar på hur den nya "supercar" kommer att se ut......stod nåt om PF funktioner som öppnar huv och dörrar. Tror inte det blir nån större skräll  :-\
Det är aldrig försent att ge upp.